اخبار داغ

پژوهشگر تاریخ و فرهنگ طبرستان؛

توسعه پایدار در گروی هویت‎ ملی است/۹۰۰ سند از گرگان درکتابخانه ملی ایران وجود دارد

توسعه پایدار در گروی هویت‎ ملی است/۹۰۰ سند از گرگان درکتابخانه ملی ایران وجود دارد
پژوهشگر تاریخ و فرهنگ طبرستان با اشاره بازشناسی فرهنگی گفت: توسعه پایدار در گروی هویت‎ ملی، فرهنگی و قومی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کلاس بیست ، علی نوری شامگاه گذشته  در جمع پژوهشگران و فعالان فرهنگی شهرستان گرگان اظهار کرد: گرگان‎پژوهی و پرداختن به مسائل مختلف آن نقش اساسی در توسعه فرهنگ شهرستان گرگان ایفا می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کلاس بیست,

وی افزود: در سال های اخیر با مشخص شدن جوامع و فرهنگ های مختلف توسعه مطلوب با ارج نهادن به فرهنگ محقق می‎شود.

,

نوری تاریخ را یکی از عناصر فرهنگی برشمرد و خاطرنشان کرد: اگرچه تاریخ پژوهش‎های محلی به ظاهر پایین‎تر از تاریخ عمومی قرار گرفته است، اما این موضوع به هیچ عنوان به معنی کم اهمیت بودن تاریخ محلی نیست.

,

وی ادامه داد: پژوهش‎های فرهنگی، موسیقی و توجه به گویش‎های محلی باید انسجام ملی ایجاد کنند.

,

نگارش تاریخ با حداکثر شواهد تاریخی انجام شود

, نگارش تاریخ با حداکثر شواهد تاریخی انجام شود, نگارش تاریخ با حداکثر شواهد تاریخی انجام شود,

این پژوهشگر تاریخ گفت: گاهی اوقات شاهد حساسیت یک روستا نسبت به روستای دیگر و شهری به شهر دیگر وحتی استان به مرکز هستیم که باعث دشمنی‎های بی‎حاصل می‎شود.

,

وی با بیان اینکه تاریخ  ۱۵۰ سال طبرستان، نشان می دهد گرگان و شهرهای مازندران رابطه حسنه‎ای داشتند و و در مشکلات یاری رسان یکدیگر بودند، افزود: روابط حسنه شهرها وروستاها در گذشته باید مورد توجه قرار گیرد.

,

نوری بر اهمیت نگارش تاریخ و آثار تاریخی با حداکثر شواهد تاریخی  و مستندات اشاره کرد و افزود:  تاریخنگاران محلی  باید به شناخت اسناد آرشیو شده و مصاحبه های شفاهی توجه شود.

,

وی متذکرشد:با توجه به فرهنگ کم و بیش مشابه سه استان شمالی کشور سرگذشت‎پژوهی و تاریخ آن باید باهم بررسی کرد و نمی‎توان این سه استان را به صورت یک استان مجزا و متخامص از یکدیگر دید.

,

۹۰۰ صفحه فهرست در مرکز اسناد کتابخانه ملی ایران از گرگان وجود دارد

, ۹۰۰ صفحه فهرست در مرکز اسناد کتابخانه ملی ایران از گرگان وجود دارد, ۹۰۰ صفحه فهرست در مرکز اسناد کتابخانه ملی ایران از گرگان وجود دارد,

کارمند مرکز اسناد کتابخانه ملی ایران گفت: در صفحه اسنادمرکز اسناد کتابخانه ملی ایران بیش از ۹۰۰ صفحه فهرست از تاریخ گرگان دشت وجود دارد و در مجلس نیز به همین میزان موجود است.

,

نوری خاطر نشان کرد:  سرکنسولگری روس‎ها که در گذشته در گرگان واقعه شده بود را می‎تواند به شفاف‌سازی تاریخ گرگان کمک کند.

,

اولین نشست علمی گرگان پژوهی و تجلیل ازمحققان و فعالان فرهنگی گرگان به همت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری گرگان با حضورعلی نوری، پژوهشگر تاریخ و فرهنگ طبرستان، پزشک پور رئیس کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر،حجت الاسلام نیشابوری رئیس سازمان تبلیغات شهرستان گرگان، رحمت الله رجایی، مدیر مرکز دانشنامه گلستان و جمعی از تاریخ نگاران و محققان در سالن اجتماعات اتاق بازگانی گرگان برگزارشد.

,

انتهای پیام/ج

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه