اخبار داغ

نقدی بر نشست خبری مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان؛

تناقض گویی در ورزش اصفهان/ از نقش جهان رو به تکمیل تا حساب‌های پُر هیأت های ورزشی!

تناقض گویی در ورزش اصفهان/ از نقش جهان رو به تکمیل تا حساب‌های پُر هیأت های ورزشی!
در شرایط کنونی صحبت از «روزهای خوبی که نزدیک است» اتفاقی تکراری برای اصحاب رسانه به شمار می رود و ای کاش با پاسخ گویی های دوره ای به خبرنگاران و حتی دعوت از اصحاب رسانه برای به تصویر کشیدن واقعیت درونی ورزشگاه نقش جهان، این برنامه زمان بندی شده پیش روی رسانه های اصفهان ترسیم می‌شد…
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ندای اصفهان، پاسخگویی به رسانه ها یکی از معیارهای سنجش انتقادپذیری و تعامل مدیران است اما آن طور که از آمار برمی آید این موضوع در اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان چندان مورد توجه قرار ندارد چرا که برگزاری تنها دو نشست خبری طی بیش از دو سال نمی‌تواند آمار خوبی از پاسخگویی دکتر محمد سلطان حسینی به رسانه ها باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای اصفهان,

اما دومین نشست خبری مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان طی دوران مدیریت وی در ورزش اصفهان به مناسبت هفته دولت برگزار شد تا اصحاب رسانه اصفهان که اتفاقا سوالات بسیاری را پیرامون چالش های به وجود آمده در ورزش این استان داشتند این فرصت را مغتنم شمرده و خود را آماده پاسخگویی متولی ورزش استان کنند. اما آنچه که در نشست سلطان حسینی با رسانه های اصفهان گذشت سوالاتی بود که پاسخ های آن از قبل قابل پیش بینی بود؛ سوالاتی که چندان شرایط کنونی ورزش اصفهان را به چالش نمی‌کشید و چند موضوع بدیهی و قابل انتظار از سوی مدیرکل ورزش و جوانان مطرح شد. سوالاتی که سلطان حسینی از قبل خود را کاملا آماده پاسخگویی به آنها کرده بود.

,

دکتر محمد سلطان حسینی

, دکتر محمد سلطان حسینی, دکتر محمد سلطان حسینی,

مسائلی مربوط به ورزشگاه نقش جهان که پاسخ های ارائه شده نشانی از باز شدن گره مشکلات این ورزشگاه نداشت، همان چیزهایی است که مرتباً از سوی مدیران ارشد استان مطرح می‌شود اما در پاسخ به صحبت های مدیرکل ورزش و جوانان باید گفت حضور روزانه ۲۰۰ کارگر در ورزشگاه به تنهایی می‌تواند نشانه خوبی از تکمیل این پروژه تاریخی تا پایان اسفند امسال باشد؟! اینکه گفته می‌شود «روند ساخت ورزشگاه نقش جهان از برنامه های زمان بندی شده عقب نیست» یک نشانه مثبت به شمار می‌رود اما اصحاب رسانه اصفهان روزهایی که محمدرضا محمدجواهری مدیرکل سابق ورزش و جوانان اصفهان از حل شدن گره مشکلات این ورزشگاه صحبت می کرد و درنهایت کار تکمیل این ورزشگاه به مدیر بعدی سپرده شد را فراموش نکرده اند.
در شرایط کنونی صحبت کردن از «روزهای خوبی که نزدیک است» اتفاقی تکراری برای اصحاب رسانه به شمار می رود و ای کاش با پاسخ گویی های دوره ای به خبرنگاران و حتی دعوت از اصحاب رسانه برای به تصویر کشیدن واقعیت درونی این پروژه این برنامه زمان بندی شده پیش روی رسانه های اصفهان ترسیم می‌شد.
در حالی که طی ماه های گذشته رؤسای هیات های ورزشی به کرات عنوان کرده اند که شرایط مالی اداره کل مساعد نیست و به دلیل مسدود بودن حساب ها و پرداخت بدهی به معارضان تمامی اعتبارات وزارت ورزش به جیب طلبکاران نقش جهان می رود و چیزی در این بین عاید هیات های ورزشی نمی شود، اما مدیرکل ورزش و جوانان استان تمامی این صحبت ها را با بیان این جمله نقض کرد: مشکلات مالی بسیاری را پشت سر گذاشتیم اما با این وجود بودجه ای که در اختیار هیات های ورزشی قرار گرفت چندین برابر بودجه ای بود که در سال‌های قبل به آنها پرداخت می‌شد.

,
,
,

اما سوال اینکه: تفاهم نامه امضا شده میان هیات های ورزشی و اداره کل که ابتدای هر سال انجام می شود چه مبلغی را دربرمی گیرد؟ آیا این مبلغ آنقدر بوده که مدیرکل می گوید «بیشتر از سال های قبل است» و یا طبق صحبت های روسای هیات های ورزشی تمامی اعتبارات هیات ها از درآمد ناشی از فعالیت های اقتصادی آنهاست و چیزی به نام بودجه از سوی اداره کل به آنها پرداخت نشده است؟
طی ماه های گذشته در محافل خصوصی و عمومی که با حضور ورزشی ها برگزار شد همگی از این صحبت می کنند که ورزش اصفهان در مقایسه با شرایطی که در پنج سال گذشته تجربه کرده بیشترین افول را داشته است. خبری از قهرمانی های پپاپی در مسابقات کشوری و تیم داری باشگاه ها در لیگ های حرفه ای نیست و اگر دو قهرمانی فوتبال را که به همت باشگاه های سپاهان و ذوب آهن به دست آمده فاکتور بگیریم چیزی به نام موفقیت عاید ورزش اصفهان نخواهد شد. اصحاب رسانه اصفهان و جامعه ورزشی استان اما امیدوارند مسئولان با ارائه آمار دقیق و پاسخ گویی های به موقع از سوی مسئولان بیش از شرایطی که در آن به سر می‌بریم فضا برای شناخت چالش های ورزشی اصفهان باز شود و فرصت برای تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف در ورزش این استان فراهم شود.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه