اخبار داغ

کاسه صبر کشتی گیران اصفهانی سر آمد؛

تشک های خانه کشتی میزبان دختران ژیمناست!

تشک های خانه کشتی میزبان دختران ژیمناست!
رئیس جدید هیات کشتی استان اصفهان از جمله مدیرانی است که نه سابقه حضور در این رشته را داشته و نه در طول عمر مدیریتی خود حوزه ای از حوزه های ورزش را تحت اداره داشته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از میدان نیوز، دوران ریاست علیرضا میرواحدی در هیات کشتی استان اصفهان دورانی پر حاشیه بود. روزها و ماههایی که پیشکسوتان این رشته آن را به خوبی در خاطر دارند. هر روز در رسانه ها صحبت از ایرادات مدیریتی در هیات کشتی مطرح بود و بسیاری از مسائلی که در ارتباط با مدرک تحصیلی دردسر ساز میرواحدی که در نهایت سر رئیس هیات را به باد داد مطرح می‌شد دست آویزی بود برای اهالی کشتی تا با تمسک به آن راه چاره ای برای برون رفت از بحرانی که به دست خود علیه رئیس تازه کار هیات ساخته بودند استفاده کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میدان نیوز,

همان طور که دوران ریاست کوتاه مدت میرواحدی در هیات کشتی اصفهان سراسر حاشیه بود دوران پیش از آن یعنی سال های ریاست داوود شیران هم محل بحث و انتقاد گوش شکسته های کشتی اصفهان بود. جان کلام اینکه کشتی اصفهان در هفت، هشت سال گذشته روزهای آرام را کمتر به خود دیده بود و اوج بحران ها نیز انتخاباتی بود که ابتدا منجر به انتخاب علیرضا میرواحدی شد و پس از آن تلاش هایی که سرانجام به برکناری او منجر گردید. اما از دوران پس از مدیریت میرواحدی که مدتی همراه با سرپرستی محمدباقر شایسته بر هیات کشتی استان اصفهان همراه بود و پس از آن موجب به انتخاب محمد مجیری به عنوان رئیس هیات شد می توان به نام دوران آرام این هیات نام برد. ماههایی که آرامشی ولو صوری بر هیات حاکم بود و دلیل آن را می توان بر پایان هوچی گری تعدادی از پیشکسوتان کشتی دانست که از همان زمان نیز مشخص بود مشکل آنها با شخص رئیس هیات است نه اینکه دغدغه آینده این رشته را داشته باشند.

,

رئیس جدید هیات کشتی استان اصفهان از جمله مدیرانی است که نه سابقه حضور در این رشته را داشته و نه در طول عمر مدیریتی خود حوزه ای از حوزه های ورزش را تحت اداره داشته است. انتخاب مجیری به عنوان رییس هیات کشتی تنها و تنها با هدف استفاده از امکانات مالی در بخش اقتصادی اصفهان صورت گرفته است و شاید او که مدیری آرام و منطقی به شمار می رود هم در مقطع بحرانی کشتی می توانست آتش اختلافات را خاموش کند و حداقل تا مدتی سر و صدای اعتراضات در هیات را بخواباند. این اتفاق هم به دنبال انتخاب وی افتاد و همه پیشکسوتانی که روزی با چشمان بسته همه فرصت های پیشرفت را با اعتراضات خود از دست دادند آرام و بی سر و صدا در انتظار وقوع تغییرات بودند. اما نزدیک به یک سال از رخداد تغییرات در هیات کشتی استان می گذرد و دوران سکوت هم پایان یافته و این روزها فرصت خوبی است تا آنچه در یک سال گذشته بر کشتی اصفهان گذشته مورد بررسی و موشکافی قرار بگیرد.

,

اگر صحبت های پیشکسوتان کشتی که صدای اعتراض آنها به عملکرد مدیریت سابق را ملاک ارزیابی قرار دهیم و بررسی کنیم مشخص می شود اوضاع چندان هم بر وفق مراد نیست. این مطلب دلیلی بر مدیریت کاملا ضعیف در هیات کشتی نمی شود اما می تواند دلیلی محکم باشد بر اینکه کشتی اصفهان تا زمانی که پیشکسوتانش ثبات نظر و تفکر لازم را نداشته باشند هر دوره مدیریتی شاهد اعتراض دسته جمعی تعدادی خواهد شد، این گفته جدای از این است که کشتی اصفهان در حال حاضر مدیریتی اصولی را تجربه می کند و یا عملکرد مجیری و همکارانش از ریشه دچار ایراد است.

,

اما اگر بخواهیم به مطلب اصلی و قابل ذکر بازگردیم باید به شروع آهسته آهسته اعتراضات به شیوه مدیریتی حاکم بر هیات کشتی اشاره کنیم. رفتاری که از سوی اهالی کشتی قابل انتظار بود و می شد پیش بینی کرد که همین روزهاست که صبر کشتی گیران اصفهانی سر خواهد آمد و بار دیگر دوره کشمکش ها آغاز خواهد شد.

,

گره مشکلات در کشتی اصفهان که چند وقتی است شکل گرفته و به نظر می رسد طی ماههای آینده موجب به اعتراضات گسترده تری از سوی اهالی این رشته شود بحث قرارداد مربیانی است که گفته می شود بی مهری به آنها و مورد توجه قرار ندادن خواسته های اداری و مالی شان منجر شده تا از ابتدای سال جاری هیچ گونه قراردادی با آنها امضا نشود. سعید جامعی از مربیان کشتی اصفهان به خبرنگار میدان نیوز می گوید: از ابتدا این شرایط را پیش بینی می کردم بنابراین همان ابتدای سال به مسئولان هیات گفتم که بحث قراردادها مورد توجه قرار بگیرد. مربیان برای دلگرم شدن و فعالیت رسمی و جدی نیاز به ثبت قرارداد با هیات کشتی دارند اما این مساله مورد توجه رئیس هیات قرار نگرفته است. شش ماه از سال گذشته و رو به ماههای پایانی سال می رویم اما هنوز در این ارتباط تصمیمی از سوی هیات گرفته نشده است. شاید این بی توجهی ها دلیل اصلی غیبت مربیان بزرگی مانند رحمان رئیسی و هاشم قنبری باشد که بعد از سال ها مربیگری در کشتی اصفهان این روزها خانه نشین شده اند.

,

جامعی ادامه می دهد: چندی پیش رحمان رئیسی از مربیان باسابقه و توانمند هیات کشتی را دیدم و از او پرسیدم که دلیلش برای نیامدن بر سر تمرینات و کلاس ها چیست و چرا مربیگری را در اصفهان کنار گذاشته. دلیل او قانع کننده بود، او گفت زمانی که هیات به مربیان کمتر توجهی نمی کند حضور مربیان برای آموزش کشتی گیران چه لزومی دارد؟!

,

بحث قراردادها تنها مشکلی نیست که این پیشکسوت کشتی به آن اشاره می کند بلکه ریشه معضلات کنونی کشتی اصفهان را باید در ساختمان تازه تأسیس خانه کشتی جستجو کرد. خانه کشتی که محل پرورش استعدادهای این رشته و تماما باید در اختیار کشتی باشد اما دردسر مسائل مالی و نیاز به درآمدزایی درب این خانه را به روی ورزشکاران دیگر رشته ها باز کرده و فرصت را از کشتی گیران گرفته است. جامعی در همین رابطه ادامه می‌دهد: سوال من این است: خانه کشتی یعنی پایگاه قهرمانی کشتی یا سالن چند منظوره دیگر رشته های ورزشی؟ چرا به جای کشتی گیران دختران رزمی کار و ژیمناست ها در این سالن تمرین می کنند. مگر این همه هزینه برای تشک های کشتی این خانه مصرف نشده پس این چه مدیریتی است که بر خانه کشتی اصفهان حاکم است؟

,

مواردی که این پیشکسوت کشتی به آنها اشاره کرد دو مورد از مشکلاتی است که جامعه کشتی اصفهان این روزها با آن دست به گریبان هستند. مشکلاتی که باید برای آنها پاسخی روشن و قاطع از سوی مدیران این هیات مطرح شود تا بار دیگر شاهد روشن شدن آتش اختلافات در این هیات نباشیم. برای تغییرات در سیستم مدیریتی هنوز فرصت هست. سه سال دیگر تا پایان دوران مدیریت حاکم بر کشتی اصفهان باقی است.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه