اخبار داغ

5 خوردنی که پوست را شفاف‌ می‌کند؟

5 خوردنی که پوست را شفاف‌ می‌کند؟
تقریبا همه ما تمایل به داشتن پوستی روشن و شفاف داریم و مصرف برخی مواد خوراکی می‌تواند برای این منظور مفید باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ واد غذایی حاوی انواع املاح معدنی و ویتامین‌ها با کمک به ترمیم و مرطوب ساختن پوست و افزایش تولید کلاژن و اتصال عرضی در شفاف کردن پوست تاثیرگذار هستند.  روزنامه دیلی‌میل در همین رابطه به معرفی برخی از مواد خوراکی پرداخته که به دلیلی برخورداری از ویژگی‌های بهبوددهنده سلامت پوست مصرف آنها توصیه می‌شود:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 
زیتون و روغن زیتون: این دو فاکتور اصلی از رژیم غذایی مدیترانه‌ای، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که به بهبود سلامت مو، پوست و ناخن‌ها کمک می‌کنند، گردش خون را بهبود داده و همچنین پوست را مرطوب نگه می‌دارند. این چربی‌های سالم در کاهش قرمزی و حساسیت پوست هم موثرند. علاوه بر این روغن زیتون حاوی فوائد دیگری برای بدن است. افرادی که به طور مرتب از روغن زیتون مصرف می‌کنند کمتر دچار بیماری‌های قلبی – عروقی از جمله فشارخون بالا و سکته مغزی می‌شوند.
 
هندوانه: هندوانه سرشار از ویتامین C است که به پیوند عرضی کلاژن و درمان زخم کمک می‌کند. همچنین به دلیل دارا بودن مقدار زیادی کاروتنوئید لیکوپن که برای بهبود گردش خون موثر است، شفاف‌سازی پوست را به دنبال دارد. همچنین مصرف آب هندوانه با افزایش میزان دریافتی لیکوپن و کاروتن به قوی ماندن سیستم ایمنی و مقابله با بروز بیماری‌های قلبی – عروقی کمک می‌کند.
 
انار: دانه‌های انار حاوی «الاجیک اسید» و «پونیکالاگین» بوده که به دلیل حفظ کلاژن و مراقبت در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد، مصرف آن توصیه می‌شود. نتایج مطالعات نشان می‌دهد پوست انار در افزایش احتمال درمان زخم نقش دارد. قرار دادن کرم تولید شده از پوست انار روی زخم حیوانات آزمایشگاهی نشان داد که با افزایش کلاژن، روند درمان زخم بهبود می‌یابد.
 
اسفناج: مصرف اسفناج به دلیل دارا بودن بتاکاروتن و «لوتئین» برای سلامت پوست مفید است. این ماده مغذی انعطاف‌پذیری پوست را افزایش می‌دهد. همچنین وجود منیزیم در این ماده خوراکی به کاهش سطح استرس و کلروفیل موجود در آن به پاکسازی بدن کمک می‌کند.
 
بلوبری، رزبری، تمشک: این سه ماده خوراکی مملو از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند و منابعی مهمی از مواد مغذی به حساب می‌آیند. همچنین با تقویت سطح ایمنی از التهاب پوستی، خشکی و قرمزی آن جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این مصرف مداوم این خوراکی‌ها در پیشگیری از بیماری‌های قلبی – عروقی موثر است.

,
, زیتون و روغن زیتون:,
,
, هندوانه: ,
,
, انار: ,
,
, اسفناج:,
,
, بلوبری، رزبری، تمشک:,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه