اخبار داغ

تندبادی با سرعت ۷۰کیلومتر در راه تهران

تندبادی با سرعت ۷۰کیلومتر در راه تهران
هوای تهران در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد و با پیش بینی سازمان هواشناسی احتمال وزش باد و طوفان گرد و خاک برای امشب هم وجود دارد و پلیس راهور هشدارهایی را به رانندگان داده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور از پیش‌بینی سازمان هاشناسی برای وزش باد شدید و بارش رگبار در پایتخت خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مرتضی اکبرپور در این باره به ایسنا گفت: براساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی امروز وضعیت مشابه آنچه که عصر دیروز در 5 استان کشور داشتیم، رخ نخواهد داد؛ اما پیش‌بینی شده است باد شدید با سرعت بیش از 70 کیلومتر در ساعت عصر امروز نقاطی از استان تهران و پایتخت را در برگیرد.

,

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور افزود: همچنین بارش رگباری باران در نقاط مختلفی از تهران پیش‌بینی می‌شود.

,

وی از آماده‌باش کلیه دستگاه‌های امدادی برای عصر امروز خبر داد و گفت: از شهروندان نیز درخواست می‌کنیم که از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

,

آماده باش پلیس راهور

,

ز آنجاییکه مدیریت بحران استانداری تهران نسبت به احتمال دوباره وزش باد و طوفان هشدار داد راهور پایتخت هم برای طوفان احتمالی اعلام آمادگی کرد. طبق پیش بینی سازمان هوا شناسی امشب هم در تهران احتمال وزش دوباره تندباد، رگبار و رعد و برق و افزایش گرد و غبار وجود دارد از این رو جانشین پلیس راهور تهران بزرگ هشدارهایی را درخصوص رانندگی در شرایط طوفانی و گرد و غبار به رانندگان ارائه کرد.

,

سرهنگ حسن عابدی در این باره به ایسنا گفت: با توجه به اینکه سازمان هواشناسی و سازمان مدیریت بحران نسبت به وزش باد شدید و طوفان برای عصر امروز در پایتخت هشدار داده است، لازم است رانندگان نیز مواردی را حین رانندگی رعایت کنند.

,

او با بیان اینکه در مرحله اول به رانندگان و تمام شهروندان توصیه می‌شود که در چنین شرایطی از بیرون آمدن از خانه و ترددهای غیرمجاز پرهیز کنند، گفت: اگر چنانچه رانندگان به هر دلیلی مجبورند در این شرایط در خیابان باشند، لازم است هنگام بروز طوفان از توقف در باندهای عبوری معابر خودداری کرده و خودروی خود را در محل امنی متوقف کنند.

,

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: رعایت سرعت مطمئنه، موضوعی ضروری در این شرایط است و منظور از سرعت مطمئنه، سرعتی است که راننده در آن بتواند خودروی خود را کنترل کند.

,

عابدی از شهروندان خواست حتما چراغ‌های خودروی خود را روشن نگه داشته و ضمن رعایت فاصله طولی مناسب به مسیرشان نیز توجه کافی را داشته باشند.

,

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ از عابران پیاده خواست در هنگام گرد و غبار از ایستادن در حاشیه خیابان‌ها و بزرگراه‌ها و همچنین عبور از عرض خیابان جدا خودداری کنند چرا که کاهش افق دید ممکن است موجب برخورد وسیله نقلیه با آنان شود.

,

او با اشاره به احتمال بروز تصادف در این شرایط ادامه داد: در صورتی که تصادفی رخ بدهد، لازم است که رانندگان خودروی خود را به حاشیه مسیر منتقل کنند تا از بروز حادثه‌ای دیگر جلوگیری شود.

,

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در پایان از آماده باش کامل پلیس راهور در این شرایط خبر داد و گفت: در صورت بروز طوفان یا وزش باد شدید همکاران من در مجموعه پلیس راهنمایی و رانندگی آماده خدمت به شهروندان بوده و در حالت آماده باش قرار دارند.

,

هوای بسیار ناسالم

,

همچنین شرکت کنترل کیفیت هوا اعلام کرد که با وجود طوفان و افزایش غلظت ذرات معلق هوا، شاخص کیفیت هوا فراتر از حد مجاز و در شرایط بسیار ناسالم قرار دارد که با توجه به هشدار سازمان هواشناسی این شرایط امشب هم تداوم دارد.

,

از این رو شهروندان باید از توقفهای غیرضرور خودداری کنند.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه