اخبار داغ

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی خبرداد؛

600 پایگاه دادرس هلال احمر در خراسان رضوی ایجاد خواهد شد

600 پایگاه دادرس هلال احمر در خراسان رضوی ایجاد خواهد شد
مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی گفت: 600 پایگاه دادرس و 600 کانون جدید طبق هماهنگی با آموزش و پرورش در سطح استان خراسان رضوی جهت آموزش دانش آموزان در شاخه های جدید ایجاد خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، مجتبی احمدی، مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار یار خراسانی ، در حاشیه افتتاح پایگاه امداد و نجات بین شهری کندر با اعلام این خبر اظهار داشت: 25 پایگاه امداد و نجادت بین شهری خراسان رضوی در ایام تابستان در راستای شورای هماهنگی خدمات سفر که معاونت امداد و نجات آن بر عهده هلال احمر است فعالیت می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی در ادامه با بیان اینکه در تابستان امسال 9 پایگاه موقت نیز افزوده شده اند ، خاطر نشان کرد: یک پایگاه امداد هوایی بصورت 24 ساعته در مرکز استان خراسان رضوی مستقر هستند.

,

احمدی همچنین با اشاره به اینکه در استان خراسان رضوی ، جمعیت هلال احمر فقط در 8 شهرستان حضور ندارد ، تصریح کرد: ان شاء الله بتوانیم که با مدیریت استان و اعتباراتی که در سالن برنامه ریزی تخصیص پیدا می کند بتوانیم در این 8 شهرستان نمایندگی جمعیت هلال احمر ایجاد کنیم.

,

وی وظیفه آموزش همگانی را طبق ماده 40 قانون برنامه پنجم بر عهده هلال احمر برشمرد و اذعان نمود: طی هماهنگی با روسای شعب هلال احمر سراسر استان و فرمانداران بعنوان روسای شورای هماهنگی ، آموزش همگانی در کارگروه های تخصصی امداد و نجات پیگیری می شود.

,

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی به امضای تفاهم نامه هایی بین ارگانهای مختلف و هلال احمر استان اشاره کرد و تاکید کرد: تفاهم نامه هایی با برخی ارگانها نظیر دانشگاه ها ، نیروی انتظامی ، نیروی زمینی ارتش ، راه و شهرسازی و... برای آموزش همگانی امضا کرده ایم که آموزش های امداد و نجات نیروهای این ارگانها بر دوش جمعیت هلال احمر استان می باشد.

,

وی همچنین گفت: آموزش های تخصصی برای امدادگرانی که متقاضی حضور در پایگاه های امداد و نجات در قسمت های تخصصی جاده ، آوار ، کوهستان ، سیلاب و نجات در عمق هستند برگزار شده است.

,

مجتبی احمدی در ادامه به آموزش دانش آموزان اشاره کرد و اظهار داشت: 600 پایگاه دادرس و 600 کانون جدید طبق هماهنگی با آموزش و پرورش در سطح استان خراسان رضوی جهت آموزش دانش آموزان در شاخه های جدید ایجاد خواهد شد و تمام دانش آموزان آموزش های عمومی را فرا خواهند گرفت و در تیم های عملیاتی سازمان دهی خواهند شد.

,

وی با بیان اینکه همکاری خوبی با شهرداری ها در سطح استان داریم تصریح کرد: شهرداری ها فیلد اول و خط اول در خدمات شهری هلال احمر هستند و در ماده 55 قانون شهرداری ها برای بروز خطرات سیل و آتش سوزی ، وظیفه ویژه ای برای شهرداری ها پیش بینی شده است و جمعیت هلال احمر همکاری خوبی با شهرداری ها در سطح استان دارد.

,

مدیر عامل هلال احمر خراسان رضوی در خاتمه اذعان نمود: امیدواریم که بتوانیم هماهنگی و توجه مردم را جلب کنیم تا بتوانیم فرهنگ ارتقاء و پیشگیری را در استان افزایش دهیم و آمادگی عمومی را برای مقابله با حوادث ایجاد کنیم.

,

انتهای پیام /ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه