اخبار داغ

یک کارآفرین نمونه در گفت و گو با قومس؛

تحقق اقتصاد مقاومتی نجات بخش وضعیت صنعت دامپروری/ ارائه تسهیلات به دامداران حق دامدار است

تحقق اقتصاد مقاومتی نجات بخش وضعیت صنعت دامپروری/ ارائه تسهیلات به دامداران حق دامدار است
یک کارآفرین نمونه گفت: امروز تسهیلات جهاد کشاورزی و عشایری متأسفانه به جای اینکه به متولی آن بدهند با پارتی بازی به کسانی داده می شود که نه از دامداری سر رشته دارند و نه علاقه ای به شغل دامداری دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قومس،یک کارآفرین نمونه گفت: امروز تسهیلات جهاد کشاورزی و عشایری متأسفانه به جای اینکه به متولی آن بدهند با پارتی بازی به کسانی داده می شود که نه از دامداری سر رشته دارند و نه علاقه ای به شغل دامداری دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قومس,

گل محمد ملک، پرورش دهنده دام سبک در گفت و گو با خبرنگار قومس با اشاره به اینکه 38 سال سن دارد و دارای مدرک فوق دیپلم است بیان کرد: بعد از پایان خدمت سربازی به دلیل علاقه دوران کودکی و تداوم شغل پدری و اجدادی خود به پرورش دام روی آوردم.

,

وی افزود: در سال 1377 با 5 میلیون تومان کار خود را آغاز کردم و در حال حاضر با پنج کارگر دائم و شش کارگر فصلی دارای سه دامداری به صورت صنعتی با تعداد  2000 گوسفند هستم.

,

این کارآفرین نمونه با اشاره به مشکلات سر راه کارآفرینان آن چیزی است که آنقدر که به زبان آمده کلیشه ای شده است، عنوان کرد: عدم حمایت دولت با وام های بلند مدت و با سود معقول، هزینه های بالای تولید، ناآشنایی دامداران با روش های پیشرفته و روز دنیا، کم بهره بودن دام های بومی حتی با بهترین شرایط نگهداری را از جمله مشکلاتی است که همواره با آن دست و پنجه نرم  می کنیم.

,

ملک افزود: در چند سال اخیر دامداران زیادی به دلیل کم بازده بودن و عدم توجیه اقتصادی دامداری هایشان را تعطیل کرده اند و به شغل های کاذب مانند دلالی پرداخته اند و این روند همچنان ادامه دارد.

,

وی علاقه شخصی  اش به دام و طبیعت را دو دلیل رضایت شغلی خود عنوان کرد و گفت: شاید هیچ دامداری دوست نداشته باشد این شغل  را که شغل پیامبران است و حلال ترین نان ها سر سفره خانواده می آورد را رها کند، اما وقتی می بیند با وجود همه مشکلات و سخت ترین کارها حتی بدون یک روز تعطیل در سال از پس هزینه های کمر شکن دامداری و زندگی شخصی اش بر نمی آید، چاره ای جز روی آوردن به شغلی دیگر ندارد.

,

این دامدار اظهار داشت: در سال های قبل جهاد کشاورزی و عشایری تسهیلات ویژه ای در اختیار دامداران و کشاورزان می گذاشتند از قبیل وام هایی با پرداخت بلند مدت و از نظر خوراک دام دامداران را حمایت می کردند ولی اکنون متأسفانه اگر تسهیلاتی هم باشد به جای اینکه به متولی آن بدهند با پارتی بازی به کسانی داده می شود که نه از دامداری سر رشته دارند و نه علاقه ای به شغل دامداری دارند.

,

ملک از سازمان بسیج سازندگی سپاه به عنوان تنها نهاد حمایت کننده در ارائه تسهیلات و حل مشکلات دامداری خود نام برد، افزود: از سازمان بسیج سازندگی سپاه استان سمنان در قالب طرح اقتصاد مقاومتی به مبلغ 30میلیون تومان وام به من اعطا شد که بسیار قدردان این لطف و حمایت بی دریغشان هستم.

,

وی از مسئولین و دولت تقاضا کرد: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی بیشتر توجه شود؛ چرا که با بها دادن و ارزش قائل شدن و گوش فرا دادن و عمل کردن به بیانات مقام معظم رهبری می توان ایران را در آینده نه چندان دور به عنوان یک قطب اصلی اقتصادی در خاورمیانه دانست؛ به خصوص در صنعت دامداری تا وضعیت دامپروری کشور خصوصا پرورش گوسفند به نا کجا آباد نرود.

,

این کارآفرین نمونه گفت: به جوانان توصیه می کنم در هر رشته و شغلی که می خواهند فعالیت کنند ابتدا توکل به خدا کنند، آگاهانه شغلشان را انتخاب کنند و از تجربیات افراد کار آزموده استفاده کنند و مشکلات و چالش های پیش رو را بشناسند و بیاندیشند.

,

ملک افزود: همواره در حین کار موارد پیش بینی نشده ای ممکن است اتفاق بیافتد که نیاز به تامل دارد. از سختی ها نهراسند، پشتکار داشته باشند و حمایت نزدیکان خصوصا خانواده را به هر طریقی نه فقط مادی با خود همراه کنند و گاهی دلگرمی و دعای خیر پدر و مادر از خروارها پول کارگشاتر است، تلاش کنند تا هر چه بیشتر صبر و شکیبایی را در خود تقویت کنند و گرنه روزگار آن قدر سنگ دارد تا زیرپایمان بگذارد تا یاد بگیریم، صبور باشیم.

,

انتهای پیام/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه