اخبار داغ

نماینده ارومیه در مجلس؛

ضرورت حرکت به سوی اقتصاد بدون نفت

ضرورت حرکت به سوی اقتصاد بدون نفت
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید اقتصاد بدون نفت را پی ریزی و عملیاتی کنیم چرا که این کار هم اشتغال زاست هم توجه به سرمایه و تولید داخلی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، نادر قاضی پور در گفت و گو با خبرنگار اروم نیوز گفت: چندین سال است که رهبر معظم انقلاب توجه به اقتصاد کشور را در بیانات خود طرح و اقتصاد مقاومتی را به عنوان یکی از مولفه های مهم توسعه کشور، خروج از بحران اقتصادی و کلید بازگشایی قفل مشکلات اقتصادی کشور مطرح می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز, اروم نیوز,

وی با بیان اینکه باید تمام دولتمردان نکات کلیدی فرمایشات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهند، افزود: حدود 7 سال قبل درنطق خود در مجلس نسبت به شناسنامه دار کردن معادن آذربایجان غربی و استفاده از این ظرفیت بالقوه در کشور مطالبی را بیان کردم.

,

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: متأسفانه ما در زمینه معدن ضعیف هستیم و تا کنون نتوانسته ایم اکتشافات انجام دهیم چرا که در 95 درصد معادن کشور مطالعه انجام نشده است.

,

وی با بیان اینکه فقط در 5 درصد از معادن کشور مطالعه انجام شده است، گفت: نیاز است به سوی معادن سنگهای گران قیمت، سبک و قابل حمل حرکت کنیم تا به برند جهانی دست یابیم.

,

قاضی پور تصریح کرد: ما باید اقتصاد مملکت را به سوی معادن و کشور را به سوی اقتصاد بدون نفت حرکت دهیم متأسفانه تاکنون در معادن خام فروشی شده است در مجلس نهم در سال 92 برای نخستین بار مقاومت در برابر خام‌فروشی انجام شد.

,

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید اقتصاد بدون نفت را پی ریزی و عملیاتی کنیم چرا که این کار هم اشتغال زاست هم توجه به سرمایه و تولید داخلی است.

,

قاضی‌پور با اشاره به اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری است افزود: مقام معظم رهبری این سیاست را به عنوان چراغ راه برای روشنی مسیر مدیریت کشور در حوزه های مختلف مطرح کرده اند و به اجرای اقتصاد مقاومتی با تکیه به ظرفیت‌های اقتصادی داخلی و تولید ملی تأکید کردند.

,

وی با بیان اینکه باید در راستای راه‌اندازی صنایع تبدیلی در کنار معادن و اشتغال افراد بومی اقدامات جدی صورت گیرد، اظهار کرد: می توان از ضایعات حاصل از این صنایع تبدیلی نیز در تولید سایر محصولات نظیر پودر سنگ استفاده کرد.

,

 انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه