اخبار داغ

ترفند تازه زنگنه برای قراردادهای نفتی

ترفند تازه زنگنه برای قراردادهای نفتی
به نظر می‌رسد که وزیر نفت برای رونمایی از قراردادهای جدید به دنبال ترفندهای تازه‌ای است. وی اخیرا اعلام کرده است که به زودی این قراردادها به تصویب دولت می‌رسد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا قراردادهای نفتی که از زمان ورود زنگنه گریبان او را گرفته و هر بار زمان تازه‌تری برای رونمایی اعلام می‌شود، حالا دنبال راهی خلاقانه برای به سرانجام رساندن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش اقتصادنیوز، زنگنه پیش از این بارها اعلام کرده بود که رونمایی از این قراردادها راهی برای ورود شرکای جدید نفتی است. با این حال، هر بار زمان تازه‌تری برای این قراردادها اعلام می‌شود.

,

اما به تازگی به نظر می‌رسد که عزم دولت برای به نتیجه رسیدن این قراردادها جزم شده است. آن طور که بیژن زنگنه اخیرا اعلام کرده است، مدل جدید قراردادها که برای جذب همکاری‌های منطقه‌ای تنظیم شده در شهریور ماه به تصویب دولت می‌رسد.

,

این تنها خبر تازه‌ای است که در یک سال گذشته برای قراردادهای جدید مطرح می‌شود. پیش از این تنها چیزی که اعلام می‌شد، زمان‌های جدید برای رونمایی از قراردادها بود.

,

با این حال، به نظر می‌رسد که قراردادهای نفتی به پیچ آخر خود نزدیک شده است تا با تصویب دولت و مجلس به سرانجام برسد. کمی قبل نیز وزیر نفت عنوان کرده بود که تمایل دارد این قراردادها در تهران رونمایی شود اما ملاحظاتی وجود دارد که به راحتی نمی‌توان این کار را کرد.

,

حالا مشخص نیست که با وجود صحبت‌های مطرح شده از سوی زنگنه،‌ مقصد رونمایی از قراردادهای جدید تهران باشد یا لندن. با این حال، همه اینها شگردهای زنگنه برای به سرانجام رساندن طرحی است که دو سال از وقت کاری دولت یازدهم در وزارت نفت به آن اختصاص یافته و با موانع بسیاری روبرو بود.

,

شاید بتوان یکی از مهم‌ترین موانع رونمایی از این قراردادها را کارشکنی کشورهای غربی دانست تا جایی که پیش از این یکی از معاونان وزارت نفت به صراحت از این مسئله یاد کرده بود که آمریکایی‌ها در حال کارشکنی بودند و به همین خاطر رونمایی از این قراردادها به تاخیر افتاد.

,

انتهای پیام/بخ
 

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه