اخبار داغ

رصد آسمان سایت فردو توسط رادارهای ارتش

رصد آسمان سایت فردو توسط رادارهای ارتش
فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) قم گفت: تمام فضای آسمان قم به‌ویژه سایت هسته‌ای فردو (شهید علی‌محمدی) تحت پوشش حفاظت راداری پدافند هوایی ارتش در امنیت کامل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا سرهنگ شمسعلی اسدی روز دوشنبه در آستانه 10 شهریور سالروز تاسیس تشکیل قرارگاه هوایی خاتم الانبیاء در جمع خبرنگاران، افزود: سراسر آسمان استان و تاسیسات هسته‌ای شهید علی محمدی (سایت فردو) در قم، مورد پایش پدافند هوایی است و عبور هر ریزپرنده‌ای از رادارهای پایگاه مخفی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش ایسنا وی با بیان این که تمام سامانه‌های پایگاه در حوزه درگیری و کشف تقویت شده است، تصریح کرد: رادارهایی با توان عملیاتی بالا در فضای آسمان قم وجود دارد که عبور هر ریز پرنده‌ای را مورد ارزیابی و پایش قرار می‌دهد.

,

فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) قم، تاکید کرد: در قم لحظه‌ای حالت سکون نداشته و رادارهای پایگاه مدام در حال کاوش آسمان قم هستند و با بهره‌گیری از سامانه‌های زمین به هوا و موشکی کاملا در وضعیت جنگی قرار داریم.

,

اسدی ادامه داد: نیروهای پرتوان و همیشه آماده پدافند هوایی مدافعان سرسخت و جان بر کف مرزهای هوایی هستند و ریزترین تحرک هر جنبنده‌ای را رصد کرده و در مقابل دشمن، هوشیارانه از حریم پهناور آسمان ولایی کشور دفاع می‌کنند.

,

او در بیان جایگاه ویژه پدافند هوایی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در طرح انتزاع، پدافند را از بدنه آفند و نیروی هوایی جدا کردند تا بتواند با بهره‌گیری از کلیه ظرفیت‌های موجود در نیروهای سه گانه ارتش، پنج گانه سپاه، نیروی انتظامی و بسیج مردمی در حوزه دفاع از آسمان ولایت در شبکه یکپارچه و هماهنگ به نحو احسن عمل کند.

,

وی افزود: با وجود تحریم‌های سال‌های اخیر با عزم ملی، تلاش مضاعف و مدیریت جهادی و با اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی مدنظر معظم له در حوزه دفاع، خلاهای پدافندی شناسایی و مرتفع شده است.

,

فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س)، ابراز کرد: نیروهای ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح و تحت فرمان فرماندهی معظم کل قوا حافظ امنیت و مدافع مرزهای آبی، خاکی و دریایی هستند.

,

اسدی با بیان این که ارتش برای ملت، با ملت و از ملت است، افزود: انس نیروهای مسلح با مردم و حضور بدنه مردم در نیروهای مسلح، نمونه بارزی از همدلی است.

,

او هم‌چنین گفت: نیروهای ارتش، نیروهایی با معنویت، توانمند و شجاع هستند که می‌توانند به عنوان نمونه به جهانیان معرفی شوند.

,

پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) اسفندماه سال 89 زیر نظر قرارگاه مرکزی پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با محوریت حفظ و حراست از آسمان الهی و ولایی استان قم و دفاع از حریم نیروگاه هسته‌ای شهید علی‌محمدی ایجاد و چهار ماموریت مهم تجسس، شناسایی، درگیری و انهدام هرگونه پرنده متخاصم و مشکوک را برعهده دارد.

,

انتهای پیام/بخ

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه