اخبار داغ

سرلشکر جعفری در نشست خبری:

امسال ۲۰ رزمایش در نیروهای مسلح انجام می‌شود/ حمایت قاطع و همه‌جانبه از مقاومت سوریه را وظیفه خود می‌دانیم/ سپاه جایگزین صددرصدی خارجی‌ها در فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی

امسال ۲۰ رزمایش در نیروهای مسلح انجام می‌شود/ حمایت قاطع و همه‌جانبه از مقاومت سوریه را وظیفه خود می‌دانیم/ سپاه جایگزین صددرصدی خارجی‌ها در فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: امسال 20 رزمایش در نیروهای مسلح طبق برنامه انجام می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا   سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور در نشست خبری که در محل قرارگاه ثارالله تهران برگزار شد، پیرامون موضوعات مختلف و تحولات جاری منطقه سخن گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا   ,

وی در ابتدای سخنان خود در این نشست خبری گفت: موضوعی که در اواسط سال جدید و در مطقع کنونی مطرح است بحث اقتدار دفاعی نظام جمهوری اسلامی و استمرار آمادگی‌های دفاعی و توسعه قدرت و توان دفاعی نظام جمهوری اسلامی است.

,

جعفری تصریح کرد: متاسفانه یکی از برداشت‌هایی که بعد از مذاکرات می‌شود این است که ما با مذاکره و توافق سایه شوم جنگ را از سر کشور و مردم برداشتیم یا از طریق مذاکره و گفت‌وگو با دشمن امنیت نظام جمهوری اسلامی تامین شده است. این نوع برداشت‌ها حق مردم ایران، فداکاری و حماسه‌های آنان و مولفه‌های اصلی قدرت جمهوری اسلامی نیست.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه دشمن اگر بتواند باز هم نظام جمهوری اسلامی را مورد تعرض قرار خواهد داد و تلاش می‌کند مانع پیشرفت و توسعه انقلاب اسلامی شود، گفت: اما به اقرار دوست و دشمن آنچه مانع عملی شدن تهدیدات دشمن یا تحمیل جنگ دیگری بر کشور ما بوده روحیه دشمن‌ستیزی، غیرت و انقلابی مردم ما بوده است که در طول تاریخ به خصوص پس از انقلاب اسلامی به دنیا نشان داده شده است.

,

وی دیگر عوامل بازدارنده اساسی را آمادگی دفاعی نیروهای مسلح و فناوری‌های تسلیحاتی به ویژه در عرصه‌های موشکی و شناوری خواند و گفت: این توانمندی‌های دفاعی- نظامی ما یکی از عوامل بازدارنده است. همچنین خودکفایی صنعت دفاعی ما که از برکات جنگ 8 ساله است عامل دیگر بازدارندگی است.

,

جعفری در ادامه گفت: برخورداری نظام ما از رهبری مقتدر، هوشمند، انقلابی و حکیم و اعتماد مردم به نظام و رهبری و سیاست‌های نظام و حمایت‌های مردم از مجموعه نظام و شعارهای انقلاب عامل اصلی بازدارندگی در رابطه با جنگ بوده است.

,

فرمانده کل سپاه با اشاره به اظهارات دشمنان مبنی براینکه توافق هسته‌ای می‌تواند زمینه را برای جنگ‌های احتمالی بیشتر یا تسهیل کند، گفت: ما نباید این برداشت‌ها و اظهارات را ناشی از عوامل دیگری غیر از مولفه‌های اصلی قدرت نظام جمهوری اسلامی بدانیم. ممکن است برخی قطعنامه‌های سابق در آینده لغو یا بی‌اعتبار شود اما هیچ وقت صدور قطعنامه ها علیه ایران باعث نشده جرات شروع حمله به خاک ایران را به وجود بیاورد و این نیز به خاطر عوامل بازدارنده ما بوده است.

,

وی در ادامه با اشاره به دیگر سخنان مسئولین آمریکایی با این عنوان که چشم‌انداز هر نوع جنگ آن هم با ایران تیره و تار است، گفت: سخنان این چنینی این مفهوم را می‌رساند که دشمنان می دانند نه تنها علیه ایران بلکه با ملت‌هایی که مقاوم هستند و در راستای آزادی و استقلال خود مقاومت می‌کنند جنگ مستقیم تاثیری نخواهد داشت. دشمن در کنار این موارد از مواضع انقلابی و ادامه استقامت و پایداری اسلامی ما نگران است و در همین خصوص از مواضع آزاردهنده انقلاب اسلامی یاد کردند.

,

جعفری ذر ادامه خاطرنشان کرد: این موارد به ما نشان می‌دهد که ما باید روی اصول و شعارهای انقلاب اسلامی ایستادگی کنیم. محور اصلی قدرت جمهوری اسلامی ظلم‌ستیزی و حمایت از محرومین و مستضعفین است.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه آنچه بعد از توافق موجب نگرانی است، تهدیدات نظامی و امنیتی نیست، گفت: با توجه به اقتدار نظام و اینکه کسی در شرایط فعلی نسبت به تقویت توان دفاعی تردیدی ندارد، نگرانی بعد توافق که مقام معظم رهبری نیز آن را عنوان کردند، این است که کسانی فکر کنند دشمنی آمریکا تمام یا کاهش پیدا کرده است و با این نگاه ساده‌اندیشانه راه دیگری یا اقدامات دیگری انجام دهیم که این نگران‌کننده است.

,

وی با تاکید براینکه دشمنی دشمن با جمهوری اسلامی هیچ تغییری نکرده بلکه ابزار آن متفاوت شده است، گفت: دشمن به تهدیدات نرم سیاسی و اقتصادی روی آورده و پاسخ این نوع تهدیدات بعد از توافق اتخاذ مواضع انقلابی با صراحت بیشتر توسط مسئولین نظام جمهوری اسلامی است.

,

جعفری با اشاره به خطبه‌های مقام معظم رهبری در نماز روز عید فطر گفت: مقام معظم رهبری در خطبه‌های آن روزشان ترفند و برنامه جدید دشمن را افشا و خنثی کردند که این نوع تذکرات به مسئولین در مقاطع مختلف وجود داشته است.

,

فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: تهدیدی که امروز بعد از موضوع توافق وجود دارد (حال اگر این توافق تصویب شود که هنوز مشخص نیست) نگاه جدید دشمن، سوءاستفاده‌هایی که می‌خواهد انجام دهد و یا نفوذی که می‌خواهد در منطقه و یا داخل کشور ما داشته باشد، است که باید با آنان مقابله شود و این شرایطی است که ما در حال وارد شدن به آن هستیم.

,

وی در ادامه سخنان خود پیرامون رزمایش‌های نیروهای مسلح نیز گفت: معمولا رزمایش‌ها و تمرینات نیروهای مسلح در نیمه دوم هر سال آغاز می‌شود و امسال نیز طبق سال‌های قبل نزدیک به 20 رزمایش نیروهای مسلح در دست اجرا دارد که طبق برنامه و در زمان خود اعلام می‌شود.

,

جعفری با اشاره به برگزاری رزمایش «اقتدار ثارالله» در 11 و 12 شهریور ماه گفت: این رزمایش در تهران و با حضور بیش از 50 هزار بیسجی در قالب 250 گردان برای مقابله با تهدیدات دفاعی، امنیتی و امداد و نجات برگزار خواهد شد و بخشی از آمادگی‌های نیروهای مسلح خصوصا بخش مردمی آن به نمایش گذاشته خواهد شد.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: هر ماه به طور متوسط یک یا دو رزمایش نیز خواهیم داشت که هم مردم ما و هم مردم جهان شاهد اقتدار نیروهای مسلح و آمادگی ما در این مقطع خواهند بود.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه در جواب به سوالی پیرامون برنامه سپاه برای ارتقای ظرفیت‌های دفاعی و جلوگیری از نفوذ دشمن گفت: نکته اساسی و تعیین‌کننده‌ای که بعد از جنگ مدنظر همه مسئولین به ویژه مقام معظم رهبری بوده، حفظ آمادگی‌های دفاعی، نظامی و امنیتی کشور بوده است.

,

وی دشمنی دشمنان علیه انقلاب اسلامی را با توجه به مسیری که ملت ایران انتخاب کرده یعنی مقابله با نظام سلطه، طبیعی دانست و گفت: تا زمانی که ما زیر بار نظام سلطه و حرف زور دشمنان نمی‌رویم این دشمنی وجود خواهد داشت و تنها راه مقابله با این دشمنی حفظ و توسعه اقتدار نظامی و دفاعی است. امروز توان دفاعی- نظامی کشور ما بسیار بالاست و قابل قیاس با سال‌های پس از جنگ نیست.

,

جعفری افزود: خودکفایی دفاعی و تسلیحاتی که روی آن تمرکز شده و نتایجی که از این طریق به دست نیروهای مسلح رسیده، توانمندی‌های بالایی به ما داده است.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه مولفه اصلی قدرت دفاعی ایران را صرفا سلاح و فناوری و تجهیزات نظامی ندانست و در همین خصوص گفت: غربی‌ها و دشمنان ما متکی به سلاح و تجهیزات نظامی‌شان هستند اما قدرت ما متکی به مردم و حمایت و دفاع مردمی است. عاملی که در جنگ و در مقابله با دشمن توانست ایستادگی کند و این عامل مدام در حال تقویت است.

,

وی تقویت مستمر این قدرت را عاملی برای تبدیل شدن جمهوری اسلامی به قدرت بزرگ منطقه‌ای در ابعاد نظامی و دفاعی دانست و گفت: این قدرت غیر از نفوذ معنوی است که انقلاب اسلامی در منطقه دارد.

,

جعفری با اشاره به برنامه‌های دشمن برای نفوذ گفت: یکی از برنامه‌های اساسی دشمن نفوذ در منطقه و اثرگذاری بر مسائل منطقه‌ای است که هدف اساسی آن تجزیه کشورها با استفاده از اختلافات قومی و داخلی است.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: جمهوری اسلامی به ویژه سپاه برای مقابله با جنگ‌های نیابتی که به راه انداختند و کسانی که مقابل جبهه مقاومت اسلامی جبهه گرفتند با همه توان آماده است تا علاوه بر حمایت‌های مستشاری کشورهایی که از ما درخواستی داشته باشند تا حدی که در توانمان باشد از آنان حمایت می‌کنیم. این برنامه تا شکست نهایی دشمن ادامه دارد.

,

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص برنامه سپاه برای توسعه موشک‌های دوربرد خود گفت: یکی از توانمندی‌های استراتژیک ما برخورداری از موشک‌های بالستیک زمین به زمین زیر برد 2 هزار کیلومتر است.

,

جعفری افزود: سپاه در این عرصه بیشترین توانش را برای توسعه دقت‌افزایی در موشک‌های دوربرد گذاشته است و با برخورداری از سرمایه‌های انسانی و دانشمندان انقلابی در این عرصه اقدامات موثری انجام داده است.

,

فرمانده کل سپاه در ادامه تصریح کرد: هر نوع نیاز و انتظاری که از سوی مقام معظم رهبری در رابطه با دقت‌افزایی و افزایش کمی و کیفی در این عرصه وجود داشته را توانستیم به نتیجه برسانیم و از دو سال قبل به این طرف این موضوع در برنامه تولید قرار گرفته و به سرعت در حال افزایش است.

,

وی در ادامه با اشاره به شبهه‌ای که با صدور قطعنامه جدید به وجود آمده مبنی براینکه ایران محدودیتی برای حوزه موشکی و تسلیحاتی‌اش پذیرفته، گفت: این موضوع به هیچ وجه مورد پذیرش جمهوری اسلامی نیست و هیچ کسی درایران وجود ندارد این نوع محدودیت‌ها را قبول داشته باشد. ما این توسعه را به دلیل نیاز انجام دادیم و با توانمندی بیشتر بر روی آن متمرکز شدیم.

,

جعفری درا دامه سخنان خود در پاسخ به سوالی در خصوص بهره‌گیری دولت از ظرفیت‌های سپاه و بسیج در راستای اقتصاد مقاومتی گفت: از شروع دولت جدید حتی از دولت قبل موضوع آمادگی بسیج و سپاه برای کمک به اقتصاد کشور با توجه به برنامه‌های دشمن از جمله تحریم و فشار اقتصادی وجود داشته است.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: ما کمک به اقتصاد کشور را یکی از وظایف ذاتی خود می‌دانستیم. آن هم به خاطر توان گسترده‌ای است که در اختیار سپاه و بسیج است. این سازمان گسترده مردمی توان بالایی است که می‌شود با کمک آن می‌شود کارهای اساسی در حوزه اقتصاد انجام دهیم.

,

وی تاکید کرد: ما بارها این توانایی خود را اعلام کردیم. البته استقبال هم می‌شود اما علت اینکه این خواسته‌ها عملیاتی نمی‌شود را نمی‌دانیم. انتظار ما از دولتمردان این است با توجه به این همه تاکیدی که از سوی مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی می‌شود، بیایند و از این توان عظیم مردمی استفاده کنند. ما طرح‌های بزرگ و گسترده‌ای را شروع کردیم که اگر با همکاری دولت انجام گیرد اثر آن را بر اقتصاد خواهیم دید. اگر نگاه از داخل به خارج باشد شاید این مشکل حل شود.

,

جعفری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: وضعیت برخی کشورهای همسایه‌مان را در اقتصاد که از نظر مردم ما شاید موفق باشند را بررسی می‌کنیم و می‌بینیم در این روزها اقتصادشان به هم ریخته شده است. چراکه سرنوشت اقتصادی‌شان را به غرب گره زدند و دچار این مشکلات اساسی شدند. ما باید از این موضوع عبرت بگیریم و متکی به اقتصاد بومی و مقاومتی خودمان باشیم.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه در جواب به سوالی در خصوص آمادگی جمهوری اسلامی برای مقابله با هر نوع تهدیدی به خصوص تهدیدات رژیم صهیونیستی گفت: سیاستمداران نظام سلطه از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی می‌خواهند که به کشورهایی مانند ایران حمله کنند البته اگر بتوانند، اما وقتی کار به حوزه کارشناسی سپرده می‌شود و وقتی نظامیان آنان توانشان را می‌سنجند (چراکه اولین شرط شروع جنگ مقایسه توان است) و با توان ایران مقایسه می‌کنند، می‌بینند قابل مقایسه نیست چون ما تنها به سلاح متکی نیستیم هرچند تسلیحات نظامی را دارا هستیم.

,

وی ادامه داد: عامل اصلی قدرت جمهوری اسلامی حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی است که از طرف ملت‌های انقلابی صورت می‌گیرد و دشمنان نیز بیشتر از این وحشت دارند. شما مشاهده می کنید اطراف رژیم صهیونیستی این مردم انقلابی حضور دارند. از جمله در لبنان و عراق. این عامل بازدارنده‌ای است و اگر این توان وجود نداشت دشمنان ما خواسته‌هایشان را عملی می‌کردند.

,

جعفری در ادامه پیرامون تلاش دشمن برای سرنگونی نظام حاکم در سوریه گفت: سوریه در خط مقدم جبهه مقاومت است و یکی از دلایل حمایت ما از سوریه نیز به همین خاطر است. سوریه از ابتدای انقلاب با انقلاب اسلامی بوده و در جنگ‌های ما تا حد توانش از جمهوری اسلامی حمایت کرد و در کنار جبهه مقاومت و ایران قرار داشت. همین موضوع باعث شده آمریکا و رژیم صهیونیستی برای از بین بردن این رژیم در سوریه تمرکز کند.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه گفت: حمایت همه‌جانبه از مقاومت در سوریه وظیفه انقلابی و اسلامی ما است و تا امروز نیز این مقاومت نتیجه داده است.

,

جعفری در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس، مبنی براینکه با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری، سپاه برای اینکه مسئولان دولتی با دستاوردهای نظامی آشنا شوند چه برنامه‌ای داشته است، گفت: ما برای نشان دادن توانمندی‌های سپاه نمایشگاه‌های مختلفی برگزار کردیم. علاوه بر آن توانمندی‌های سپاه در رزمایش‌هایی که برگزار می‌کنند نیز نشان داده می‌شود.

,

فرمانده کل سپاه افزود: در 2 روز گذشته نمایشگاهی از توانمندی‌های سپاه در حوزه جنگ‌های الکترونیکی، فضای مجازی و دفاع سایبری برگزار شد که ما توانمندی‌های گسترده خود را در معرض نمایش گذاشتیم.

,

وی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه بزرگ‌ترین تهدید امنیتی انتخابات پیش رو را چه می‌داند و برنامه سپاه برای مقابله با آن چیست؟ گفت: دشمنان در انتخاب‌ها برنامه‌ریزی و هدف های خاصی دارند و به دنبال روی کار آمدن جریانات همسو با خودشان هستند، افرادی که بتوانند در جمهوری اسلامی و در حاکمیت قرار گیرند تا از سیاست‌های آنان حمایت کنند و این برنامه دشمن از طریق احزاب و جریانات مختلف صورت می‌گیرد.

,

جعفری ادامه داد: باید مراقب باشیم جریانات سیاسی و یا احزابی که در سابقه‌شان با انقلاب، مردم، شعارهای انقلاب و جهت‌گیری‌های انقلاب مخالفت داشتند، خودشان را در قالب احزاب و تشکل‌های جدید جا نزنند تا به نوعی مردم ما را دچار اشتباه کنند.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: البته بصیرت مردم ما به خصوص بعد از فتنه 88 به حدی رسیده که این نوع حزب‌بازی‌ها که مخالف مسیر انقلاب اسلامی است را تشخیص دهند. البته ما احساس نگرانی جدی در این لحظه نداریم هرچند می‌دانیم دشمنان تلاش‌های زیادی را هماهنگ با مخالفین انقلاب اسلامی انجام می‌دهند. امید ما به هوشیاری سیاسی و بصیرت مردم است تا فریب این نوع حرکت‌های سیاسی را نخورند.

,

وی در ادامه در پاسخ به سؤالی در زمینه اشراف سپاه در حوزه اطلاعاتی و نفوذ دشمن گفت: تمرکز سپاه در یک دهه اخیر در مقابله و خنثی‌سازی تهدیدات و برنامه‌ریزی‌های نرم و نیمه سخت دشمن بوده است.

,

جعفری با تأکید بر اینکه معتقدیم فعلاً تهدید نظامی علیه جمهوری اسلامی قابل تصور نیست، گفت: چون شرایط داخلی، قدرت مردم و خودمان را مشاهده می‌کنیم مطمئن هستیم دشمن حرکتی در عرصه حمله نظامی انجام نمی‌دهد و از اقدام نظامی مستقیم پرهیز می‌کند.

,

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های دشمن در عرصه سیاسی، فرهنگی، اقتصادی یا همان تهدیدات نرم است که ما یک دهه است به این موضوع اشاره می‌کنیم و در این عرصه‌ها اقدامات مختلفی برای مقابله با تهدیدات نرم دشمنان صورت داده‌ایم.

,

وی در جواب به سؤالی مبنی بر رویکرد جمهوری اسلامی با گروه‌های مقاومت و حمایت سپاه از رزمندگان مقاومت پس از توافق هسته‌ای گفت: برای آمریکا و غربی‌ها موضوع هسته‌ای اصل نیست بلکه هدف اصلی آنان انقلاب اسلامی، مقاومت اسلامی، شعارها و اصول انقلاب اسلامی است. آنان به دنبال این هستند که در مسیر و اهداف انقلاب خدشه وارد کنند.

,

جعفری محوری‌ترین شعاری که جمهوری اسلامی با آن جلو می‌رود را شعار مقابله با استکبار و نظام سلطه و حمایت از مستضعفین عنوان کرد و گفت: دشمن می‌خواهد این روحیه را تغییر دهد. برخی نیز در داخل به این نکته توجه ندارند که هدف اصلی دشمن هسته‌ای نیست بلکه انقلاب اسلامی است.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از اینکه انقلاب اسلامی بخواهد از اصل مقابله با استکبار و نظام سلطه و حمایت از مستضعفین دست بردارد، ساده‌اندیشی عنوان کرد و گفت: مؤلفه اصلی قدرت ما ظلم‌ستیزی، مخالفت با نظام سلطه و حمایت از مستضعفین است و ما اجازه نداریم از این موضوع دست برداریم.

,

وی با بیان اینکه دشمن قصد دارد این را القاء کند که ایران بعد از توافق به دنبال تغییر رفتار خود است، گفت: متأسفانه برخی صحبت‌ها در داخل نیز این موضوع را تقویت می‌کند. برای مثال مسئولی از اروپا به ایران می‌آید و بعد از بازگشت از ایران احساس می‌کند، ایران در مواضعش تغییر ایجاد خواهد کرد و این به خاطر صحبت‌هایی است که برخی در داخل انجام می‌دهند که البته مقام معظم رهبری این نقشه شوم دشمن را افشا کرده‌اند و این مسیر روشنگری نیز تا به حال خوب پیشرفته است.

,

جعفری ادامه داد: قطعاً این نقشه دشمن نیز همانند نقشه‌های قبلی‌شان در مقابله با انقلاب اسلامی شکست خواهد خورد به شرط اینکه ما در مسیر و ریلی که دشمن بعد از توافق برای ما قرار داده حرکت نکنیم.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه آنچه برای دشمن تأمین نمی‌شود، تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است، گفت: روزبه‌روز نیز این خطر بیشتر خواهد شد و این موضوع اصل اساسی مبارزه انقلابی ما و مردم انقلابی منطقه است. خدشه‌ای به آن وارد نخواهد شد و این امتحان پس دادن انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در مقابله با رژیم صهیونیستی است که باعث شده مردم منطقه همراه با این حرکات باشند.

,

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر تلاش سپاه بر خودکفایی کشور در حوزه انرژی و استدلال غربی‌ها مبنی بر اینکه آزاد شدن منابع تحریم شده ایران منجر به این می‌شود که شاهد موج جدید فعالیت‌های ایران در منطقه و حمایت از مقاومت منطقه شود، گفت: هدف فعالیت‌های سازندگی سپاه که بعد از جنگ شروع شده است، کمک به ساختن کشور و جبران عقب‌ماندگی‌هاست که با تحریم‌های اقتصادی دشمنان این موضوع یک وظیفه انقلابی برای سپاه بوده است. امروز که 20 سال از ورود سپاه به این عرصه می‌گذرد روزبه‌روز در توان، تجربه و تخصص ما در این عرصه افزوده می‌شود.

,

جعفری با بیان اینکه حمایت از بخش‌های خصوصی سیاستی است که سپاه در این چند سال آن را دنبال می‌کند، گفت: این سیاست با تمرکز بر روی مناطق محروم و نقاطی که در رابطه با مسائل امنیتی بحث گسترش فعالیت‌های اقتصادی در آنجا با مشکل مواجه است و یا در عرصه‌های خاصی که شرکت‌های داخلی توان آن را ندارند و باید به دست شرکت خارجی انجام شود. اما به دلیل تحریم آنان کنار کشیده‌اند، است.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: نمونه این موضوع فاز 15 و 16 پارس جنوبی است که سپاه جایگزین یک شرکت خارجی شد و امسال نیز این فازها 100درصد به نتیجه رسیده و بخش زیادی از توان تولید گاز و منابع را به کشور اضافه کرده و این وظیفه ادامه خواهد داشت.

,

وی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: همه دولت‌ها نگاهشان به این بخش از فعالیت سپاه مثبت است چون کمک به دولت است. دولت فعلی در ابتدا ابهاماتی بر این قضیه داشت اما الآن اعتماد کامل و 100درصدی دارد. تقاضایی که دولت‌ها برای کار از سپاه دارند بیش از توان ما است، امیدواریم این توانمندی توسعه پیدا کند.

,

جعفری با اشاره به برنامه‌های دشمن برای عملیات روانی گفت: از جمله اینکه برداشته شدن تحریم‌ها اقتصاد کشور را تغییر می‌دهد در حالی که تمرکز آنان بر روی اقتصاد داخلی کشور است و در این راستا شیطنت‌هایی انجام می‌دهند و ما این موضوع را می‌دانیم.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما معتقدیم اقتصاد کشور با نگاه به داخل و تمرکز بر روی منابع داخلی باید باشد حتی در حین تحریم‌ها کمک‌هایی که لازم بوده است را جمهوری اسلامی به جبهه مقاومت و توسعه انقلاب اسلامی انجام دادند و فکر نمی‌کنم برداشته شدن تحریم‌ها تأثیری بر این موضوع بگذارد.

,

وی با بیان اینکه اثرگذاری اقتصادی بعد از برداشته شدن تحریم‌ها افق روشنی ندارد، گفت: ابهامات زیادی در این خصوص وجود دارد که وابسته به تغییر نگاه است. اگرتحریم‌ها هم برداشته شود نگاه ما باید به داخل و بر روی اقتصاد مقاومتی باشد که اگر این اتفاق بیفتد شاید بر توانمندی‌های داخلی کشور تغییری ایجاد شود.

,

جعفری در ادامه در پاسخ به این سؤال که برخی‌ها تلاش‌ می‌کنند اینگونه نشان‌دهند که ماهیت آمریکا تغییر کرده و دیگر این کشور با ایران دشمن نیست، گفت: آمریکا هنوز هم شیطان بزرگ است و ما نباید فریب این شعارهای جدید، مظلوم‌نمایی و مردم‌فریبی که آمریکا انجام می‌دهد را بخوریم. دشمنی آمریکا با جمهوری اسلامی نه تنها کم نشده بلکه زیادتر هم شده است و امروز می‌خواهد با روش و ابزار جدید وارد شود.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه بی‌اعتمادی در آمریکا در عقبه تاریخی مردم ما وجود دارد، گفت: ممکن است افراد و جریانات معدودی باشند که البته از قبل هم بودند و نگاه لیبرالی داشتند اما به هیچ وجه مردم ما فضایی برای محقق شدن اهداف دشمنان نخواهند داد.

,

فرمانده کل سپاه پیرامون ادعای برخی رسانه‌ها و جریان‌ها در خصوص دخالت سپاه در انتخابات گفت: علت هشدارهای سپاه این است که سپاه شکل گرفته است تا از انقلاب اسلامی و از دستاوردهای آن طبق اصل 150 قانون اساسی حفاظت کند.

,

وی افزود: جنگ 8 ساله سپاه را به عرصه‌های نظامی کشاند در حالی که ابتدا قرار نبود سپاه نظامی باشد. بعداز جنگ به دلیل اینکه تهدیدات نظامی جدی شد سپاه لازم دید در این عرصه هم وارد شود اما نباید فراموش کنیم فلسفه وجودی سپاه حفظ انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

,

جعفری با بیان اینکه امروز انقلاب اسلامی بیشتر با تهدیدات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مواجه می‌شود گفت: البته امنیت مردم و تمامیت ارضی نیز با حمله خارجی تهدید می‌شود اما امروز انقلاب اسلامی بیشتر با تهدیدات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مواجه است. در اینجا وظیفه ذاتی سپاه است که اگر تهدیدات سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بخواهد به انقلاب اسلامی ضربه بزند یا آن را منحرف کند وارد شود.

,

وی تصریح کرد: اگر در این وضعیت سپاه نقش‌آفرینی نکند ماموریت خود را درست انجام نداده حال وقتی سپاه دراین عرصه ورود می‌کند و هشدارهایی می‌دهد و یا اقداماتی انجام می‌دهد، کسانی که می‌خواهند از مسیر سیاسی یا فرهنگی اقداماتی علیه انقلاب اسلامی انجام دهند، طبیعی است که عملیات روانی و جوسازی علیه سپاه را شروع می‌کنند و سپاه را متهم به این می‌کنند که دخالت‌های سیاسی که امام منع کرده بودند، سپاه وارد شده در حالی که آن فرمایش امام این است که سپاه از یک جناح خاص طرفداری نکند.

,

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: امروز شاهدیم در جریان اصولگرای همراه انقلاب ده‌ها جریان حزبی وجود دارد که سپاه نمی‌تواند از هیچ یک از آنها حمایت کند.

,

جعفری تصریح کرد: سپاه از انقلاب اسلامی، منویات مقام معظم رهبری و جهت‌گیری‌های کلی انقلاب اسلامی در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دفاع می‌کند و این دفاع سپاه دفاع از اصول و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

,

وی در پایان با بیان اینکه مخالفان سپاه با اتهام دخالت سپاه به دنبال فضاسازی هستند، گفت: اینان می‌خواهند سپاه را در حاشیه قرار دهند که البته سپاه هوشیارتر از این است که فریب اینها را بخورد.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه