اخبار داغ

کارآفرینی دو دانشجوی زنجانی با تولید قارچ؛

تحقق اقتصاد مقاومتی توسط دو دانشجوی زنجانی+تصاویر

تحقق اقتصاد مقاومتی توسط دو دانشجوی زنجانی+تصاویر
دو دانشجوی زنجانی برای حل مشکل بیکاری خود اقدام به پرورش قارچ کرده‌اند که این اقدام گامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا, اگر بخواهیم به‌صورت حدودی میزان بیکاران در جامعه را برشماریم، بیشترین بیکاران در رشته‌های کامپیوتر، صنعت و فناوری، معماری و ساختمان، محیط زیست، کشاورزی، جنگلداری و شیلات هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

مهم‌ترین معضل فعلی کشور در بخش اشتغال و بازار کار، فارغ التحصیلانی هستند که پس از فراغت از تحصیل و آماده شدن برای ورود به عرصه کار و تولید، تفکر پشت میز نشینی را دارند.

,

امروز نگاه جامعه به مقوله اشتغال این است که تنها پشت میز نشینی را شغل می‌دانند، این در حالی است که کارشناسان تأکید دارند که برای تغییر این دیدگاه باید تفکر کارآفرینی میان نوجوانان و جوانان گسترش یابد.

,

توجه به تولیدات داخلی، استفاده از نیروی کار و سرمایه داخلی، اتکا بر اقتصاد دانایی‌محور، توجه خاص به تولید کالاهای اساسی و محصولات زیربنایی، مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی‌اند.

,

در اقتصاد مقاومتی، جهتگیری سیاست‌های تجاری به کشورهای همسایه معطوف است؛ به فعالیت‌های اقتصادی مانند جهاد می‌نگریم؛ اصلاح الگوی مصرف و حرکت به‌سوی مصرف بهینه مد نظر است و توجه زیادی به تحقیقات کاربردی می‌شود.

,

از آنجایی که توجه به تولید داخلی در بیانات مقام معظم رهبری بارها مورد تأکید قرار گرفته است، به این منظور سراغ دو جوان دانشجوی زنجانی مسعود جعفری و وحید نوریان می‌رویم که در یک اقدام خود در راستای حل مشکل بیکاری خود گامی در تحقق اقتصاد مقاومتی برداشته‌اند.

,

وحید نوریان در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به اینکه در حدود 3 سال است به کار پرورش قارچ مشغولم، اظهار کرد: در حال حاضر چهار سالن برای تولید قارچ در زنجان ایجاد کردیم که دو سالن‌ در پایین کوه زنجان و دو سالن در جاده بیجار قرار دارد.

,

وی با اشاره به اینکه هر کاری با زحمت و تلاش محقق می‌شود، افزود: کار ما نیز با زحمت ایجاد شده و در حال در این کار موفق هستیم.

,

این دانشجوی زنجانی در ادامه با اشاره به مصرف قارچ در استان زنجان افزود: مصرف و قیمت عرضه قارچ در استان چند سال گذشته پایین بود و صرفه اقتصادی در این کار نبود اما در حال حاضر قیمت قارچ در استان بالاتر رفته و هم مصرف فرهنگ قارچ در استان زنجان جا افتاده است.

,

وی با اشاره به اینکه در این میان نقش دلالان در کاهش سوددهی در پرورش قارچ بی تاثیر نبود، افزود: برای حل این کار خودمان وارد کار شدیم و محصولات تولیدی خودمان را مستقیما وارد بازار می‌کنیم.

,

این کار آفرین زنجانی در ادامه با اشاره به سرمایه لازم برای ایجاد کارگاه پرورش قارچ افزود: در حدود 45 تا 50 میلیون اعتبار برای ایجاد این کار نیاز است.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشجو هستم و همراه با درس مشغول پرورش قارچ هستم با اینکه رشته تحصیلی من با پرورش قارچ همخوانی ندارد اما با عزم و اراده محکم به این کار وارد شدم و از کار خود کاملا راضیم و الان استاد کار پرورش قارچ هستم.

,

نوریان افزود: در این کار ضرر مالی زیادی دیدم اما عزم جدی و علاقه ای که برای این کار داشتم سبب موفقیت من در این کار شده است.

,

وی بازار فروش قارچ را در زنجان مطلوب عنوان کرد و گفت: اگر حمایت‌ها و نظارت‌ها در این کار افزایش یابد این کار می‌تواند بسیاری از مشکلات بیکاری موجود در استان را حل کند.

,

این کار آفرین زنجانی گفت: با تولید خود توانسته‌ایم مقداری از نیازمندی ها بازار زنجان را در مصرف قارچ تامین کنیم و مقداری از تولیدات خود را به بیجار و چند شهرستان استان صادر می‌کنیم.

,

وی با بیان اینکه اگر حمایت‌ها در تولید قارچ افزایش یابد می‌توانیم تولیدات خود را به خارج از استان و حتی کشور صادر کنیم، بیان کرد: هر تولید مانند قارچ و مانند آن می‌تواند درصد زیادی از بیکاری و مشکلات اقتصادی استان را حل کند.

,

 

,

پرورش قارچ

, پرورش قارچ,

 

,

پرورش قارچ

, پرورش قارچ,

 

,

پرورش قارچ

, پرورش قارچ,

 

,

پرورش قارچ

, پرورش قارچ,

 

,

پرورش قارچ

, پرورش قارچ,

 

,

پرورش قارچ

, پرورش قارچ,

 

,

پرورش قارچ

, پرورش قارچ,

 

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه