اخبار داغ

برداشت از عابر بانک با شیوه کپی برداری

برداشت از عابر بانک با شیوه کپی برداری
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی همدان از شناسایی و دستگیری فردی که کارت بانکی شهروند همدانی را کپی و از حسابش مبلغ قابل توجهی برداشت کرده بود، خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایرنا، سرهنگ اکبر امینی افزود: یکی از شهروندان با ارائه شکوائیه ای از خالی شدن حساب بانکی خود خبر داد و رسیدگی به صحت این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی بیان کرد: شاکی در اظهارات خود عنوان کرد در حالیکه کارت بانکی نزد خودش بوده ولی از طریق خودپرداز از حساب بانکی وی برداشت صورت گرفته است.

وی گفت: ماموران پلیس فتا در تحقیقات فنی متوجه شدند کارت بانکی شاکی با شگردی موسوم به «اسکیمر» که کپی کردن کارت بانکی با استفاده از دستگاهای مجرمانه بوده، کپی برداری شده است.

این مقام انتظامی افزود: با انجام اقدامات فنی و بکارگیری شگردهای پلیسی، فردی که با استفاده از این روش موفق به کپی و خالی کردن حساب بانکی شاکی پرونده شده بود شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ امینی اظهار کرد: متهم پس از مواجهه با مدارک انکارناپذیر به بزه انتسابی اقرار و در بازجویی فنی به عمل آمده عنوان کرد برای قرض گرفتن وجه نقد نزد شاکی که از همکاران بود مراجعه می کند.

وی اضافه کرد: پس از مخالفت شاکی در پرداخت وجه نقد در قالب قرض به متهم، وی در فرصتی مناسب اقدام به کپی برداری از کارت بانکی شاکی کرده و از حساب وی پول برداشت می کند.

رئیس پلیس فتا همدان به شهروندان توصیه کرد: کارت های بانکی شان را به هیچ عنوان در اختیار افراد غیرقابل اطمینان قرار ندهند و با فعال کردن سرویس پیامکی حساب بانکی از تمامی تراکنش های صورت گرفته اطلاع حاصل کنند.

طبق آخرین اخبار منتشره، پلیس فتا در نیمه نخست امسال با رصد فضای مجازی اقدام به مسدود کردن 180 صفحه و سایت با محتویات مجرمانه کرده که بر همین اساس کشف صفحات مجرمانه 18 درصد و برخورد با جرائم سایبری 31 درصد افزایش داشته است.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه