اخبار داغ

ادعای روزنامه‌ ایتالیایی درباره امام‌ موسی‌ صدر

ادعای روزنامه‌ ایتالیایی درباره امام‌ موسی‌ صدر
این بار یک روزنامه ایتالیایی ادعا کرد اطلاعاتی به دست آورده که نشان می‌دهد رئیس شورای انقلابی جنبش فتح که سال 2002 کشته شد، امام موسی صدر را به دستور معمر قذافی به شهادت رسانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ابنا، روزنامه «دی‌سرا» چاپ ایتالیا نوشت، «ابونضال» رئیس وقت شورای انقلابی جنبش فتح مامور شده بود بیش از 1000 نفر از مخالفان نظام لیبی را بکشد و به دستور سرهنگ معمر قذافی دیکتاتور معدوم این کشور امام موسی صدر و دو همراه وی را کشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

پایگاه اینترنتی «پانور امای الشرق الاوسط»  این روزنامه ایتالیایی نوشت: ابونضال از امام موسی صدر و دو همراهش خواسته بود به همراه وی با دو دستگاه خودرو به دیدار سرهنگ قذافی بروند اما او این سه نفر را به یک نقطه دور از طرابلس پایتخت لیبی برد و در محلی که مخالفان نظام لیبی در آنجا دفن می‌شدند آنها را به شهادت رساند.

,

به نوشته «دی‌سرا»، ابونضال اجساد این سه نفر را داخل حفره شنی که از قبل آماده کرده بود انداخته و حفره را با یک دستگاه لودر وبا «شن» پر کرد!

,

این روزنامه ایتالیایی همچنین نوشته که ابونضال راننده لودر را هم در 100 متری حفره کشت و به پایتخت لیبی بازگشت و پنج روز بعد با قذافی دیدار کرد و به او اطلاع داد که عملیات با موفقیت اجرا شده است.

,

طبق این گزارش، سازمان اطلاعات لیبی نیز پس از به شهادت رسیدن امام موسی صدر گذرنامه‌های وی و دو همراهش را مهر زد و اینگونه القا کرد که آنها وارد ایتالیا شده‌اند.

,

روزنامه پرتیراژ «دی‌سرا» مدعی شده که این اطلاعات را از رئیس سازمان اطلاعات لیبی هنگام بازداشتش در موریتانی و قبل از تحویل مجدد به لیبی به دست آورده است.

,

گفتنی است حدود دو سال پیش نیز یک منبع بلندپایه عربی به روزنامه الرای چاپ کویت گفته بود «عبدالله السنوسی» که رئیس سازمان اطلاعات نظامی قذافی بود در اعترافاتش گفته امام موسی صدر به محض صدور فرمان قذافی برای بازداشتش در اواخر اوت سال 1978 میلادی اعدام نشد.

,

این منبع عربی تصریح کرد: السنوسی گفت که صدر بین دو تا سه سال در مقر سازمان اطلاعات نظامی لیبی زندانی بود و سپس به گروه وابسته به ابونضال، ناراضی فلسطینی تحویل داده شد.

,

به گفته السنوسی ابونضال ماموریت داشت حکم قذافی را برای اعدام موسی صدر اجرا کند.

,

ابونضال به علت تشکیل یک سازمان مخفی فلسطینی در سال 1967 از عربستان اخراج شد و در اردن به جنبش چریکی فتح که به تازگی توسط یاسر عرفات شکل گرفته بود، پیوست.

,

ابونضال پس از مدتی جذب حزب بعث عراق شد و در شبکه جاسوسی این کشور فعالیت کرد و با انشعاب از فتح به صورت یکی از مخالفان یاسر عرفات در آمد و به ترور چندین تن از شخصیت‌های مشهور جنبش فتح اقدام کرد.

,

وی در جهت منافع لیبی نیز اقدام به هواپیماربایی، کشتی ربایی، ترور، تهدید و انفجار در کشورهای مخالف لیبی کرد و سرانجام در شهر بغداد در سال 2002 ترور شد.

,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه