اخبار داغ

رییس دادگستری پارسیان؛

فرهنگ جرم شناسی باید در جامعه فراگیر شود

فرهنگ جرم شناسی باید در جامعه فراگیر شود
رئیس دادگستری پارسیان بهترین راهکار برای کاهش و پیشگیری جرایم در شهرستان را آگاهی بخشیدن به جامعه دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پارسیان خبر ، رئیس دادگستری پارسیان در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم گفت: جامعه باید جرم را بشناسد تا نسبت به پرهیز از آن اقدام کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پارسیان خبر,

 

,

 

,

وی اضافه کرد: دو چیز را باید بدانیم اول جرم شناسی و دوم حقوق جزا، اولی به مقولات شناخت مبانی جرم کمک می‌کند و دومی به موضوعاتی که پس از وقوع جرم بر انسان مترتب می‌شود.

,

 

,

 

,

رئیس دادگستری پارسیان در ادامه خاطر نشان کرد: هر دو موضوعی که عرض شد مربوط به این است که جرم و عواقب ارتکاب آن را بدانیم و از انجام آن پرهیز کنیم.

,

 

,

 

,

کمالی ضمن تأکید بر این موضوع که هدف از این نشست‌ها جمع‌بندی موضوعات برای انتقاد نتیجه آن به جامعه برای دوری از ارتکاب جرم هست گفت: جامعه با پیشرفت تکنولوژی و امکانات الکترونیکی با مبانی جدیدی از اعمال مجرمانه روبرو شده است و گاها در فضای مجازی اعملی مجرمانه انجام می‌شود در حالی که این موضوع جدیدی است و تا پیش از این موضوع جرایم رایانه‌ای یا فضای مجازی وجود نداشت.

,

 

,

 

,

رئیس دادگستری پارسیان در ادامه تصریح کرد: ما باید جامعه را نسبت به جرم‌هایی که ممکن است در فضای مجازی صورت بگیرد و عواقب آن را به جامعه گوشزد کنیم و در این مسیر هم رسانه‌های و هم دستگاه‌های فرهنگی با ابزار فرهنگی و هنری که در اختیار دارند باید نسبت به موضوع جرایمی که در حوزه فضای مجازی صورت می‌گیرد تولیدات ویژه داشته باشند.

,

 

,

 

,

کمالی وضعیت جرم در پارسیان را منفی دانست و اظهار داشت: ما در پارسیان روند رو به رشد جرایم شاهد هستیم اما جرایمی از قبیل مواد مخدر و روانگردان‌ها با درصد بسیار اندکی افزایش نشان می‌دهد.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه