اخبار داغ

در نشست مدیران شورای هماهنگی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح شد؛

سقف سنی بازنشستگی پیش از موعد کاهش می‌یابد/ حداقل و حداکثر حقوق بازنشستگان یزدی

سقف سنی بازنشستگی پیش از موعد کاهش می‌یابد/ حداقل و حداکثر حقوق بازنشستگان یزدی
مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد وی از در حال بررسی بودن طرح کاهش سقف سنی برای بازنشستگی پیش از موعد این صندوق در کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد و گفت: براساس این طرح شرط 65 سال با 15 سال سابقه پرداخت به 6 سال سن و 9 سال سابقه پرداخت کاهش می‌یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزد آوا، سید احسان مرتضوی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان یزد در نشست مدیران شورای هماهنگی تعاون کار و رفاه اجتماعی گفت:  از سال گذشته تاکنون نزدیک به 2 هزار و 700 نفر به عضویت جدید این صندوق درآمدند که می توانند در آینده از مزایای بازنشستگی، از کارافتادگی، مستمری و فوت بهره مند شوند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزد آوا,

کاهش سقف سنی بازنشستگی پیش از موعد
وی از در حال بررسی بودن طرح کاهش سقف سنی برای بازنشستگی پیش از موعد این صندوق در کمیسیون بهداشت مجلس خبر داد و افزود: براساس این طرح شرط 65 سال با 15 سال سابقه پرداخت به 6 سال سن و 9 سال سابقه پرداخت کاهش می‌یابد.

,
,

مرتضوی اعلام کرد: استان یزد سومین استان در بیمه کردن افراد مسن است.

,

بیمه شدن 80 هزار نفر یزدی در قابل طرح تحول بیمه سلامت

, بیمه شدن 80 هزار نفر یزدی در قابل طرح تحول بیمه سلامت,

محمد دریجانی‌ مدیرکل بیمه سلامت استان یزد نیز در این جلسه شوری هماهنگی اظهار کرد: در استان یزد 80 هزار نفر در قالب طرح تحول سلامت به صورت رایگان بیمه شدند که با توجه به مراجعاتی که داشتند 20 هزار میلیارد تومان برای انها هزینه شده است.

,

وی با بیان اینکه خوشبختانه دراستان خدمات بیمه گری به دفاتر خدمات پیشخوان  و بخش خصوصی واگذار شده است، ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان یزد سه دفتر پیشخوان، در شهرستان‌های ابرکوه و مهریز هر کدام دو دفتر پیشخوان و در شهرستان‌های خاتم، اشکذر، اردکان و زارچ هر کدام یک دفتر پیشخوان ارائه خدمت می کنند.

,

حداقل و حداکثر حقوق دریافتی بازنشستگان یزدی

, حداقل و حداکثر حقوق دریافتی بازنشستگان یزدی,


مدیر نمایندگی صندوق بازنشستگان استان یزد نیز در این نشست  با اشاره به وظایف این صندوق گفت: در یک سال گذشته یک هزار نفر شاغل، بازنشسته شدند که از این تعداد 980 نفر شاغل بازنشسته و 20 نفر شاغل دولتی هستند.

,
,

محمود زارع شاهی با بیان اینکه تاکنون در استان 21 هزار و 281 نفر بازنشسته شده‌اند، ادامه داد: متوسط حقوق ماهانه بازنشستگان یک میلیون و 350 هزار تومان است.

,

وی با بیان اینکه حدود 100 نفر در استان یزد بالای پنج میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، حداقل حقوق دریافتی بازنشستگان استان را 750 هزار تومان اعلام کرد و افزود: فقط یک بازنشسته در استان حقوق 13 میلیون و 200 هزار تومان حقوق دریافت می‌کند.

,

زارع شاهی  افزود: در سال گذشته به 4 هزار بازنشسته وام  ضروری دو میلیون تومان پرداخت شد و همپنین بازنشستگان می‌توانند از قدرت صندوق به مبلغ 250هزار تومان برای  سفرهای زیارتی و سیاحتی حداکثر دو مرتبه در طول بازنشستگی استفاده کنند.

,

آیت اللهی مدیر توسعه کارآفرینی و اشتغال اداره کار،  صفایی مدیرعامل بانک رفاه استان ،امامی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و احمد پور نماینده بانک توسعه و تعاون به ارائه گزارشی از عملکرد خود پرداختند.

,

گفتنی است با توجه به وجود تداخل بین این نشست و برگزاری جلسه شورای اداری استان و ضیق وقت خبرنگاران نتوانستند به صورت کامل به بیان سوالات خود بپردازند.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه