اخبار داغ

وزیر نیرو در مه ولات:

نصب کنتورهای هوشمند نیازمند مشارکت مردم است/مه ولات پیشرو نصب کنتورهای هوشمند در کشور است

نصب کنتورهای هوشمند نیازمند مشارکت مردم است/مه ولات پیشرو نصب کنتورهای هوشمند در کشور است
وزیر نیرو با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند در راستای کنترل میزان برداشت منابع آب زیر زمینی صورت گرفته و در این امر نیازمند مشارکت مردم هستیم، تصریح کرد: شهرستان مه ولات پیشرو نصب کنتورهای هوشمند در کشور است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، به نقل از سیمای مه ولات، حمید چیت چیان که صبح امروز به منظور بهره برداری رسمی از کنتورهای هوشمند استان خراسان رضوی در مه ولات حضور یافت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نوعا دشت های ایران با وضعیت بیلان منفی آب زیرزمینی مواجه هستند و به همین دلیل باید میزان برداشت آب کنترل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از سیمای مه ولات، حمید چیت چیان که صبح امروز به منظور بهره برداری رسمی از کنتورهای هوشمند استان خراسان رضوی در مه ولات حضور یافت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نوعا دشت های ایران با وضعیت بیلان منفی آب زیرزمینی مواجه هستند و به همین دلیل باید میزان برداشت آب کنترل شود., سیمای مه ولات,

وی با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند در راستای کنترل میزان برداشت آب و جلوگیری از بیلان منفی صورت گرفته است، افزود: دشت مه ولات پیشرو نصب کنتورهای هوشمند در کشور است.
وزیر نیرو خاطرنشان کرد: همکاری کشاورزان فهیم شهرستان مه ولات در نصب کنتورهای هوشمند باعث شده در سالهای اخیر میزان منفی بودن بیلان آب زیرزمینی در این شهرستان کاهش داشته باشد اما هنوز به صفر نرسیده که امید است با ادامه همکاری کشاورزان به وضعیت مناسبی دست یابیم.
وی مشارکت کشاورزان در نصب کنتورهای هوشمند را ضروری دانست و اضافه کرد: در بعضی استانها مثل کرمان به دلیل فشار به منابع آبهای زیرزمینی بیش از 70 هزار هکتار از باغات پسته خشک شده و بدلیل از بین رفتن آبهای زیرزمینی در آنجا دیگر امکان ادامه کشاورزی نیست.
وی با تاکید بر اینکه کشاورزان بیشترین انتفاع را از نصب کنتورهای هوشمند می برند، خاطرنشان کرد: کشاورزان با اصلاح الگوهای آبیاری قادر هستند علاوه بر حفظ سطح زیر کشت، در مصرف آب صرفه جویی کنند.
گفتنی است، ساعتی پیش با حضور وزیر نیرو بهره برداری رسمی از کنتورهای هوشمند استان خراسان رضوی به صورت نمادین در مه ولات آغاز شد.
انتهای پیام/

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه