اخبار داغ

مدیر فوریت های پزشکی استان خراسان رضوی خبرداد؛

از ابتدای سال تاکنون 200هزار ماموریت اورژانسی کلید خورده است

از ابتدای سال تاکنون 200هزار ماموریت اورژانسی کلید خورده است
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی گفت: سالانه حدود 200 هزار ماموریت اورژانس 115 در خراسان رضوی انجام می شود که از این تعداد 200 هزار مورد مربوط به 15 شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،  به نقل از نبض شهر، رضا وفایی نژاد مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی روز دوشنبه در بازدید خبرنگاران از مرکز فرماندهی اورژانس 115 و ستاد هدایت درمان شهرستان مشهد ضمن اعلام این خبر افزود: امداد رسانی به این مجروحان در قالب 24 ماموریت اورژانس هوایی از زمان راه اندازی همزمان امداد هوایی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور در مردادماه سال گذشته تاکنون انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض شهر,

وی با اشهر به اینکه باند فرود تنها بالگرد امدادهوایی در خراسان رضوی بیمارستان طالقانی مشهد است،تصریح کرد: در حال حاضر 106 پایگاه اورژانس در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی فعال هستند که نیمی از آنها در شهر مشهد استقرار دارند.

,

وفایی نژاد به حادثه گزارش شده در صبح و نحوه امداد رسانی اشاره کرد و اظهار داشت: بین دو دستگاه سواری ساعت 9 صبح امروز در منطقه "رباط سفید" خراسان رضوی یک حادثه رخ داده است که پس از اطلاع نیروهای امداد و نجات به این منطقه اعزام شدند.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در ادامه گفت: سالانه حدود 200 هزار ماموریت اورژانس 115 در خراسان رضوی انجام می شود که از این تعداد 200 هزار مورد مربوط به 15 شهرستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد است و  75 درصد ماموریت های اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد مربوط به شهر مشهد است.
وی تعداد پایگاههای مورد نیاز اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی مشهد بر طبق برنامه ششم توسعه را 36 پایگاه اورژانس ذکر کرد و افزود: در حال حاضر 186 دستگاه آمبولانس در اختیار ما است که از این تعداد 108 آمبولانس در شهر مشهد فعال هستند و برای رسیدن به وضعیت مطلوب در مناطق زیر پوشش نیازمند 80 آمبولانس دیگر هستیم.
وفایی نژاد از کاهش 23 درصدی مزاحمت های تلفنی اورژانس 115 خبر داد و افزود: با فرهنگ سازی رسانه ها و همکاری دستگاه قضایی مزاحمت های تلفنی اورژانس 115 طی شش سال گذشته تاکنون از 718 هزار مورد به 190 هزار تماس کاهش یافته است.
وی بیان کرد: در حال حاضر استاندارد زمان رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار در کلانشهرهای کشورمان 11 دقیقه تعیین شده است که این شاخص در کلانشهر مشهد حدود 10 دقیقه می باشد؛ همچنین زمان مناسب برای رسیدن آمبولانس بر بالین بیمار در شهرستانها را شش تا هشت دقیقه عنوان کرد و گفت: این شاخص در شهرستان های خراسان رضوی اکنون حدود هفت دقیقه می باشد.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در پایان انجام مراحل جذب 100 نیرو شرکتی برای فعالیت در پایگاههای اورژانس 115، احداث سایت رادیویی و پیگیری نصب اینترنت در پایگاههای اورژانس را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه