اخبار داغ

اخبار ویژه دانا از گوشه و کنار ایران و جهان

ادعای اعزام 7000 بسیجی به سوریه/ گزارش گاردین از صفحه اینستاگرام احمد خمینی/ نیروی دریایی داعش رونمایی شد/ ادعای تظاهرات مردم اهواز در حمایت از آل سعود/ صدراعظم آلمان با پوشش چادر/رپرتاژ صفحه اینستاگرام هاشمی برای ظریف

ادعای اعزام 7000 بسیجی به سوریه/ گزارش گاردین از صفحه اینستاگرام احمد خمینی/ نیروی دریایی داعش رونمایی شد/ ادعای تظاهرات مردم اهواز در حمایت از آل سعود/ صدراعظم آلمان با پوشش چادر/رپرتاژ صفحه اینستاگرام هاشمی برای ظریف
اخبار کوتاه و خواندنی شبکه اطلاع رسانی دانا را می توانید از اینجا بخوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در گشت و گذار امروز شبکه اطلاع رسانی دانا در صفحات مجازی خبری به اخبار کوتاه و خواندنی بر خوردیم که خواندن آن را به شما مخاطبان محترم پیشنهاد می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

- 'وال استریت ژورنال' مدعی شد که سپاه پاسداران به منظور افزایش حضور ایران در جبهه‌های منطقه، قصد اعزام هفت هزار بسیجی تازه نفس به سوریه را دارد.

,

- 'گاردین' مدعی تصور غلط مردم ایران درباره توافق هسته‌ای شد و بااستناد به یک نظرسنجی نوشت: 56% اشتباها معتقد بودند که ایران با محدودیت در فعالیت‌های تحقیق و توسعه موافقت نکرده و 61% اشتباها تصور می‌کردند که شرایطی نیست که طبق آن آژانس اجازه بازرسی از سایت‌های نظامی ایران را بیابد.

,

- جمعی از مالکان زمین های شمال، شرق و غرب تهران در حمایت از استیضاح ‌وزیر راه و شهرسازی مقابل مجلس تجمع کردند/ وکلای ملت با  72 رأی موافق، 175 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از 252 آرای مأخوذه، مجدداً به آخوندی اعتماد کردند.

,

- روزنامه انگلیسی 'گاردین' با مرور حساب اینستاگرامی 'احمد خمینی' فرزند سیدحسن خمینی، نوشت: او به شکلی سیستماتیک در حال ایجاد ویرایش خاص خود از 'برند [آیتالله] خمینی' است و ورود پدرش به خبرگان، شانس ورود احمد جوان به عرصه سیاست را افزایش می‌دهد./ گاردین در ادامه نوشت: تمایلات سیاسی حسن خمینی بوسیله پسرش منعکس می شود. صفحه او دربردارنده عکس های مشهورترین اصلاح طلبان ایران مثل محمد خاتمی و سران مخالف میرحسین موسوی و مهدی کروبی است.

, , ,

- دوازده تن از مفتی های عربستان سعودی خواستار جهاد علیه ایران، روسیه و دولت سوریه شدند.

,

- 'تصویر منتشر شده در رسانه‌های سعودی با طرح ادعای تظاهرات مردم اهواز در حمایت از آل سعود'

,

, ,

- 'رویترز' گزارش داد: بیش از 40 گروه مخالف سوری، از جمله گروه تروریستی احرار الشام در بیانیه‌ای از کشورهای منطقه خواستند ائتلاف منطقه‌ای علیه روسیه و ایران تشکیل دهند.

,

- 'هادی روشن روانی' از سرکردگان منافقین، در گفتگو با روزنامه سعودی 'عکاظ' مدعی شده است: تمام رزمایش‌های ایران خالی از هرگونه ارزش نظامی است و بیشتر طبل تو خالی است/ سلاح‌هایی که ایران به کار می‌برد متعلق به دوران شاهنشاهی است!

,

- سایت شهدای ایران نوشت: وزارت ارشاد مجوز اجرای کنسرت پرواز همای را بعد از 8 سال در تالار وحدت صادر کرد/ این خواننده هتاک که سال ها در امریکا و استرالیا به اجرای برنامه های اهانت آمیز به شعائر اسلامی و انقلابی پرداخته است اخیراً به ایران آمده و شنیده شده است که با وساطت چند تن از عوامل معاونت هنری توانسته است به راحتی مجوزش را اخذ کند.

,

- در شبکه‌های اجتماعی ادعا شده که گزارش کمیسیون برجام که در صحن مجلس قرائت شد، توسط 'کمیته تدوین' که اعضایش توسط 'علیرضا زاکانی' و بدون هماهنگی با اعضای کمیسیون برجام تعیین شده، تنظیم شده است.

,

- گروهک داعش با انتشار تصاویری از چند غواص، از راه اندازی نیروی دریایی خود خبر داد.

,

- 'عیسی سحرخیز' در گفتگو با 'روزآنلاین' مدعی شد: در یکی از دیدارهای اخیر 'هاشمی رفسنجانی' با رهبری، زمانیکه بحث انتخابات آینده و رد صلاحیت‌ها مطرح شده، آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرده‌اند که 'آیت‌الله جنتی در شورای نگهبان حق وتو دارد'.

,

- یک شبکه خبری آلمانی در راستای تبلیغات ضد اسلامی، با نشان دادن صدراعظم آلمان با پوشش چادر، حضور مهاجران در این کشور و تاثیر آنها بر آینده آلمان را زیر سوال برد.

,

, ,

- منابع عربی از بستری شدن پادشاه عربستان سعودی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی(سی سی یو) در ریاض پایتخت این کشور خبر دادند.

,

- یک نویسنده کانادایی به نام "شان نایلر" افشا کرد: نیروهای ویژه آمریکا برای ترور پنهان شخصیت‌های ایرانی در عراق، از بمب‌هایی مشابه تسلیحات انفجاری تروریست‌های محلی استفاده می‌کردند تا ردپای آمریکا را از این جنایات پاک کنند.

,

- آسوشیتدپرس: برخلاف اعلام مسؤولان سعودی، مجموع آمار حجاج جان باخته حادثه منا فقط تا همین لحظه حداقل 1112 نفر است، حال آن که این تنها آمار 16 کشور از 180 کشور شرکت کننده در حج امسال است.

,

- شبکه های معاند با اشاره به سخنان محمد علی آسودی٬ مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه مبنی بر اینکه واکنش سخت و خشن سپاه به این قبیله وحشی(عربستان) روش‌های مختلفی دارد و ضربه سریع و آنی زده خواهد شد مدعی شده اند که عربستان به دلیل تهدیدهای اخیر فرماندهان سپاه و  رهبر ایران حاضر به همکاری در بازپس دادن پیکر جانباختگان فاجعه منا نیستند.

,

- مهدی کوچک‌زاده در واکنش به نامه اقتصادی چهار وزیر به حسن روحانی گفته «اگر نوشتن این نامه از سر صدق و برای جلوگیری از بحران و خروج از رکود باشد سند دروغگویی مکرر رئیس جمهور در سال گذشته و در پیشگاه امام غریب علی ابن موسی‌الرضاست و اگر صادقانه نبوده و برای فریبکاری سیاسی و فراهم کردن زمینه برای سخنان شعاری دیگر توسط رئیس جمهور باشد سند دروغگویی چهار وزیر کلیدی کابینه راستگویان خواهد بود که در هر دو صورت باید به خدا پناه برد که چنین آلودگی‌های بزرگی در دولت پدیدار شده است.»

,

- بی بی سی فارسی با اشاره به جلسه استیضاح امروز وزیر راه، مخالفت حامیان لاریجانی با استیضاح کنندگان که محورهای مدنظر آنان، به دیدگاه های سیاسی آخوندی مربوط می شد را عامل شکست خوردن این جلسه مطرح کرد و نوشت: ۱۷۵ رای عباس آخوندی در جلسه امروز، در حالی به دست آمد که وی دوسال پیش و در زمان اخذ رای اعتماد دولت حسن روحانی، ۱۵۹ رای موافق داشت که نشان دهنده ۱۶ افزایش در تعداد آرای اوست!

,

- “بهروز نعمتی” نماینده مردم اسد آباد در گفتگو با جماران: عده ای از نمایندگان مجلس تدارکات چی تحصن غیر قانونی در مقابل مجلس بودند و هندوانه بین تجمع کنندگان غیر قانونی پخش می کردند./ افراطیون اصولگرا کاری که نپسندند را گناه کبیره می دانند/ مردم تکلیف تندروهایی که می خواهند نظراتشان را با زور گلوله به کرسی بنشانند را مشخص کنند.

,

- کاریکاتور سایت 'روزآنلاین' با عنوان 'تمرد' که در شماره دیروز روزنامه 'قانون' منتشر شده بود.

,
, ,

- صدای آمریکا نوشت: وزیر خارجه روسیه می گوید که این کشور به آمریکا پیشنهاد داده است ارتباط نظامی مستقیم بین دو کشور در سوریه برقرار شود.

,

- ترکیه مدعی شد که هواپیمای روسی با قفل کردن رادار خود روی دو اف ۱۶ ترکیه، آنها را آزار داده اند.

,

- والتر راسل مید در یادداشتی تحلیلی در وبسایت آمریکن اینترست نوشت: خاورمیانه دیگر اهمیت چندانی ندارد و آمریکا می‌تواند به سادگی کنار بکشد و بگذارد متعصبین فرقه گرا با هم بجنگند بی‌ثباتی اقتصاد جهانی در نتیجه یک بحران نفتی بزرگ می‌تواند زنگ بیدارباش مهمی باشد./ بسیاری از امیران عربستان تصمیم ملک سلمان به ارتقاء درجه فرزند محبوبش به عنوان وزیر دفاع را تهدیدی برای موقعیت خود می‌بینند./ سعودی‌ها در حال تشکیل یک جبهه مشترک با اسرائیل علیه ایران هستند.

,

- سینا عضدی محقق اندیشکده آمریکایی «وودرو ویلسون» در یادداشتی تحلیل در نشریه امور بین الملل دانشگاه جرج واشنگتن نوشته: رد گفتگوی رهبر ایران با مقامات آمریکایی مصرف داخلی دارد و مخاطبانش تندروهای ایران هستند/ اجرای برجام می‌تواند منافع عربستان سعودی را به خطر بیاندازد/ طرح دیپلماتیک ایران برای یافتن راه حل سیاسی در سوریه نتیجه اعمال قدرت برتر دولت عربستان در منطقه است/ اقتصاد ایران دیگر تحمل حمایت از بشار اسد و دولت شیعه در عراق را ندارد.

,

- رهامی دبیر کل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه با تاکید بر اینکه با نظر رییس دولت اصلاحات جلساتی را برای تشکیل ائتلاف حداکثری اصلاح طلبان با آیت‌الله هاشمی و آقای عارف داشتیم٬ درباره دیدار با رئیس تشخیص مصلحت نظام گفت: آقای هاشمی در این جلسه تاکید کردند دخالت نمی‌کنم٬ اما حمایت می‌کنم.

,

- روزنامه سعودی 'عکاظ' در واکنش به سخنان روحانی مبنی بر 'استفاده از زبان اقتدار در مقابل اهمال‌کاری عربستان درباره فاجعه‌ منا'، به وی توهین کرد و او را دروغگو نامید/ 'اقتدار روحانی دروغی جدید در ادامه دروغ‌های سابق و استعاره‌ای برای مخفی کردن واژه ناتوانی بازندگان است'.

,

- 'صندوق بین‌المللی پول' در تازه‌ترین گزارش خود از وضع اقتصادی ایران اعلام کرد: شرکت‌ها با کاهش تقاضا و مصرف، همچنین اشباع بازار مواجه‌اند و بخش بانکی هم با حجم عظیمی از مطالبات معوقه دست به گریبان است و سیاست‌ها همچنان ریاضت اقتصادی می‌باشد.

,

- مقامات اداره حج عربستان با حمایت همه جانبه از آل سعود، مدعی شدند که اظهارات نادرست مقامات ایرانی و رسانه‌های داخلی این کشور، تلاش‌های عربستان در ارائه خدمات به زائران را لکه‌دار نمی‌کند/ این هیئت همچنین از آنچه 'دخالت ایران در بحران سوریه' خوانده، بشدت انتقاد کرد.

,

- صفحه اینستاگرام 'هاشمی رفسنجانی' با انتشار تصویر ساختگی مصافحه ظریف و اوباما، به بازنشر اظهارات وی درباره ارتباط با آمریکا پرداخت/ 'قهر با آمریکا ابدی نیست، سبکی که الان داریم، که با آمریکا نه حرف بزنیم و نه رابطه داشته باشیم، قابل تداوم نیست'.

,

, ,

- ابراهیم اصغرزاده در گفت‌وگو با روزنامه شرق عنوان کرد: دولت روحانی باید از مخفی‌کاری بپرهیزد/ دیگر نمی‌شود همه مشکلات را به گردن تحریم‌ها انداخت/ ضعف استراتژی دولت آقای روحانی روزهای آینده نیز تشدید خواهد شد./ فساد در پایان دولت احمدی‌نژاد به جایی رسید که نوعی شوق غارت در میان نوکیسه‌ها و نورچشمی‌ها ایجاد کرد.

,

- سایت امپراتوری دروغ نوشت: در پی دعوت گروهک‌های مخالف نظام اسلامی مبنی بر تجمع معلمان و دانش آموزان در مقابل ادارات آموزش و پرورش مراکز استان ها ، این تجمعات با بی اعتنایی معلمان مواجه شد.

,

مطالب فوق برگرفته از سایر رسانه‌های مجازی و منابع خبری می‌باشد و شبکه اطلاع رسانی دانا صرفا آن را بازنشر کرده است.

, مطالب فوق برگرفته از سایر رسانه‌های مجازی و منابع خبری می‌باشد و شبکه اطلاع رسانی دانا, شبکه اطلاع رسانی دانا,  صرفا آن را بازنشر کرده است.,

انتهای پیام/ع

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه