اخبار داغ

وزیر بهداشت مطرح کرد؛

در بخش خیرین سلامت مقداری کند عمل کردیم/سرمایه‌گذاری خیرین به تفکیک استان‌ها و در حوزه‌‌های مختلف

در بخش خیرین سلامت مقداری کند عمل کردیم/سرمایه‌گذاری خیرین به تفکیک استان‌ها و در حوزه‌‌های مختلف
وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: بخشی از مشکلات مربوط به وزارت خانه و بخشی دیگر مربوط به دولت است. در نظر داریم جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد، رئیس گمرک، نمایندگان و خیرین صورت دهیم تا بتوانیم موضوعات پیش رو را حل و فصل کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض شهر، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور عصر روز گذشته سه شنبه 14 مهر ماه در نشست صمیمی با خیرین سلامت کشور در مجتمع راد مشهد برگزار شد در خصوص انتظار مجمع خیرین از وزارت خانه بهداشت اظهار داشت: در بحث خیرین سلامت مقداری کند عمل کردیم، اما سعی می کنیم ظرف یک‌ماه و نیم آینده اولویت‌هایمان را در حوزه سرمایه‌گذاری خیرین و سرمایه‌گذاران به تفکیک استان‌ها و در حوزه‌‌های مختلف شامل خانه‌های بهداشت، بیمارستا‌ن‌ها و موضوعات درمانی به همت آقایان نیری و ایازی مشخص شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نبض شهر,

وی وجود سید رضا نیری دبیر کل مجمع خیرین سلامت را یکی از توفیقات این مجمع دانست و تصریح کرد: یکی از نگرانی‌های من در طب و خیرین سلامت ، سلامتی جناب نیری دبیر کل مجمع خیرین سلامت است چرا که ما به ایشان به چشم پدر نگاه می‌کنیم  و امیدواریم خدا ایشان را برای ما حفظ کند.

,

وزیر بهداشت به اهمیت وقف اشاره کرد و افزود: وقف جز مکارم اخلاق به شمار می رود و از صمیم قلب جاری می شود و چون ایرانی‌ها نسبت به یکدیگر  مهربان و نوع دوست هستند به مستمندان هم یاری می‌رسانند.

,

وی به اتفاقات اخیر اشاره کرد و افزود: در شرایط آشوب زده دنیا که هر غفلتی در حال رخ دادن است با توجه به روحیه مدرن امروز خیلی مهم است که عده ای از اموال خود بگذرند و آن را برای سلامت و سعادت دیگران هزینه کنند؛ این دستور ما و میراث نیاکانمان است.

,

وزیر بهداشت ضمن  امیدواری افزایش خیرین سلامت در سال های آتی، خطاب به خیرین افزود: وزارت بهداشت علاوه بر آنکه در خدمت شما است، افتخار می‌کند که در مجموعه خدماتی خود سایه خیرین را بر سر عملکرد خود مستدام دارد.

,

وی در بیان مشکلات موجود بر سر راه سلامت گفت: بخشی از مشکلات  مربوط به وزارت خانه و بخشی دیگر مربوط به دولت است. در نظر داریم جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد، رئیس گمرک، نمایندگان و خیرین صورت دهیم تا بتوانیم موضوعات پیش رو را حل و فصل کنیم؛ البته سلامت از اولویت‌های رئیس جمهور است؛ با توجه به اینکه در اوضاع مالی و اقتصادی سختی به سر می‌بریم اما موضوع سلامت از جانب رئیس جمهور مورد غفلت قرار نگرفته است.

,

قاضی زاده هاشمی در پایان خطاب به مردم نیکوکار بیان کرد: در خواست ما از خیرین این است که در حوزه سلامت فعال باشند زیرا ساخت مدرسه همچون گذشته دیگر مورد نیاز نیست.

,

 

,

همچنین سید صولت مرتضوی شهردار مشهد در این نشست صمیمی با مقایسه ایثار یک خیر و فداکاری رزمندکان اسلام بیان داشت: قسمی که خداوند در صدر اسلام به گرد سم اسبان آن سوگند خورده است امروز باید به گرد کفش خیرین جمهوری اسلامی ایران قسم یاد کنیم.

,

وی تصریح کرد: خیرین سلامت با هزینه کردن ثروت و مال خود در مسیر خود آموزگارانی برای اعضای خانواده خود در خصوص ایثار می شوند که تنها خداوند می تواند پاداش این نوع دوستی را بدهد.

,

شهردار مشهد با بیان اینکه بیکاری جوانان تحصیل کرده و رنج خانواده های بی بضاعت و بیماران صعب العلاج باعث آزارش می شود بیان کرد: نوکری در کنار مرجع شریف امام رضا (ع) توفیق بزرگی است؛ اما اگر بتوانیم جوانان بیکار و نیاز خانواده های نیازمند را رفع کنیم می توانیم بگوییم در این شهر موفق عمل کرده ایم.

,

وی  افزود: در جمع شما دختری حضور دارد که 60 میلیون تومان دیه مرگ مادر و پدر خود را جهت ساخت درمانگاهی در چهارمحال بختیاری هزینه کرده است که این اتفاق ها نشان می دهد اخلاق در ایران هنوز حرف اول را می زد.

,

صولت مرتضوی در پایان درباره تغییر کاربری بیمارستان قائم عج بیان کرد: در جلسه ای که با وزیر بهداشت در مشهد داشتیم تصمیم گرفتیم املاک خود را تبدیل به نقدینگی کنیم؛ در کمیسیون ماده 5 اعلام شد که تغییر کاربری بیمارستان قائم به واحد تجاری  و اقامتی جهت دریافت درآمد جهت ساخت بیمارستان بیش از 850 میلیارد تومان ضرر دارد؛ من در پاسخ گفتم که اگر این تغییر کاربری 8 هزار میلیارد تومان هزینه داشته باشد جهت تغییر زیرساخت های کشور نیاز به تغییرکاربری وجود دارد.

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه