اخبار داغ

جلوه اقتصاد مقاومتی در صنایع تبدیلی

کارآفرینی که سنگ های معمولی را قیمتی می کند+تصاویر

کارآفرینی که سنگ های معمولی را قیمتی می کند+تصاویر
هنرمند ایلامی هم اکنون با برپایی کارگاه گوهر تراشی نه تنها تجربه های فراوانی کسب کرده بلکه محصولاتش روانه بازار شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار،  یکی از راه های هموار کردن شرایط مطلوب برای اقتصاد، ایجاد فرصت های شغلی مناسب است تا از طریق آن علاوه بر بکارگیری جوانان بتوان با استفاده از ظرفیت آنها تولید را جامه عمل پوشاند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایلام بیدار, ایلام بیدار,

در همین راستا یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری توجه به بحث اقتصاد مقاومتی است، اقتصادی که به تمرکز توان داخلی نگاه ویژه ای دارد.

,

اقتصاد مقاومتی با تکیه بر استعدادهای این مرز و بوم و نیز ورود مردم به عرصه اقتصاد راه همواری را برای ادامه مسیر اقتصاد در  کشور فراهم می نماید.

,

در همین راستا استان ایلام بعنوان یکی از استان های موفق در بحق طرح های اقتصاد مقاومتی بعنوان یک استان الگو در کشور مطرح است.

,

وجود منابع خدادادی در استان و اشتیاق مردم به این سمت روز به روز در حال گسترش است علی الخصوص جوانان، که با ورود مناسب خود به این عرصه دیگر نیازی به کتار کردن در دستگتاه های دولتی را در خود نمی بینند.

,

"فرشاد پسندر"، جوان خوش ذوق ایلامی یکی از همین جوانان موفق استان ایلام در این عرصه است که توانسته اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی کلمه برساند.

,

وی قبل از ورود به این مقوله در جایی مشغول به کار نبوده و مدت کوتاهی است مدرک تحصیلی خود در مقطع متوسطه را اخذ کرده، لذا همین پیگیری جسورانه او را در عرصه اقتصاد فعال و پویا نگه داشته است.

,

فرشاد هم اکنون با برپایی کارگاه گوهر تراشی نه تنها تجربه های فراوانی کسب کرده بلکه محصولاتش روانه بازار شده است.

,

پسندر در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: از قدیم الایام به این حرفه علاقه خاصی داشتم و روزگاری علاقه داشتم در این عرصه فعالیت کنم؛ اما بدلیل شرایط مادی با توجه به اینکه دانش آموز بودم نتوانستم ورود پیدا کنم و ترجیح دادم تحصیل خود را ادامه دهم.

,

تا اینکه بعد از گذراندن دوران متوسطه با الهام گیری از بیانات معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی تصمیم بر راه اندازی کارگاه گوهر تراشی گرفتم؛ در این زمینه بسیج سازندگی استان ایلام با حمایت های بی دریغ خود نقش مهمی در تحقق ایده ام فراهم کرد.

,

در این میان پدرم نیز سنگ تمام گذاشت نیز و همراه من در این عرصه است، با توجه به اینکه تازه از درس فارغ شده ام مدت یک سال است در کارگاه گوهر تراشی مشغول به فعالیت هستم.

,

با تسهیلات بسیج سازندگی استان ایلام برای طرح های اقتصاد مقاومتی اقدام به خرید دستگاه های مربوطه کرده و بعد از این مدت اکنون مشکلی برای تولیدات این عرصه وجود ندارد.

,

فرشاد در حالی که از طرحش رضایت داشت، ادامه می دهد: سایر جوانان ایلامی نیز استعدادهای خود را نشان دهند و از آن هم در جهت تولید کشور و هم اشتغالزایی خود استفاده کنند.

,

با همین طرح های خانگی هم می توان در عرصه اقتصاد کشور سهیم شد که لذت خاص به خود دارد، تولیدات خانگی طرح گوهر تراشی اکنون در راه بازار برای فروش است.

,

وی از قیمت های این تولیدات راضی است و می گوید با ادامه این طرح و تولید محصولات مخارج زندگی ام تأمین می شود.

,

این فعال طرح های اقتصاد مقاومتی حتی در ذهن دارد تا این محصولات را روانه بازار عراق کند تا از این منظر محصولات نیز صادر شود.

,

پسندر در ادامه اظهار کرد: استان ایلام از منابع خدادادی بسیاری برای تأمین مواد اولیه گوهر تراشی برخوردار است به نحوی که در سایر نقاط کشور بی نظیر است.

,

وی در پایان، مجددا جوانان را به ورود عرصه اقتصاد مقاومتی فرا خواند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه