اخبار داغ

آیا همه‌ی سالن‌های سینما حال‌شان خوب است؟

گروهی راضی و گروهی ناراضی

گروهی راضی و گروهی ناراضی
این روزها اگر به سراغ صاحب‌های سالن‌های سینما بروید با حکایت قابل تاملی روبرو می‌شوید، صاحبان پردیس‌های سینمایی از وضعیت استقبال مخاطبان راضی هستند اما صاحبان سالن‌های سینمای که سال‌های پررونقی را پیش از این سپری می‌کردند از این شرایط سخت گله‌مند هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا،به بهانه ارزیابی اکران تابستانی به سراغ صاحبان سالن و برخی پخش‌کنندگان رفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

علی سرتیپی، تهیه‌کننده‌ و پخش‌کننده سینما تابستان امسال را پربارتر از سال گذشته دانست و گفت: در مجموع تابستان خوبی بود و علاوه بر اینکه نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشتیم، نسبت به دو سال گذشته هم بسیار بهتر بودیم.

, علی سرتیپی،,

او یادآور شد: در هر سه ماه تابستان امسال نسبت به سال گذشته، هم در رابطه با مخاطب و هم در رابطه با فروش، رشد داشتیم و این به دلیل ساخت مجتمع‌های جدیدی مانند «چارسو» و «کورش» و بیشتر شدن سالن‌های سینماست. همچنین دیجیتال شدن سینما که امکان اکران همزمان فیلم‌ها در تهران و شهرستان را به وجود می‌آورد.

,

این تهیه‌کننده همچنین افزایش کیفیت صوتی و تصویری سالن‌های سینما که باعث رغبت بیشتر تماشاگر برای رفتن به سینما شود را از دیگر دلایل برتری این این آمار دانست.

,

او در پایان با اشاره به اهمیت تبلیغات فیلم‌ها گفت: افزایش استفاده از شبکه‌های مجازی برای تبلیغات و معرفی فیلم‌ها به مردم که در گذشته، هزینه‌ی زیادی داشت و همه‌گیر شدن فروش‌های اینترنتی که باعث تسهیل در امر خرید بلیت و استقبال بیشتر از فیلم‌ها می‌شود، از دیگر دلایلی است که نباید نادیده گرفت.

,

رضا سعیدی‌پور مدیر سینما «آزادی» استمرار در استقبال مخاطب از سینما را از اتفاقات خوب تابستان امسال برشمرد و افزود: فروش فیلم‌های امسال به نسبت سال‌های گذشته خیلی بهتر بود و آن روند افزایشی فروش که در این شش ماهه‌ی نخست سال شاهد بودیم استمرار داشت که تا همین روزهای اخیر هم ادامه داشت. اتفاقی که در سال‌های گذشته رخ نداد و استقبال از سینماها به صورت مقطعی صورت گرفت.

, رضا سعیدی‌پور,

او با اشاره به فیلم‌های پرفروش نیمه‌ی اول سال خاطرنشان کرد: یکی از دلایل این استقبال کیفیت خوب فیلم‌های اکران شده بود و ما در این شش ماهه‌ی نخست سال 13 فیلم داشتیم که به فروش بالای میلیارد تومان رسیدند و از این تعداد دو فیلم «نهنگ عنبر» و «محمد» فروشی بیشتر از هفت میلیارد تومان داشتند.

,

مدیر سینما آزادی در خصوص حمایت ویژه‌ از اکران فیلم «محمد رسول‌الله» گفت: باید بدانیم که وظیفه‌ای در مورد اکران فیلم‌های این چنینی داریم؛ این فیلم یک پروژه‌ی ملی است و ما باید با نگاهی متفاوت با نگاهمان به فیلم‌هایی مانند «نهنگ عنبر» و «گینس» به آن نگاه کنیم.

,

او در پایان اضافه کرد: با توجه به فاکتور ضریب اشغال صندلی‌ها متوجه افزایش تعداد مخاطبان هم نسبت به سال‌های گذشته‌ شدیم.

,

اما پیمان پارسی‌نژاد، مدیریت سینما «عصر جدید» نظر دیگری دارد، او با اشاره به فروش سال گذشته‌ی سینما گفت: به صورت کلی فروش بیشتر شده ولی با درنظر گرفتن افزایش قیمت بلیت، نسبت به سال گذشته متوجه می‌شویم که بیشتر از سال گذشته‌ فروش نکرده‌ایم.

, مدیریت سینما «عصر جدید»,

او با بیان اینکه این سینما در گذشته مشتری‌های ثابتی از غرب تهران داشته‌ است، ادامه داد: با احداث پردیس سینمایی «کورش» در منطقه‌ی غرب تهران، تعداد مشتری‌های ما باز هم کمتر شده‌اند.

,

او همچنین نبود فیلم با کیفیت، کمبود بودجه‌ی بخش خصوصی سینما و مشکلات و گرفتاری‌های مردم را از دیگر دلایل کاهش استقبال از سینما می‌داند.

,

حبیب اسماعیلی یکی از پخش‌کنندگان سینما، با بیان اینکه «باتوجه به فروش خوب فیلم‌ها در تابستان، دیگر فصلی به عنوان فصل مرده نداریم»، اظهار کرد: با توجه به اعداد و ارقام ارایه شده، تابستان خوبی را داشتیم که در مجموع ثابت شد که دیگر فصلی به عنوان فصل مرده نداریم!

, حبیب اسماعیلی,

او اضافه کرد: وقتی فیلم‌ها خوب باشد، مخاطبان سینما هم بیشتر می‌شوند و همین که به سینما می‌آیند، اگر سالنی جا نداشته باشد، به سالن دیگری می‌روند. در هر زمان باید فیلم خوب داشته باشیم تا ارتباط مخاطب با سینما قطع نشود.

,

او همچنین تصریح کرد: فیلم خوب هر زمانی اکران شود مورد استقبال مخاطبان واقع می‌گردد؛ به طور مثال ماه رمضان سال گذشته یک فیلم اکران می‌شد ولی امسال دیدیم که سه فیلم اکران کردند که مورد استقبال هم واقع شد.

,

این تهیه‌کننده البته وجود مشکلاتی را در اکران بعضی فیلم‌ها متذکر می‌شود و مطرح کرد: با اینکه که بعضی فیلم‌ها می‌توانستند فروش بهتری داشته باشد ولی متاسفانه به دلیل آماده نبودن سینماها این اتفاق حاصل نشد و اگر تغییراتی در سرگروه‌ها یا سینماها به وجود می‌آمد که فیلم‌ها در زمان‌های مناسب‌تری اکران می‌شدند، باز هم می‌توانستیم از آمار بالاتری برخوردار شویم.

,

سیروس یگانه که مدیریت سینما «آفریقا» را بر عهده دارد، معتقد است که این روزها علاقه‌ی مردم به سینما کم شده است.

, سیروس یگانه,

او در ادامه مطرح کرد: درست است که این روزها افراد زیادی برای دیدن فیلم‌ها به سینما می‌آیند، ولی با توجه به افزایش جمعیت تهران، نسبت به سال‌های گذشته استقبال از سینماها کم‌تر شده است و ما کاهش مخاطب هم داشته‌ایم.

,

یگانه همچنین گفت: اگر فیلمی باب میل مردم باشد، استقبال بیشتر می‌شود؛ مانند فیلم‌ آقای ده‌نمکی که مخاطبان زیادی را به سینما ‌آورد ولی متاسفانه باید بدانیم که با یک گل بهار نمی‌شود!

,

حسین مقیمی، مدیر سینما «مرکزی» که از قدیمی‌ترین سینماهای تهران است، با بیان اینکه آمار کمّی دقیقی از وضعیت فروش ندارد به ایسنا گفت: به صورت حدودی می‌توان گفت که وضعیت‌مان نسبت به سال گذشته ضعیف‌تر شده‌است و با همان نسبت کاهش مخاطب و تماشاگر هم داشته‌ایم.

, حسین مقیمی،,

او البته بزرگ‌ترین دلیل این ریزش مخاطب و فروش ضعیف تابستان را پایین بودن کیفیت فیلم‌های اکران شده دانست و ادامه داد: به نظر من مردم سینما را دوست دارند ولی زمانی که کیفیت فیلم‌ها پایین باشد، حتی در بهترین سینماها هم مردم از آن‌ استقبال نمی‌کنند.

,

این صاحب سالن ابراز عقیده کرد: باید روی کیفیت فیلم‌ها سرمایه‌گذاری بیشتری شود وگرنه با افزایش سالن‌های سینما بهبودی در وضعیت فروش و سینما حاصل نمی‌شود.

,

وحید روحانی که از دی‌ماه سال گذشته مدیریت سینما «میلاد» را به عهده گرفته است، در مورد وضعیت فروش سینما گفت: مدت طولانی‌ای نیست که صاحب سینما هستیم و در همین مدت هم محیط سینما و هم کیفیت صدا و تصویر مقداری بهتر شده است و این سینما که در آستانه‌ی تعطیلی بود، امروز وضعیت بهتری دارد.

, وحید روحانی,

او با بیان اینکه «درست است که وضعیت این سینما از سال‌های گذشته بهتر شده‌است، ولی همچنان به صورت کلی اوضاع مساعدی ندارد»، گفت: ما در بهترین روزهای‌مان فقط 200 هزار تومان فروش داریم که باتوجه به مالیات و دیگر خرج‌های مان، اصلا برای اداره‌ی سینما کافی نیست! و فقط در صورتی می‌توانیم ادامه دهیم و چراغ سینما را روشن نگاه داریم که حمایت شویم.

,

این مدیرسینما با گلایه از وجود یکی از پردیس‌های سینمایی در نزدیکی این سالن گفت: از مهم‌ترین دلایلی که از سینمای ما استقبال نمی‌شود وجود سینمایی دیگر در آن طرف خیابان است؛ آن سینما به سبب آنکه امکان اکران چرخشی فیلم‌هایش را دارد، اکثر فیلم‌های روز سینما را نمایش می‌دهد و عرصه‌ی نمایش را برای فیلم‌های ما کم می‌کند.

,

همچنین مدیر یکی دیگر از سینماهای مرکز شهر تهران که نخواست نامش اعلام شود، گفت: ما در حد توان‌مان به سینمای‌مان رسیدگی می‌کنیم ولی از آن‌جایی که سینمای ما در یکی از پر سینماترین قسمت‌های تهران قرار دارد و ما هم به سبب نداشتن بودجه‌ی لازم نمی‌توانیم تجهیزات‌مان را تعمیر و یا تعویض کنیم، استقبال از سینمای‌مان کم شده‌است.

,

او البته نبود فیلم‌های باکیفیت در سینما را از دیگر دلایل کاهش مخاطبان سینما دانست.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه