اخبار داغ

نظر قلعه‌نویی در مورد تیم ملی و بازی با ستارگان جهان

نظر قلعه‌نویی در مورد تیم ملی و بازی با ستارگان جهان
سرمربی فصل پیش استقلال گفت:جوان کردن تیم ملی ممکن است در کسب نتایج، کارمان را دشوار کند و به ما در سطح ملی ضربه بزند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه داناامیر قلعه نویی در گفت و گو با کاپ، در ارتباط با دیدار تیم های ستارگان جهان و ایران و اتفاقات خوبی که در حاشیه این بازی رخ داد صحبت کرد. سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین در آستانه دیدار با گوام در چارچوب مسابقات مقدماتی جام جهانی در خصوص این بازی و شرایط فعلی تیم ملی هم نقطه نظرات خود را بیان کرد. سرمربی فصل پیش استقلال درباره آخرین برنامه های خود نیز توضیحاتی را ارائه داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 متن کامل این گفت و گو در ادامه می آید:

,

 *آقای قلعه نویی! چرا شما در بازی ستاره های ایران و جهان حضور نداشتید؟

,

 این قبیل بازی ها جایگاه ستاره ها و بزرگان است نه بنده. البته انصافا هم ستاره های بزرگی در این دیدار حضور داشتند.

,

*درست است که از شما هم برای حضور در کادر فنی تیم ستاره های ایران دعوت شده بود؟

,

بله! جا دارد از این طریق از علی آقای پروین و حسین یاریار تشکر کنم که در تماس هایی که با من داشتند از من خواستند تا در این بازی در کادر فنی تیم باشم.

,

*چرا حضور پیدا نکردید؟

,

تهران نبودم و نمی توانستم بیایم.

,

*نظرتان درباره برگزاری این بازی چه بود؟

,

جدا از هر اتفاقی که در این بازی رخ داد باید به این بعد از ماجرا نگاه کنیم که این قبیل بازی ها می تواند برای ما در سطح بین المللی جایگاه و ارزش بالایی بوجود بیاورد. جمع و جور کردن این همه ستاره بزرگ فوتبال دور هم کار آسانی نبود که اتفاق افتاد و باید به دست اندرکاران این بازی خسته نباشید گفت.

,

*فکر می کردید که این همه ستاره به تهران بیایند؟

,

به هر حال در بحث مسایل سیاسی و بین المللی اتفاقات خوبی برای کشورمان رخ داده که در این اتفاق بی تأثیر نبوده است. البته باید بگویم که جمع کردن بازیکنان خودمان هم کار آسانی نبود. این بازی ها باعث می شود تا یاد پهلوانان و بزرگترهایی که برای این فوتبال زحمت کشیده اند زنده نگه داشته شود این بخش اول و در بحث دوم آوردن این همه ستاره بزرگ دنیا به ایران هم یک تیم پشتیبانی قوی می خواهد. البته فکر می کنم این تجربه دوم ما در این زمینه بود و دفعه قبل تیم میلان به تهران آمده بود و فکر می کنم که اگر بیشتر برای ورود و خروج این تیم ها در فرودگاه تمهیدات لازم در نظر گرفته شود و برنامه های شان منظم تر برگزار شود از این هم بهتر خواهد شد. همین که این ستاره های فوتبال از ایران به نیکی یاد کرده اند برای ما ارزش بالایی دارد وباید از این قبیل فرصت ها بهترین استفاده را ببریم تا خودمان و کشورمان را آنچنان که واقعیت دارد به دنیا نشان دهیم.

,

*از تماشای این بازی لذت بردید؟

,

باید باز هم از همه کسانی که این بازی را تدارک دیدند تشکر کنم. فقط جای علی دایی در این بازی خالی بود. همه می دانیم که دایی برای ما یک برند بین المللی است و اگر او هم در این بازی حضور پیدا می کرد که دیگر همه چیز تکمیل می شد ولی ظاهرا این اتفاق ممکن نشد.

,

*نتیجه این دیدار و خوردن سه گل توسط عابدزاده کمی ناراحت کننده نبود؟

,

من به این حرفها در این قبیل بازی ها اعتقادی ندارم.برد و باخت در این بازی ها هیچ نقشی ندارد و مهم روح انسانی این بازی هاست که حرف اول را می زند. روح معرفت و معنویت مهم بود که در سراسر این بازی موج می زد.

,

*وضعیت بازیکنان تیم خودمان نگران کننده نبود؟

,

باید یک توصیه ای هم داشته باشم که به همین موضوع مربوط می شود. در تیم ستاره های جهان دیدیم که غیر از یکی دو نفرشان بقیه آنها از وضعیت بدنی خیلی خوبی بهره می بردند ولی بازیکنان ما شرایط مطلوبی نداشتند. باید ترتیبی داده شود تا این نفرات دائم کنار هم باشند و با برگزاری جلسات تمرینی وضعیت جسمانی شان را بهبود ببخشند. البته این مستلزم انگیزه هم هست و اگر باز هم از این بازی ها داشته باشیم قطعا این اتفاق می افتد. ضمن اینکه این بزرگان خودشان هم باید به فکر باشند.

,

*تیم ملی در آستانه بازی با گوام شکل جوانی به خود گرفته است. با این اقدام کی روش موافق هستید؟

,

به هر حال تیم ملی به این کار نیاز داشت تا جوان شود که کی روش هم در حال انجام همین کار است. اما به نظر من جوانگرایی باید توأم باشد با نتیجه گرایی تا به مشکلات احتمالی برنخورد. اینکه صرفا دنبال جوان کردن تیم باشیم ممکن است در کسب نتایج کارمان را دشوار کند و به ما در سطح ملی ضربه بزند و نتایج این تیم را تحت الشعاع خود قرار دهد. اگر این اقدام در جهتی باشد که نتایج مان را تضعیف نکند خیلی هم خوب است.

,

*با رزومه ای که از تیم گوام در تلویزیون پخش شد چه پیش بینی از این دیدار دارید؟

,

اول باید بگویم که تیم گوام در رنکینگ بین المللی فیفا جزو کشورهایی محسوب می شود که در جمع پیشرفت کرده ها جزو بهترین هاست. این تیم توانسته چند بازیکن آمریکایی بگیرد و با رزومه ای که از بازیکنانش دیدیم مشخص شد که این تیم بی دلیل در دو بازی اولش شش امتیاز کامل را کسب نکرده است و می تواند حتی برای ما دردسرساز هم بشود. به این دلیل ما نباید به نتایج قبلی که برابر این تیم گرفته ایم بسنده کنیم.

,

*کی روش گفته بود برد 19 بر صفر ایران به دوران صفویه و 3 هزار سال پیش برمی گردد. منظورش از این حرف چه بوده است؟

,

من این حرف را نشنیده ام. فقط این را باید اضافه کنم که روز بازی با گوام همه باید به ورزشگاه برویم و از تیم ملی مان برابر این تیم حمایت کنیم.

,

*پس از جدایی از ملوان فعلا بیکار هستید؟ قصد ندارید به کار مربیگری برگردید؟

,

همه چیز دست خداست. البته در این مدت پیشنهاد کم نداشتم، یکی هم همین هفته پیش بود که به دستم رسید اما شرایط مهیا نشد.

,

*با ملوان قطع کامل همکاری کردید؟

,

ملوان تیم خوبی بود که هم مردم خوبی کنارش بودند هم مسئولان دلسوز و خوبی داشت و هم بازیکنان خوب در آن بودند و هر سه تای این فاکتورها می توانند از جمله عوامل موفقیت این تیم باشند. خوشحال هم هستم که پس از جدایی من حمید استیلی در این تیم کارش را آغاز کرد. فکر می کنم استیلی در این فوتبال هنوز نتوانسته به حق واقعی اش دست پیدا کند او مربی کاربلدی است و دعا می کنم که در ملوان نتیجه بگیرد.

,

, ,

*با شرایط فعلی این مهم ممکن می شود؟

,

باید از مسئولان ملوان و شهر انزلی خواهش کنم که نگاه مثبتی به این تیم داشته باشند. ملوان تیم بزرگی است وبا تزریق پول به این تیم کاری کنند که از این شرایط خارج شده و راحت تر کارش را ادامه دهد.

,

*درباره استقلال صحبت می کنید؟

,

نه!

,

*افشارزاده گفته بود که هفته ای دو بار با امیرقلعه نویی در تماس هستم و اینکه شما پس از جدایی از استقلال هیچ اظهار نظری درباره مسایل فصل قبل نکرده اید را به حساب استقلالی بودن شما گذاشته است. واقعا هفته ای دوبار با هم حرف می زنید؟

,

ایشان همه چیز را گفته و من دیگر حرفی ندارم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه