اخبار داغ

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی؛

تصویب و رد توافق نامه برجام در مجلس به نفع کشور نیست

تصویب و رد توافق نامه برجام در مجلس به نفع کشور نیست
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب و رد توافق نامه برجام در مجلس به نفع کشور نیست بهترین گزینه صدور گزینه مشروط و بستن راه های تاثیرگذاری دشمن بر مقدرات کشور است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا،به نقل از ندای چناران، دکتر محمد دهقان، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در سخنان قبل از نمازجمعه گلمکان گفت: آمریکا به هیچ یک از اهداف سه گانه خود جهت مهار ایران نخواهد رسید.
نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز اظهار داشت: هدف آمریکا از مذاکرات با ایران این بود که پیشرفت هسته ای و قدرت نظامی و موشکی و قدرت منطقه ای ایران را تحت کنترل در آورد.
وی تصریح کرد: با هوشمندی رهبر معظم انقلاب و محدود کردن مذاکرات صرفاً در موضوع هسته ای ، آمریکا نتوانست موفقیتی در مهار ایران در عرصه موشکی و تسلیحاتی و نیز وادار کردن ایران برای عقب نشینی از مواضع خود در منطقه بدست آورد. به همین دلیل بعد از توافق هسته ای با تیم مذاکره کننده ایران با نوعی فریب موضوع مهار موشکی و تحریم تسلیحاتی ایران را در قطع نامه شورای امنیت جستجو کرد.
وی با اشاره به مواضع همه ی مسئولان کشور در خصوص ادامه فعالیت موشکی و بی اعتنایی به تحریم تسلیحاتی گفت: هرچند نظام سلطه به واسطه گره زدن توافق هسته ای با قطعنامه شورای امنیت راه بهانه جویی از ایران را برای خود هموار کرد اما آمریکا به هدف خود جهت مهار موشکی و تحریم تسلیحاتی ایران نخواهد رسید.
دهقان با اشاره به تلاش های آمریکا و هم پیمانان منطقه ای آن ها تصریح کرد: وقتی آنها نتوانستند مهار منطقه ای ایران را در پشت میز مذاکره بدست آورند، فشار های خود را در سوریه و یمن افزایش دادند.
وی گفت: آمریکا و مزدوران او در منطقه به هیچ وجه نمی توانند بر ملت های به پاخاسته منطقه غلبه پیدا کنند، و آنها همین طور که در سال های گذشته در سوریه و عراق و لبنان و فلسطین شکست خوردند و به اهداف خود نرسیدند، قطعاً در یمن نیز شکست خواهند خورد.
دهقان در خصوص مهار هسته ای ایران نیز اظهار داشت: با توجه به تعهدات فراوانی که برای ۲۵ سال و جمهوری اسلامی ایران در توافق هسته ای تحمیل شده است تصویب این توافق نامه به نفع کشور نیست و همانطور که دولت و وزارت خارجه نیز بارها اعلام کرده اند این توافق نباید در مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد.
نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز تصریح کرد: رد توافق نیز در مجلس شورای اسلامی به مصلحت کشور نیست.
عضو هیات رئیسه مجلس وظیفه مجلس شورای اسلامی را در این برهه ی حساس این دانست که: اولا فضایی فراهم سازد که ملت ایران با هر گرایش سیاسی به واقعیت توافق هسته ای پی ببرند و همه بدانند در این توافق چه چیزی گرفته شده و چه چیزهایی تحویل داده شده است. ثانیا با توجه به احتمال سوء استفاده از این توافق توسط آمریکا و هم پیمانان او باید ضمن مجوزی که به دولت برای اجرای برجام داده می شود، راه های سوء استفاده طرف مقابل از این توافق بسته شود و در برخی از تعهداتی که در توافق پذیرفته شده است تعدیل صورت پذیرد.
وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اظهار داشت:در صورتی که طرف مقابل تحریم ها را لغو نکند و تحریم های تعلیق شده را هرگاه بخواهد برگرداند؛ این زمینه بازی با سرنوشت ملت ایران را فراهم ساخته و هرموقع بخواهند فشار های جدیدی را بر ما تحمیل کنند، خواهند کرد.
دکتر دهقان بهترین گزینه برون رفت ایران از این وضعیت را صدور مجوز مشروط توسط مجلس شورای اسلامی و بستن راههای تاثیرگذاری دشمن بر مقدرات کشور دانست.
نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز در پایان سخنان خود راجع به اقدامات صورت گرفته برای پیشرفت عمرانی گلمکان گزارشی را به مردم ارائه داد.
انتهای پیام/ج

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه