اخبار داغ

نماینده آمل در مجلس؛

مسائل هسته‌ای همه سیاست‌های خارجی ما را تعطیل کرد

مسائل هسته‌ای همه سیاست‌های خارجی ما را تعطیل کرد
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که مسئله هسته‌ای مسئله مهمی است اما نباید همه چیز وزارت خارجه را رها کرد، گفت: طی این دو سال به بهانه اهمیت مسائل هسته‌ای همه سیاست‌های خارجی تعطیل شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، عزت‌الله یوسفیان‌ملا صبح امروز طی گفت‌و‌گویی با‌ بیان این‌که انتظار‌مان در بخش سیاست خارجی از آقای ظریف خیلی بیشتر از این‌ها بود، اظهار کرد: درست است که مسئله هسته‌ای و مذاکرات ژنو بسیار سرنوشت‌ساز است اما این دلیل نمی‌شود که همه ارکان وزارت‌خارجه را رها کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,

وی به ملاقات‌های شتاب‌زده ظریف در زمان فاجعه منا در کشور‌های مختلف اشاره کرد و افزود: وزارت خارجه در مسئله منا باید از دیگر ارگان‌های کشور فعالیت بیشتری از خود نشان می‌داد و حتی خود وزیر هم باید سفر‌های دیگرش را متوقف می‌کرد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر بهداشت مسئول پیگیری مسائل سیاسی وزارت خارجه نیست و وقتی در وزارت خارجه کفه سیاسی تراز نشود، قطعاً هزینه‌هایی باید داد.

یوسفیان‎ملا رها کردن مذاکرات از سوی وزیر امور خارجه را در زمان این فاجعه بزرگ یک امر ضروری دانست و اضافه کرد: ظریف می‌بایست مذاکرات را رها و مسائل منا را پیگیر می‌شد، در صورتی که در طول این مدت همه ابتکار عمل دست سازمان حج و زیارت بود.

وی با اشاره به این‌که مسئله هسته‌ای مسئله مهمی است اما نباید همه چیز وزارت خارجه را رها کرد، متذکر شد: طی این دو سال به بهانه اهمیت مسائل هسته‌ای همه سیاست‌های خارجی تعطیل شد.

نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی، پیگیری سرنوشت بازماندگان در منا و غربت ایرانیان را یادآور شد و تصریح کرد: در مجلس شورای اسلامی تذکر جدی به آقای ظریف داده می‌شود.

یوسفیان‌ملا به اهمیت پیگیری فاجعه منا از سوی وزارت خارجه اشاره کرد و ادامه داد: مذاکرات که در حال انجام است و چیزی مهم‌تر از مسئله منا که جان هزاران ایرانی در غربت به خطر بود، وجود نداشت.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه‌های داخلی مجلس با بیان این‌که ظریف می‌بایست تهاجم سیاسی را ساماندهی می‌کرد و تمام وزارت‌خارجه را به سمت این موضوع گسیل می‌داد، خاطر‌نشان کرد: بعد از کشتار سال 66 شرایطی که برای حجاج در منا پیش آمد، بی‌سابقه بود و اصلاً تحرکی در نظام خارجی ندیدیم.

یوسفیان‌ملا در پایان کم‌کاری از سوی وزارت‌خارجه را توجیه‌ناپذیر دانست و گفت: اگر به ظریف ویزا داده نشد می‌توانست از طریق کشور همسایه اقدام کند و وارد عربستان شود.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
 
,
انتهای پیام/ج
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه