اخبار داغ

اقتصاد مقاومتی با طعم عسل

خودکفایی خانواده سیروانی با تسهیلات اعطایی بسیج سازندگی

خودکفایی خانواده سیروانی با تسهیلات اعطایی بسیج سازندگی
یک کارآفرین سیروانی گفت: زنبور داری تاثیر خوبی در حوزه خودکفایی و تامین معاش زندگی ام ایجاد کرده است بطوری که در این مدت که کندوها را افزایش داده ام علاوه بر خودم زمینه اشتغال برای دو نفر دیگر از اعضای خانواده ام را ایجاد کرده ام.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سیروان نوین، این روزها که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند بد نیست به سراغ مشاغلی بروند که نه تنها سرمایه و امکانات بسیار زیادی نیاز ندارد بلکه هم در راستای تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی گام برداشته و هم درآمد مناسبی را برای خود تامین خواهند کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سیروان نوین,

قباد شیروانی یکی از این افرادی است که در راستای تولید و اقتصاد مقاومتی گام برداشته است. وی که به پرورش زنبور و تولید عسل می پردازد زنبورداری را از چندسال پیش تنها با چند کلنی شروع کرده است.

,

قباد شیروانی در گفتگو با خبرنگار ما در این خصوص می گوید: نبود شغل مناسب و سرمایه زیاد باعث شد که با مشورتی که از دوستان گرفتم زنبورداری را از چند سال پیش با چند کلنی شروع کردم و سپس با تسهیلاتی که سال گذشته از بسیج سازندگی ناحیه سیروان در راستای اقتصاد مقاومتی به ارزش 100 میلیون ریال و همچنین کمکی که از کمیته امداد  امام (ره)  این شهرستان دریافت نمودم تعداد 90 کلنی به مجموعه ام اضافه کردم.

,

این کارآفرین بسیجی اظهار کرد: زنبور داری تاثیر خوبی در حوزه خودکفایی و تامین معاش زندگی ام ایجاد کرده است بطوری که در این مدت که کندوها را افزایش داده ام علاوه بر خودم زمینه اشتغال برای دو نفر دیگر از اعضای خانواده ام را ایجاد کرده ام.

,

علاقه و همت یکی از بارزترین شاخصه های پیشرفت است

, علاقه و همت یکی از بارزترین شاخصه های پیشرفت است, علاقه و همت یکی از بارزترین شاخصه های پیشرفت است,

این کارآفرین بسیجی بابیان این نکته که علاقه و همت یکی از بارزترین شاخصه‌های پیشرفتم است، تشریح کرد: علاقه و همت از مهمترین مشخصه‌هایی است که اگر می خواهید وارد این رشته شوید باید سرشار از آنها باشید تا بتوانید مشکلات کاری خود را برطرف نمائید.

,

این زنبوردار سیروانی با اشاره به سختی‌های کار زنبورداری اظهار کرد: این حرفه می‌تواند دشواری‌های مختلفی داشته باشد از جمله آنکه ابتدای بهار اوج کار برای زنبورداران است چرا که باید به تکثیر زنبورها و اضافه کردن کندوها کمک کنند و نیز محل مناسب برای گرده و شهد را انتخاب نمایند یا اینکه برای جلوگیری از بین رفتن زنبورها در فصل سرد و گرم کندوها را به مناطق دیگر منتقل داد.

,

حمل و نقل زنبور نیاز ضروری شغل زنبورداری

, حمل و نقل زنبور نیاز ضروری شغل زنبورداری, حمل و نقل زنبور نیاز ضروری شغل زنبورداری,

این زنبوردار شهرستان سیروان را یکی از مناطق مناسب برای پرورش زنبورعسل می داند و افزود: شهرستان سیروان به دلیل دارا بودن طبیعت بکر و آب و هوای مناسب،  منطقه مناسبی برای پرورش زنبورعسل است ولی باز باید در بعضی از فصول سال کندوها را به مناطق دیگر منتقل داد.

,

وی می گوید: با توجه به حمل و نقلی که می شود منبع درآمدی تولید زنبور و عسل نیز مناسب است چرا که هم عسل بیشتری تولید می شود و هم عسل تولید شده طبیعی و با کیفیت تر است و به قیمت مناسبی به فروش می رسد. 

,

شیروانی بیان کرد: خشکسالی مسئله بسیار مهمی است که درسال‌های اخیربه شدت روی رویش گل‌ها و میزان عسل تولیدی تاثیر داشته است.

,

به گفته وی هر چند که در دو سال اخیر به دلیل خشکسالی به زنبورداران ضربه وارد شده اما اگر زنبورها حمل و نقل داشته باشند وضعیتشان نسبت به دیگر حوزه های تولیدی کشاورزی بهتر است. 

,

این زنبوردار که از منبع درآمدی خود نسبتا راضی بوده و آن را مدیون حمل و نقل های می داند که برای زنبورها داشته، می گوید: امسال با توجه به خشکسالی که وجود داشت توانستم از هر کلنی 4 تا 5 کیلو عسل برداشت کنم که اگر این حمل و نقل انجام نمی شد باید به مانند دیگر زنبورداران تنها یک الی 2 کیلو عسل از هر کلنی برداشت می کردم.

, .,

این کارآفرین بسیجی عنوان کرد: اگر خشکسالی مانع نباشد و حمل و نقل زنبورها هم زیاد باشد سالیانه از هر کندوی زنبورعسل 8 الی 10 کیلو عسل می توان برداشت کرد.

, .,

وی که سال گذشته در مجموع 700 کیلو گرم عسل برداشت کرده می افزاید: قیمت هر کیلو عسل طبیعی 30 تا 35 هزار تومان است ولی عسل های 15 هزار تومانی صنعتی هم در بازار وجود دارد که اصل نیست و شکری است.

, .,

عسل تقلبی بازار مشکلی برای تولید کنندگان عسل طبیعی

, عسل تقلبی بازار مشکلی برای تولید کنندگان عسل طبیعی, عسل تقلبی بازار مشکلی برای تولید کنندگان عسل طبیعی,

وی یکی از معضلات اساسی تولید کنندگان عسل طبیعی را عسل های تقلبی و شکری موجود در بازار می دانست و بیان کرد: عسل های تقلبی و شکری موجود در بازار که مردم هم از اصل نبودن آن خبر ندارند و به خاطر قیمت بسیار پایین از آن بیشتر استقبال می کنند هر چند تولید کنندگان عسل طبیعی بازار خود را دارند.

, .,

شیروانی خاطرنشان کرد: عسل های تولید شده وی را دوستان و آشنایان چه در شهرستان و چه از استان ها و مناطق دیگر از وی خریداری می کنند و به آن صورت برای بازار آن مشکلی ندارد اما  در صورت ایجاد کارخانه بسته‌بندی عسل تولیدی و ایجاد بازار فروش باعث رونق زنبورداری استان ایلام می شود.

,

دولت از زنبورداران حمایت نمی کند

, دولت از زنبورداران حمایت نمی کند, دولت از زنبورداران حمایت نمی کند,

بیماری کنه واروا، بیماری نوزما و لوک اروپایی که شایعترین بیماری زنبورها است بحث بعدی این زنبوردار بود که به آن پرداخت و گفت: متاسفانه چندسالی است که جهاد کشاورزی داروی این بیماری ها را به زنبوردارها نمی دهد و بایستی خود زنبوردار داروی این بیماری ها را با قیمت بالاتر در مرکز استان یا استان کرمانشاه خریداری کرد.

,

وی ادامه داد: این اقدام جهادکشاورزی باعث عدم هماهنگی می شود که یک دفعه همه زنبورداران در یک زمان علیه این بیماری ها اقدام نمی کنند تا بیماری بین همه زنبورها از بین برود و یا بر اثر عدم آگاهی  برخی زنبوردارها هم دارو را نامناسب یا دیر و زود برای زنبور استفاده می کنند و همین هم باعث می شود که این بیماری به موقع و در یک زمان کنترل و از بین نرود و زنبورهایی که آلوده به کنه هستند بیماری را به زنبورهای سالم انتقال می دهند و دچار مشکل می کنند.

,

این کارآفرین بسیجی عنوان کرد: دولت قبلاً شکر یارانه ای به زنبوداران تحویل می داد اما متاسفانه حتی شکر یارانه ای در اختیار زنبورداران قرار نمی گیرد و این باعث می شود بعضی از زنبورداران که در فصلی که زنبور نیاز به تغذیه دارد و برای این امر مجبور به استفاده از شکر باشد بایستی از شکر با قیمت آزاد استفاده کند و این مقرون به صرفه نیست.

,

دولت در بحث اقتصاد مقاومتی وارد شود

, دولت در بحث اقتصاد مقاومتی وارد شود , دولت در بحث اقتصاد مقاومتی وارد شود ,

وی که از دریافت تسهیلات که سال گذشته و توسط بسیج سازندگی به طرح های اقتصاد مقاومتی ارائه می شد بهره مند شده بود می گوید: من با دریافت این تسهیلات توانستم فعالیتم را ادامه و توسعه دهم و در صورتی دولت هم مانند بسیج سازندگی در بحث اقتصاد مقاومتی وارد شود و با پرداخت تسهیلات بانکی به متقاضیان طرح های زودبازده و اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید را برای بسیاری از جوانان ایجاد کند.

,

این زنبوردار از اقدام خوب بسیج سازندگی شهرستان در سال گذشته و جاری در ارائه تسهیلات به متقاضیان در راستای تولید بیشتر و گام برداشتن در حوزه اقتصاد مقاومتی تقدیر کرد و افزود: بسیاری از طرح ها همانند زنبورداری به سرمایه زیادی نیاز نیست و دولت باید وارد شود و با پرداخت تسهیلات و حمایت از تولید کنندگان و طرح های کوچک و زودبازده باعث شکوفایی اقتصاد کشور شود.

,

شیروانی تصریح کرد: الان بسیاری از جوانان این شهرستان با همین تسهیلات اعطایی بسیج سازندگی در راستای اقتصاد مقاومتی توانسته اند علاوه بر ایجاد تولید باعث اشتغال خود و حتی دیگران شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه