اخبار داغ

دوباره رمی جمرات می‌کنیم

دوباره رمی جمرات می‌کنیم
با منا چه کردید! که حالا با شنیدن نامش، چشمان زیادی تبدارند و هر لحظه را خون گریه می کنند. چه کردید با حاجیان در این سرزمین محزون!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «رقیه توسلی» در ستون «یادداشت روز» روزنامه «قدس» با تقدیم دلنوشته‌ای به از قربانیان مظلوم حادثه «منا» آورده است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 با منا چه کردید! که حالا با شنیدن نامش، چشمان زیادی تبدارند و هر لحظه را خون گریه می کنند. چه کردید با حاجیان در این سرزمین محزون!

,

چه کردید با حبیب خدا!؟ میهمانان تان را در صف ارادت و دین به کشتن دادید؟ آن هم در عید قربان!

,

مردان نازنینی را که از عرفات رستگاری و اشک و غفران آمده بودند، به مسلخ فرستادید؟ زائرینی که هنوز کلام برائت از مشرکین شان در پیکره شهر وحی طنین انداز است.

,

آیا شما در عید ابراهیمی به مهمانان خانه خدا، مرگ تعارف کرده اید!؟ به زائرانی که در لباس سپید تقوا و توبه، به حج مشغولند... اجازه دادید راه رسیدن آن قدر برآشفته شود که زیر آفتاب داغ منا، اضطراب و غم و همهمه و مرگ، با جان عاشقان درآمیزد و دهم 
ذی الحجه را سوگوار کند؟

,

میزبانان ناجوانمرد! همسایگی نکردید... مهمان نوازی نکردید...

,

اکنون شما مانده اید و «اللهمَ لبیک»‌های زائرانی که رفته اند و رمی جمرات شان را برخاک غلتیدند ... شما و غروب دهم 
ذی الحجه ... شما و پروردگاری که لحظات قتل بندگان مقرّب درگاهش را شاهد است... شما و دیار آسمانی که از بدن بی جان حج گزاران، حال بسیار بدی دارد... اکنون چه می گویید به خودتان...!؟ به طوافهای ناتمام...!؟

,

همسایگی نکردید... مهمان نوازی نکردید... حالا که با رفتن مظلومانه حاجیان مان، پیر
 شده ایم و عیدمان، غمبار شد، به شما نامهربانان چه باید گفت؟ به شما جماعت متکبر ناعادلی که دنیا را از خود مأیوس کرده و قلب میلیونها انسان را زخمی  و رنجور ساخته اید.

,

به شما که براحتی در سینه اهل عشق، اندوه ریختید و شانه‌های دیار وحی را لرزاندید.

,

ای حاجیان با ایمان! دوباره به رمی جمرات بروید... با تمام شیون و با تمام غمهای 
عظیم تان، پروردگار سمیع و بصیر را بخوانید و از روزگار درد و ماتم برخیزید.

,

بگذارید شیطان و سربازانش ناکام بمانند. حتی این بار «اللهمَ لبیک»‌های بلندتری سر بدهید هرچند چشمهای خیس تان از دانه‌های ناله و حسرت کوچ دوستان و اقوام پُر است. از رفتن عزیزانی که حج شان به مرگ در منا آغشته گشت و با لباس سپید احرام از شما دور شده اند.

,

ای حاجیان صبور! هرچند میزبانی این همسایه بی‌منزلت، شرح اندوهناک و تلخی دارد که ناگوار بودنش در کام همه مان رخنه کرده است، نگذارید انبوه مصیبت، زمینگیرتان کند...

,

به خاطر اعتقادتان دوباره برخیزید و بدانید خداوند یار و غمخوار درد کشیدگان است. برخیزید رمی جمرات کنید و دوباره به کعبه بروید و با تمام بردباری تان این حج خونین را نفس بکشید و از معشوق سرزمین سوزان مکه، صبر و فرج بطلبید.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه