اخبار داغ

به دنبال تصمیم سعودی‌ها برای دفن دسته‌جمعی‌ اجساد شناسایی نشده

بسیج پزشکی برای شناسایی ‏اجساد مطهر حجاج اعلام آمادگی کرد

بسیج پزشکی برای شناسایی ‏اجساد مطهر حجاج اعلام آمادگی کرد
سازمان بسیج جامعه پزشکی در پی تصمیم دولت عربستان سعودی جهت دفن دسته جمعی اجساد شناسایی نشده سایر کشورهای ‏اسلامی طی بیانیه‌ای آمادگی خود را برای اعزام گروه‌های تخصصی بر اساس بروزترین روش‌های ‏تشخیص ژنتیکی برای شناسایی این افراد اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش روابط عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی، در پی تصمیم دولت عربستان سعودی جهت دفن دسته جمعی اجساد شناسایی نشده سایر کشورهای ‏اسلامی سازمان بسیج پزشکی طی بیانیه‌ای آمادگی خود را برای اعزام گروه‌های تخصصی بر اساس بروزترین روش‌های ‏تشخیص ژنتیکی برای شناسایی این افراد اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سازمان بسیج جامعه پزشکی,

متن بیانیه به شرح زیر است:

پس از گذشت 11 روز از حادثه تاسف بار مناء و در گذشت بیش از پنج هزار نفر از زائران خانه خدا در حرم امن الهی که ناشی از سوء تدبیر و ناتوانی دولت سعودی در اداره این اجتماع عظیم و مقدس بوده است، این حادثه ابعاد دیگری پیدا می‌کند که درد جانکاه این مصیبت عظیم را عمیق‌تر می‌کند.

پس از ناتوانی دولت و رژیم آل سعود در کنترل این ماجرا و مدیریت اجساد، در حال حاضر خبرهایی مبنی بر تصمیم دولت عربستان جهت دفن دسته جمعی اجساد شناسایی نشده حجاج سایر کشورهای اسلامی به گوش می‌رسد که قدر مسلم نگرانی و بی تکلیفی دائمی را برای خانواده‌های این عزیران فراهم خواهد کرد.

با توجه به تجربه گرانسنگ جمهوری اسلامی ایران در شناسایی پیکرهای مطهر شهدای عزیر دوران دفاع مقدس حتی پس از گذشت 30 سال، این سازمان آمادگی خود را برای اعزام گروه‌های تخصصی و زبده‌ترین متخصصین ژنتیک جهت شناسایی اجساد مطهر حجاج سایر کشورهای اسلامی اعلام می‌دارد تا بتوان با برگرداندن پیکر این عزیزان به آغوش خانوادهایشان مرهمی بر داغ جانکاه آنان گذاشت.

انتهای پیام/خ

,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه