اخبار داغ

من از سال 84 قلیان می کشم

خداداد: فوتبالیست‌ها در قهوه‌خانه‌ها پلاسند و سبیل‌هایشان زرد شده

خداداد: فوتبالیست‌ها در قهوه‌خانه‌ها پلاسند و سبیل‌هایشان زرد شده
این روزها درباره استعمال دخاتیات در بین ورزشکاران بحث های زیادی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا این روزها پیدا کردن بازیکنی که مصرف دخانیات نداشته باشد سخت شده است.فوتبالیست ها و ورزشکار های حرفه ای وقت های خود را به جای استراحت و تمرین، به کشیدن قلیان و سیگار می گذرانند. این بحث از سال های قبل در بین فوتبالی ها مطرح بود اما وقتی عکسی از قلیان کشیدن بازیکنان تیم ملی امید در اردوی کیش پخش شد حساسیت بر این موضوع افزایش پیدا کرد.این موضوع تا حدی منعکس شد که کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی هم وارد عمل شد و خواستار پیگیری موضوع شد.این روزها قلیان کشیدن در بین ورزشکارها به امری طبیعی تبدیل شده است.ورزشکارانی که به جای تمرین کردن وقت خود را در سفره خانه ها می گذرانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

خداداد عزیزی یکی از اسطوره های تیم ملی می گوید بیش از ۹۰ درصد فوتبالیست ها قلیان می کشند.او حتی می گوید اگر روزی قلیان نکشد نیکوتین بدنش پایین می آید.
استعمال دخانیات در بین فوتبالیست ها به یک تفریح تبدیل شده است.آنها عکس خود با قلیان را در صفحه های اجتماعی منتشر می کنند و این به یک امر طبیعی تبدیل شده است.
تفریح عمده فوتبالیست‌های ایرانی همان اتفاقی است که نگران‌مان می‌کند. از اینکه برخی الگوهای جوانان‌مان یا آنهایی که پوسترهایشان به دیوار اتاق کودکان‌مان نصب شده بهترین تفریح زندگی‌شان را پک زدن به قلیان‌های قد و نیم‌قدی می‌دانند که به نوعی تسلای خاطرشان است. البته موضوع وقتی جدی و دردناک‌تر می‌شود که بدانیم این مسئله بسیار فراتر از تفریح پیش رفته، تا جایی که برخی فوتبالیست‌های امروزی حتی در بالاترین سطح به قلیان و قلیان‌کشی معتاد شده‌اند.
ظاهرا پزشکان در این زمینه اظهارنظر صریحی نداشته‌اند اما به صورت کلی گفته شده طی یک آزمایش از ۲۱۸۵ فوتبالیست افرادی که نیکوتین مصرف می‌‌‌کنند ظرفیت تبادل اکسیژن آنها تقریبا ۲۵درصد کمتر از سایر بازیکنانی است که سر و کاری با نیکوتین ندارند. همچنین گفته می‌شود به غیر از تاثیر مستقیم روی عملکرد ورزشکار، نیکوتین موجود در تنباکو و توتون کاهش وزن ورزشکاران را به دنبال خواهد داشت. حسن روشن یکی از پیشکسوتان فوتبال با آگاهی از تعداد فوتبالیست‌های ایرانی اهل قلیان و مسئله دوپینگ با کنایه می‌گوید: «اگر همین الان از بازیکنان ما تست بگیرند از تمام قاره آسیا بیشتر دوپینگی داریم»از طرفی قلیان کشیدن فوتبالیست‌ها به غیر از اهالی فوتبال برای سایر رشته‌ها هم ثقیل و حل‌نشدنی به نظر می‌رسد تا جایی که رئیس فدراسیون شنا با انتقاد از جو موجود و اهمیتی که به فوتبال داده می‌شود می‌گوید: «فوتبالیست‌ها در قهوه‌خانه‌ها پلاسند و سبیل‌هایشان زرد شده است».
برخی از اهالی فوتبال معتقدند ۴۰-۳۰ درصد فوتبالیست‌های ایرانی بیش از حد معمول و تفریحی قلیان می‌کشند اما واقعیت چیز دیگری است و به‌راحتی می‌توان گفت این وسیله ظاهرا سنتی و دودزا محبوب‌ترین تفریح بیش از نیمی از فوتبالیست‌هاست. مسئولان ستاد مبارزه با دوپینگ اعلام کردند «نیکوتین» ماده مضر در توتون قلیان و سیگار از سال ۲۰۱۳ در برنامه نظارت کنترل دوپینگ سازمان جهانی قرار خواهد گرفت و این ماده در سال ۲۰۱۴ داروی ممنوع شناخته می‌شود.
بر اساس گزارش خبر آنلاین، به این ترتیب شاید از یک سال دیگر خطر محرومیت‌های طولانی فوتبالیست‌های ایرانی عاشق قلیان را مجبور به ترک این تفریح مضر کند اما عجیب است که از یکی از این بازیکنان می‌شنویم: «در این صورت شاید فوتبال را کنار گذاشتم نه قلیان را» در همین ارتباط چند وقت پیش صدای محمد رویانیان، مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس در اعتراض به یکی از بازیکنان قلیانی این تیم بلند شد اما در پایان تذکر و هشدار خصوصی به این بازیکن نهایت برخوردی بود که با او شد.

,
,
,
,
,
,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه