اخبار داغ

کاهش سود بانکی در بسته برون‌رفت از رکود

کاهش سود بانکی در بسته برون‌رفت از رکود
در پی انتشار نامه مشترک ۴ وزیر دولت به حسن روحانی مبنی بر اعلام هشدار از رکود اقتصادی کشور و لزوم توجه به بازار سرمایه، رئیس جمهور با دستور ویژه خواستار پیگیری و ارائه پیشنهادهای فوری برای پیگیری این موضوع شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از فارس، در پی نامه مشترک وزرای اقتصاد، صنعت، کار و دفاع به حسن روحانی رئیس جمهور مبنی بر اوضاع نامناسب اقتصادی و اقدام فوری برای خروج از رکود با وجود آنکه طی امروز عنوان شد که رئیس جمهور در این زمینه پاسخی به این نامه نداده، اما منابع موثق در این زمینه از دستور ویژه حسن روحانی به منظور بررسی و ارائه سریع پیشنهادها در زمینه موارد اعلام شده در نامه مذکور شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


بر این اساس، علی طیب‌نیا وزیر اقتصاد طی روزهای اخیر پیشنهادهایی تحت عنوان «بسته برون‌رفت از رکود» را تهیه و به ریاست جمهوری ارائه کرده است.

منابع مطلع در این زمینه گفته‌اند، در این بسته مواردی همچون کاهش نرخ سود بانکی متناسب با نرخ تورم، حمایت از تولید برای برون‌رفت از رکود، تزریق منابع به بخش تولید با هدف ایجاد رونق در فضای کسب و کار، ایجاد تقاضا برای خرید محصولات دپو شدی کارخانجات، ایجاد رونق در صنایع برای افزایش ظرفیت تولیدی با تلاش برای خروج سپرده‌های بانکی به سمت تولید و تحریک طرف تقاضا بر اساس برخی‌ راهکارها عنوان شده است.

این بسته پیشنهای طی هفته اخیر به رئیس جمهور ارائه شده و در پی آن در روزهای آتی با برداشته شدن برخی گام‌های جدی شاهد بروز اتفاقاتی مثبت در حوزه اقتصادی و به تبع آن بازار سرمایه خواهیم بود.

براین اساس انتظار می‌رود، نخستین گام از این بسته عملیاتی طی روز سه‌شنبه این هفته و در جلسه شورای پول و اعتبار رقم زده شود.

,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه