اخبار داغ

تکثیر تشکلهای سیاسی در کرمانشاه در مقابل رکود توسعه زیرساختهای تولید علم/

بررسی آماری عملکرد یک مدیریت سیاست زده + نمودار

بررسی آماری عملکرد یک مدیریت سیاست زده + نمودار
نگاه آماری به تمرکز مدیریت ارشد استان به بخش سیاسی که به سیاست زدگی هم رسیده و مقایسه آن با توجه به زیرساختهای حوزه تولید علم و پژوهش های علمی، نوع نگاه مدیریت حاکم بر استان را بیش از پیش نمایان می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد، یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های مختلف مخصوصا در دیدار اخیر با اعضای هیأت دولت تأکید بر حفظ شتاب رشد علمی کشور بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا , شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

 

جمهوری اسلامی ایران در سال 1998 به عنوان پنجاه و دومین کشورجهان در تولید علم شناخته می شد در حالی که با یک رشد فزاینده در سال 2012 به رتبه علمی 16 دنیا دست یافته است. جایگاهی که بررسی روند رسیدن به آن در دوره های مختلف مدیریتی با دیدگاه های سیاسی مشخص، سهم هر یک را در تحقق این مهم بیش از پیش نمایان می کند.

 

 

روندی که در حال حاضر و از سال 2013 به بعد در رویکرد مدیریتی سیاست زده در وزارت علوم در حال معکوس شدن است و با ادامه این روند ترکیه از ایران پیشی خواهد گرفت. (نمودار زیر بر اساس اطلاعات اسکوپوس)

 

 

برای خواندن گزارش کامل مرصاد در اینباره اینجا کلیک کنید.

 

با توجه به این موضوع که رشد علمی کشور را مجموعه ای از نهادهای علمی سراسر ایران ودر استان های مختلف شکل می دهند می توان به بررسی این موضوع در استان کرمانشاه به صورت خاص پرداخت.

 

مقایسه برخی از اعداد و ارقام نشان می دهد که نگاه سیاست زده در استان کرمانشاه، تمرکز و توجه لازم برای تقویت نهادهای علمی و بالابردن تعدد آنها (توسعه زیرساختی) را به سمت توجه به بالا بردن تعداد احزاب و گروه های سیاسی پیش برده است.

 

نگاه به نمودار زیر نشان می دهد که تعداد مراکز علمی و شرکتهای دانش بنیان در طول دو سال گذشته از عمر دولت محلی در استان کرمانشاه (سالهای 92 و 93) در رکود کامل به سر برده است. این در حالی است که اکثر این نهادهای علمی و تحقیقاتی در دو دولت قبل شکل گرفته است.

 

 

در مقایسه با این روند نگاهی به رشد فزاینده تشکیل حزب ها و جناح ها در کرمانشاه نشان می دهد که عمده توجه ها در استان به نگاه های حزبی و جناحی است.  البته زمان و وقتی که مدیریت ارشد استان کرمانشاه برای جدل های سیاسی و حزبی صرف کرده است نیز تأیید کننده این موضوع است.

 

با نگاهی به نمودار زیر که مقایسه تعداد تشکلهای مجوز گرفته سیاسی در استان کرمانشاه در سالهای 92 و 93 است می توان تا حدود زیادی به این نگاه سیاست زده پی برد.

 

 

به هر حال به نظر می رسد با توجه به استعدادهای علمی و دانشگاهی استان کرمانشاه برای تولید علم و پیشرفت و در مقابل آن عدم بهره مندی استان از احزاب جریان ساز و مردمی واقعی بهتر است مدیریت استان کرمانشاه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حفظ شتاب علمی کشور، به جنبه تولید دانش و علم در استان بیشتر توجه داشته باشد تا سیاست زده کردن فضای استان کرمانشاه.

,

 

جمهوری اسلامی ایران در سال 1998 به عنوان پنجاه و دومین کشورجهان در تولید علم شناخته می شد در حالی که با یک رشد فزاینده در سال 2012 به رتبه علمی 16 دنیا دست یافته است. جایگاهی که بررسی روند رسیدن به آن در دوره های مختلف مدیریتی با دیدگاه های سیاسی مشخص، سهم هر یک را در تحقق این مهم بیش از پیش نمایان می کند.

 

 

روندی که در حال حاضر و از سال 2013 به بعد در رویکرد مدیریتی سیاست زده در وزارت علوم در حال معکوس شدن است و با ادامه این روند ترکیه از ایران پیشی خواهد گرفت. (نمودار زیر بر اساس اطلاعات اسکوپوس)

 

 

برای خواندن گزارش کامل مرصاد در اینباره اینجا کلیک کنید.

 

با توجه به این موضوع که رشد علمی کشور را مجموعه ای از نهادهای علمی سراسر ایران ودر استان های مختلف شکل می دهند می توان به بررسی این موضوع در استان کرمانشاه به صورت خاص پرداخت.

 

مقایسه برخی از اعداد و ارقام نشان می دهد که نگاه سیاست زده در استان کرمانشاه، تمرکز و توجه لازم برای تقویت نهادهای علمی و بالابردن تعدد آنها (توسعه زیرساختی) را به سمت توجه به بالا بردن تعداد احزاب و گروه های سیاسی پیش برده است.

 

نگاه به نمودار زیر نشان می دهد که تعداد مراکز علمی و شرکتهای دانش بنیان در طول دو سال گذشته از عمر دولت محلی در استان کرمانشاه (سالهای 92 و 93) در رکود کامل به سر برده است. این در حالی است که اکثر این نهادهای علمی و تحقیقاتی در دو دولت قبل شکل گرفته است.

 

 

در مقایسه با این روند نگاهی به رشد فزاینده تشکیل حزب ها و جناح ها در کرمانشاه نشان می دهد که عمده توجه ها در استان به نگاه های حزبی و جناحی است.  البته زمان و وقتی که مدیریت ارشد استان کرمانشاه برای جدل های سیاسی و حزبی صرف کرده است نیز تأیید کننده این موضوع است.

 

با نگاهی به نمودار زیر که مقایسه تعداد تشکلهای مجوز گرفته سیاسی در استان کرمانشاه در سالهای 92 و 93 است می توان تا حدود زیادی به این نگاه سیاست زده پی برد.

 

 

به هر حال به نظر می رسد با توجه به استعدادهای علمی و دانشگاهی استان کرمانشاه برای تولید علم و پیشرفت و در مقابل آن عدم بهره مندی استان از احزاب جریان ساز و مردمی واقعی بهتر است مدیریت استان کرمانشاه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حفظ شتاب علمی کشور، به جنبه تولید دانش و علم در استان بیشتر توجه داشته باشد تا سیاست زده کردن فضای استان کرمانشاه.

,

 

جمهوری اسلامی ایران در سال 1998 به عنوان پنجاه و دومین کشورجهان در تولید علم شناخته می شد در حالی که با یک رشد فزاینده در سال 2012 به رتبه علمی 16 دنیا دست یافته است. جایگاهی که بررسی روند رسیدن به آن در دوره های مختلف مدیریتی با دیدگاه های سیاسی مشخص، سهم هر یک را در تحقق این مهم بیش از پیش نمایان می کند.

 

 

روندی که در حال حاضر و از سال 2013 به بعد در رویکرد مدیریتی سیاست زده در وزارت علوم در حال معکوس شدن است و با ادامه این روند ترکیه از ایران پیشی خواهد گرفت. (نمودار زیر بر اساس اطلاعات اسکوپوس)

 

 

برای خواندن گزارش کامل مرصاد در اینباره اینجا کلیک کنید.

 

با توجه به این موضوع که رشد علمی کشور را مجموعه ای از نهادهای علمی سراسر ایران ودر استان های مختلف شکل می دهند می توان به بررسی این موضوع در استان کرمانشاه به صورت خاص پرداخت.

 

مقایسه برخی از اعداد و ارقام نشان می دهد که نگاه سیاست زده در استان کرمانشاه، تمرکز و توجه لازم برای تقویت نهادهای علمی و بالابردن تعدد آنها (توسعه زیرساختی) را به سمت توجه به بالا بردن تعداد احزاب و گروه های سیاسی پیش برده است.

 

نگاه به نمودار زیر نشان می دهد که تعداد مراکز علمی و شرکتهای دانش بنیان در طول دو سال گذشته از عمر دولت محلی در استان کرمانشاه (سالهای 92 و 93) در رکود کامل به سر برده است. این در حالی است که اکثر این نهادهای علمی و تحقیقاتی در دو دولت قبل شکل گرفته است.

 

 

در مقایسه با این روند نگاهی به رشد فزاینده تشکیل حزب ها و جناح ها در کرمانشاه نشان می دهد که عمده توجه ها در استان به نگاه های حزبی و جناحی است.  البته زمان و وقتی که مدیریت ارشد استان کرمانشاه برای جدل های سیاسی و حزبی صرف کرده است نیز تأیید کننده این موضوع است.

 

با نگاهی به نمودار زیر که مقایسه تعداد تشکلهای مجوز گرفته سیاسی در استان کرمانشاه در سالهای 92 و 93 است می توان تا حدود زیادی به این نگاه سیاست زده پی برد.

 

 

به هر حال به نظر می رسد با توجه به استعدادهای علمی و دانشگاهی استان کرمانشاه برای تولید علم و پیشرفت و در مقابل آن عدم بهره مندی استان از احزاب جریان ساز و مردمی واقعی بهتر است مدیریت استان کرمانشاه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حفظ شتاب علمی کشور، به جنبه تولید دانش و علم در استان بیشتر توجه داشته باشد تا سیاست زده کردن فضای استان کرمانشاه.

,

 

جمهوری اسلامی ایران در سال 1998 به عنوان پنجاه و دومین کشورجهان در تولید علم شناخته می شد در حالی که با یک رشد فزاینده در سال 2012 به رتبه علمی 16 دنیا دست یافته است. جایگاهی که بررسی روند رسیدن به آن در دوره های مختلف مدیریتی با دیدگاه های سیاسی مشخص، سهم هر یک را در تحقق این مهم بیش از پیش نمایان می کند.

 

 

روندی که در حال حاضر و از سال 2013 به بعد در رویکرد مدیریتی سیاست زده در وزارت علوم در حال معکوس شدن است و با ادامه این روند ترکیه از ایران پیشی خواهد گرفت. (نمودار زیر بر اساس اطلاعات اسکوپوس)

 

 

برای خواندن گزارش کامل مرصاد در اینباره اینجا کلیک کنید.

 

با توجه به این موضوع که رشد علمی کشور را مجموعه ای از نهادهای علمی سراسر ایران ودر استان های مختلف شکل می دهند می توان به بررسی این موضوع در استان کرمانشاه به صورت خاص پرداخت.

 

مقایسه برخی از اعداد و ارقام نشان می دهد که نگاه سیاست زده در استان کرمانشاه، تمرکز و توجه لازم برای تقویت نهادهای علمی و بالابردن تعدد آنها (توسعه زیرساختی) را به سمت توجه به بالا بردن تعداد احزاب و گروه های سیاسی پیش برده است.

 

نگاه به نمودار زیر نشان می دهد که تعداد مراکز علمی و شرکتهای دانش بنیان در طول دو سال گذشته از عمر دولت محلی در استان کرمانشاه (سالهای 92 و 93) در رکود کامل به سر برده است. این در حالی است که اکثر این نهادهای علمی و تحقیقاتی در دو دولت قبل شکل گرفته است.

 

 

در مقایسه با این روند نگاهی به رشد فزاینده تشکیل حزب ها و جناح ها در کرمانشاه نشان می دهد که عمده توجه ها در استان به نگاه های حزبی و جناحی است.  البته زمان و وقتی که مدیریت ارشد استان کرمانشاه برای جدل های سیاسی و حزبی صرف کرده است نیز تأیید کننده این موضوع است.

 

با نگاهی به نمودار زیر که مقایسه تعداد تشکلهای مجوز گرفته سیاسی در استان کرمانشاه در سالهای 92 و 93 است می توان تا حدود زیادی به این نگاه سیاست زده پی برد.

 

 

به هر حال به نظر می رسد با توجه به استعدادهای علمی و دانشگاهی استان کرمانشاه برای تولید علم و پیشرفت و در مقابل آن عدم بهره مندی استان از احزاب جریان ساز و مردمی واقعی بهتر است مدیریت استان کرمانشاه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حفظ شتاب علمی کشور، به جنبه تولید دانش و علم در استان بیشتر توجه داشته باشد تا سیاست زده کردن فضای استان کرمانشاه.

,

 

,

جمهوری اسلامی ایران در سال 1998 به عنوان پنجاه و دومین کشورجهان در تولید علم شناخته می شد در حالی که با یک رشد فزاینده در سال 2012 به رتبه علمی 16 دنیا دست یافته است. جایگاهی که بررسی روند رسیدن به آن در دوره های مختلف مدیریتی با دیدگاه های سیاسی مشخص، سهم هر یک را در تحقق این مهم بیش از پیش نمایان می کند.

,

 

,

, ,

 

,

روندی که در حال حاضر و از سال 2013 به بعد در رویکرد مدیریتی سیاست زده در وزارت علوم در حال معکوس شدن است و با ادامه این روند ترکیه از ایران پیشی خواهد گرفت. (نمودار زیر بر اساس اطلاعات اسکوپوس)

,

 

,

, ,

 

,

برای خواندن گزارش کامل مرصاد در اینباره اینجا کلیک کنید.

, اینجا ,

 

,

با توجه به این موضوع که رشد علمی کشور را مجموعه ای از نهادهای علمی سراسر ایران ودر استان های مختلف شکل می دهند می توان به بررسی این موضوع در استان کرمانشاه به صورت خاص پرداخت.

,

 

,

مقایسه برخی از اعداد و ارقام نشان می دهد که نگاه سیاست زده در استان کرمانشاه، تمرکز و توجه لازم برای تقویت نهادهای علمی و بالابردن تعدد آنها (توسعه زیرساختی) را به سمت توجه به بالا بردن تعداد احزاب و گروه های سیاسی پیش برده است.

,

 

,

نگاه به نمودار زیر نشان می دهد که تعداد مراکز علمی و شرکتهای دانش بنیان در طول دو سال گذشته از عمر دولت محلی در استان کرمانشاه (سالهای 92 و 93) در رکود کامل به سر برده است. این در حالی است که اکثر این نهادهای علمی و تحقیقاتی در دو دولت قبل شکل گرفته است.

,

 

,

, ,

 

,

در مقایسه با این روند نگاهی به رشد فزاینده تشکیل حزب ها و جناح ها در کرمانشاه نشان می دهد که عمده توجه ها در استان به نگاه های حزبی و جناحی است.  البته زمان و وقتی که مدیریت ارشد استان کرمانشاه برای جدل های سیاسی و حزبی صرف کرده است نیز تأیید کننده این موضوع است.

,

 

,

با نگاهی به نمودار زیر که مقایسه تعداد تشکلهای مجوز گرفته سیاسی در استان کرمانشاه در سالهای 92 و 93 است می توان تا حدود زیادی به این نگاه سیاست زده پی برد.

,

 

,

, ,

 

,

به هر حال به نظر می رسد با توجه به استعدادهای علمی و دانشگاهی استان کرمانشاه برای تولید علم و پیشرفت و در مقابل آن عدم بهره مندی استان از احزاب جریان ساز و مردمی واقعی بهتر است مدیریت استان کرمانشاه در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حفظ شتاب علمی کشور، به جنبه تولید دانش و علم در استان بیشتر توجه داشته باشد تا سیاست زده کردن فضای استان کرمانشاه.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه