اخبار داغ

بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در طارم؛

مرگ 12 بز و کل وحشی بر اثر بیماری طاعون/طرح مقابله از شیوع بیماری طاعون در منطقه طارم آغاز شده است

مرگ 12 بز و کل وحشی بر اثر بیماری طاعون/طرح مقابله از شیوع بیماری طاعون در منطقه طارم آغاز شده است
سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان از افزایش تلفات کل و بز بر اثر بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم زنجان به 12 رأس خبر داد و گفت: طرح مقابله در این منطقه آغاز شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ناصر جعفری، سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان در گفت‌و‌گو با موج رسا, با اشاره طرح مقابله از شیوع این بیماری در شهرستان طارم آغاز شده است، اظهار کرد: 30 نفر از محیط بانان و کارشناسان محیط زیست برای مقابله از شیوع این بیماری به منطقه طارم اعزام شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با اشاره به اینکه برای مقابله با این بیماری اقدام به معدوم سازی لاشه حیواناتی که در اثر این بیماری کشته شده‌اند انجام می‌شود، افزود: اقدامات خروج دام‌ها از منطقه و جلوگیری از ورود دام‌های جدید به منطقه انجام می‌شود.

,

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه این بیماری در دام‌های اهلی این منطقه مشاهده نشده است، افزود: عملیات واکسیناسیون نیز برای مقابله با شیوع بیماری در منطقه انجام می‌شود.

,

وی از افزایش تلفات کل و بز بر اثر بیماری طاعون خبرداد و افزود: این بیماری در منطقه شکار ممنوع خرمنه سر طارم زنجان به 12 رأس رسیده است.

,

جعفری گفت: با توجه به مشاهده تلفات پنج راس کل و بز وحشی در منطقه خرمنه سر شهرستان طارم بر اثر بیماری طاعون نوشخوارکنندگان کوچک در مورخ 9 شهریور ماه امسال از بامداد روز گذشته محیط بانان و کارشناسان استان به پایش منطقه پرداخته و امروز لاشه 7 رأس کل و بز دیگر کشف کردند.

,

وی افزود: هم اکنون 10 اکیپ از محیط بان و کارشناس به منظور پایش دقیق تمامی منطقه مذکور در منطقه حضور دارند و صبح امروز 5 اکیپ دیگر نیز به آنها اضافه شدند.

,

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان گفت: از دامداران منطقه تقاضا داریم نسبت به واکسیناسیون دامهای خود در اولین فرصت اقدام کنند و با مأموران دامپزشکی همکاری لازم را داشته و از ورود دامهای خود به منطقه خودداری کنند.

,

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا شعاع 10 کیلومتری منطقه دامهای منطقه را دور کرده و از ورود دامهای جدید جلوگیری کنیم.

,

جعفری در پایان از نیروهای محلی و دامداران منطقه خواست با مأموران و کارشناسان محیط زیست‌، دامپزشکی و منابع طبیعی استان همکاری لازم را داشته باشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک بیماری مراتب را به  مأمورین منطقه یا نزدیکترین واحد محیط زیست اطلاع دهند و یا با  شماره تلفن‌های 09392888657 و 09177758191 تماس حاصل کرده و ما را در این زمینه یاری کنند.

,

انتهای پیام/پ

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه