اخبار داغ

در گفت‌و‌گو با یک محقق طب سنتی مطرح شد؛

هدایت نظام سرمایه‌داری به مزارع ارگانیک از تکنیک‌های اقتصاد مقاومتی است

هدایت نظام سرمایه‌داری به مزارع ارگانیک از تکنیک‌های اقتصاد مقاومتی است
یک محقق طب سنتی گفت: بهترین راهکار در زمینه اقتصاد مقاومتی، هدایت افراد سرمایه‌دار و تولیدکننده به مزارع ارگانیک است و این همان تبلور اقتصاد مقاومتی در حفظ سلامت افراد جامعه است که متاسفانه این خلع در سبد تغذیه مردم به وضوح دیده می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر غلام‌عباس نصر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار سینا در تشریح اقتصاد مقاومتی در نظام پزشکی خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی بدان معنا است که یک کشوری با تکیه بر دانش بومی و با جهش و تلاش مضاعف در جهت پیشرفت علمی به خصوص صنعت پزشکی و به دور از هر گونه وابستگی مطلق گام محکم بردارد.

وی به توانمندی و ذخایر بسیار غنی مواد اولیه کشورمان اشاره کرد و گفت: کشور ایران در بسیاری از ذخایر غذایی به خصوص مواد اولیه خودکفا است و این نشان دهنده آن است که باید اقتصاد مقاومتی را به سمتی ببریم که خودمان با در اختیار داشتن مواد اولیه به تولید انبوه در بسیاری از زمینه‌ها به خصوص صنعت دارو برسیم تا دیگر وابسته به بیگانگان در این صنعت نباشیم.

نصر ادامه داد: با توجه به پیشینه و گونه‌های گیاهی که در کشور داریم، طبیعی است که می‌توانیم کار‌های جدیدی را به عرصه ظهور برسانیم تا از مشکلات و بیماری‌ها کاسته شود که این مهم با سرمایه گذاری در بخش ارگانیک میسر است.

این محقق طب سنتی به ذهنیت غلط برخی‌ در مورد دارو‌های شیمیایی غربی اشاره کرد و افزود: در کشور ما این گونه در ذهن برخی نهادینه شده که کالای خارجی بهتر از کالای ایرانی است و همین طرز تفکر باعث شده تا اجناس ایرانی کمتر مورد استقبال قرار گیرد، در حالی که در بسیاری از موارد این گونه نیست؛ به طور مثال در برخی تولیدات پزشکی کشورمان گام‌های بهتری نسبت به برخی کشور‌های غربی برداشته شده است که لزوم اقتصاد مقاومتی می‌تواند در این راستا کمک کننده باشد.

جابه‌جایی سودهای کلان توسط برخی افراد نفوذی در کشور
بنیانگذار طب ازن تراپی تصریح کرد: سود‌های کلانی توسط برخی افراد نفوذی کشور در حال جابه جا شدن است که در نهایت کشور‌های ابر قدرت هستند که نفع می‌برند و تخریب سلامت افراد هم متاسفانه متوجه کشور ما است؛ متاسفانه دلالی برخی افراد در حوزه دارویی باعث شده تا طبع مردم را به سمت غذا‌هایی بکشانند که ضرر بسیاری را دارند.

هدایت نظام سرمایه‌داری به مزارع ارگانیک از تکنیک‌های اقتصاد مقاومتی است
وی هدایت سرمایه‌داران به سمت مزرعه ارگانیک را راهکاری مهم در اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: بهترین راهکار در زمینه اقتصاد مقاومتی، هدایت افراد سرمایه‌دار و تولیدکننده به مزارع ارگانیک است و این همان تبلور اقتصاد مقاومتی در حفظ سلامت افراد جامعه است که متاسفانه این خلع در سبد تغذیه مردم به وضوح دیده می‌شود و شاهد تولید و واردات برنج و روغن و نان بی کیفیت و دست کاری شده نیز هستیم.

این محقق طب سنتی به نقش اقتصاد مقاومتی سالم در عرصه پزشکی اشاره کرد و گفت: اقتصاد مقاومتی سالم و برنامه ریزی شده، سود آوری و دستاورد مهم اعم از حفظ سلامت مردم و کارآفرینی را به ارمغان می‌آورد و دیگر شاهد زیاد شدن بیماری‌ها و کمبود شغل کار نخواهیم بود و این خود بخشی از مشکلات کشور را برطرف می‌کند.

وی افزود: اقتصاد مقاومتی فقط منحصر به تولید داخلی نیست بلکه اقتصاد مقاومتی احسن و نیکو و متوجه سخنان مقام معظم رهبری زمانی معنا و مفهوم پیدا می‌کند که به شکل تولید سالم در کشور درآید و به تولید انبوه برسد؛ بنابراین تولید با کیفیت در عرصه اقتصاد مقاومتی مهمترین گزینه در این راستا است.

انتهای پیام/خ

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سینا,
,
,
,
,
,
,
,
, جابه‌جایی سودهای کلان توسط برخی افراد نفوذی در کشور,
,
,
, هدایت نظام سرمایه‌داری به مزارع ارگانیک از تکنیک‌های اقتصاد مقاومتی است,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه