اخبار داغ

جزئیاتی از پرونده‌های جدید فساد نفتی

جزئیاتی از پرونده‌های جدید فساد نفتی
در پی سخنان وزیر نفت درباره افشای پرونده جدید فساد نفتی فعالان اقتصادی و نمایندگان مجلس از صحت این فساد به اقتصادنیوز خبر دادند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از الف، اخیرا دومین نشست خبری بیژن زنگنه پس از آغاز صدارت او بر وزارت نفت برگزار شد او در این نشست سخنان قابل توجهی درباره وضعیت قیمت و تولید نفت ایران، پرونده‌های فساد مانند پرونده بابک زنجانی و چالش‌های دیگر نفتی مطرح کرد. او علاوه بر فسادهای نفتی از رونمایی پرونده‌های جدید فساد نفتی خبر داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


زنگنه با بیان این که پرونده بابک زنجانی هم‌اکنون در قوه قضاییه پیگیری می‌شود به تخلفات دیگری هم اشاره کرد و گفت: پرونده‌های نفت جی، سپاهان، دکل و غیره از جمله مواردی است که فساد در آنها دیده شده است. در پی گفته‌های زنگنه برخی از فعالان اقتصادی و نمایندگان مجلس از صحت این موضوع خبر دادند.

حمید حسینی، عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، گازی و پتروشیمی در این باره به اقتصادنیوز می‌گوید: در ارتباط با پرونده نفت جی که سالانه، ۳۰۰ میلیارد دلار سود داشت و شرکت موفقی بود. با تغییرات مدیریتی، افراد جدید که به عنوان هیات مدیره برگزیده شدند، خلاف‌هایی انجام دادند و کالاها را با سفته‌های غیر معتبر به فروش رساندند و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به این شرکت ضرر زدند.

او خاطر نشان می‌کند: یکی از افراد به عنوان مفسد اقتصادی در ارتباط با این موضوع در زندان است و بخشی از بدهی‌ها مربوط به ایشان است . مدیران این شرکت محاکمه و بازداشت شدند و بعضی‌ها ممنوع الخروج هستند فساد بزرگی در این شرکت به وجود آمد. این پرونده در حال حاضر در دادگستری اصفهان در حال پیگیری است.

او ادامه می‌دهد: شرکت سپاهان هم ضرو زیان زیادی وارد کرد و من در جریان کامل آن نیستم.

در این میان امیر عباس سلطانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس می‌گوید: جلسه‌ای در هفته گذشته با وزیر نفت داشتیم اما در این باره وارد جزئیات نشدیم. آقای زنگنه در این زمینه قطعا با اطلاعات و سند صحبت می‌کند. موضوعی را که از آن اطلاعات کافی نداشته باشد اظهار نظر نخواهند کرد و صحبت‌هایی که ایشان در این باره کردند قطعا واقعیت دارد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه