اخبار داغ

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند خبر داد؛

جمع آوری ۲۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان دماوند/ ساخت ۸۰ حمام و سرویس بهداشتی در روستاهای محروم

جمع آوری ۲۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان دماوند/ ساخت ۸۰ حمام و سرویس بهداشتی در روستاهای محروم
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند از جمع آوری ۲۵۰ میلیون تومان زکات در شهرستان دماوند خبر داد و گفت: ۸۰ حمام و سرویس بهداشتی در روستاهای محروم برای خانواده‌های نیازمند تا پایان فصل پاییز ساخته می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، وحید زمان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تارود با اشاره به پرداخت زکات از سوی کشاورزان و دامداران شهرستان دماوند اظهار کرد: امسال با تلاش کشاورزان و دامداران شهرستان دماوند، مبلغی در حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زکات جمع آوری شده که در قالب محصولات باغی از جمله سیب و غیره می‌باشد که از طریق باغداران در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قرار گرفت و بلافاصله در بین محرومان و نیازمندان شهرستان توزیع گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, وحید زمان در گفتگو با خبرنگار , پایگاه خبری تارود,  با اشاره به پرداخت زکات از سوی کشاورزان و دامداران شهرستان دماوند اظهار کرد: امسال با تلاش کشاورزان و دامداران شهرستان دماوند، مبلغی در حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال زکات جمع آوری شده که در قالب محصولات باغی از جمله سیب و غیره می‌باشد که از طریق باغداران در اختیار کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قرار گرفت و بلافاصله در بین محرومان و نیازمندان شهرستان توزیع گردید.,

وی افزود: همچنین ۳۰۰ کیلوگرم عسل اهدایی نیز از سوی زنبورداران شهرستان دماوند که در قالب زکات مستحبی، توسط  کمیته امداد امام خمینی (ره) بین محرومان و نیازمندان شهرستان توزیع شد.

,

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند با اشاره به محرومیت بالای مددجویان روستایی نسبت به مددجویان شهری گفت: متاسفانه مددجویان روستایی از حداقل امکانات زندگی نیز محروم‌اند و بر همین اساس ما نیز بیشتر فعالیت‌ها و کمک‌های خودمان را در روستاها متمرکز می‌کنیم.

,

زمان ادامه داد: در همین زمینه اکیپ‌هایی را به صورت جهادی با عنوان اورژانس و فوریت‌های خدمت رسانی به مردم، در طول هفته به نقاط مختلف روستاهای محروم شهرستان دماوند فرستادیم و با تجهیزات و امکاناتی که در اختیار دارند، به روستائیان و مددجویان ساکن روستا‌ها امدادرسانی می‌کنند.

,

وی در خصوص نحوه امداد رسانی به روستاهای محروم شهرستان دماوند گفت: کار‌شناسان کمیته امداد امام خمینی (ره) از تمام منازل مددجوهایی که در روستاهای کهنک، یهر، مومج، لی‌پشت و دهنار بازدید بعمل آوردند و جهت برطرف کردن نیازهای اولیه این خانواده‌ها، اقداماتی صورت پذیرفت.

,

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: بیشتر نیاز خانواده‌ها در این روستاها در زمینه بهداشتی می‌باشد که متأسفانه روزها به دلیل نداشتن آب آشامیدنی و لوله کشی مناسب در مضیقه بودند.

,

زمان با اشاره به اینکه بیشتر مددجویان از حمام و یا سرویس بهداشتی مناسب محروم بودند، افزود: برنامه‌ریزی‌هایی در این زمینه صورت پذیرفت تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما، نسبت به احداث حمام و سرویس بهداشتی برای این خانواده‌ها اقدام کنیم.

,

وی از احداث ۸۰ حمام و سرویس بهداشتی در روستاهای محروم برای مددجویان تا پایان فصل پاییز خبر داد و عنوان کرد: در این زمینه اعتبارات مورد نیازی تامین شده است و نیاز سنجی‌های لازم صورت گرفته است و منازل مددجویان که نیاز به احداث حمام و سرویس بهداشتی است، شناسایی شده‌اند.

, وی از احداث ۸۰ حمام و سرویس بهداشتی در روستاهای محروم برای مددجویان تا پایان فصل پاییز خبر داد و عنوان کرد: در این زمینه اعتبارات مورد نیازی تامین شده است و نیاز سنجی‌های لازم صورت گرفته است و منازل مددجویان که نیاز به احداث حمام و سرویس بهداشتی است، شناسایی شده‌اند.,

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند افزود: قراردادی در رابطه با این موضوع با پیمانکاران امضاء شد تا در پایان فصل پاییز و قبل از شروع فصل سرما و برف این تعداد سرویس بهداشتی بهداشتی و حمام به پایان می‌رسد.

,

وی از دیگر مشکلات این خانواده‌ای محروم و نیازمند را مشکل معیشتی آنان عنوان کرد و گفت: متأسفانه بیشتر جمعیت روستاهای شهرستان افراد سالمند می‌باشند که با مشکل سوء تغذیه مواجه هستند و به دلیل مهاجرت فرزندانشان به شهرها، اغلب آن‌ها تنها زندگی می‌کنند و کسی نیست که از این سالمندان مراقبت کند.

,

*یارانه و مستمری تنها درآمد برخی روستاییان است

, *یارانه و مستمری تنها درآمد برخی روستاییان است, *یارانه و مستمری تنها درآمد برخی روستاییان است,

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند در ادامه تصریح کرد: سالمندان توان کافی برای کار کردن و کسب درآمد بیشتر را ندارند؛ یعنی به یارانه‌ای که از طرف دولت و مستمری که از کمیته امداد دریافت می‌کنند، قانع هستند و زندگی‌شان را با همان مقدار کم امرار معاش می‌کنند که متأسفانه این مقدار یارانه و مستمری، گوشه کوچکی از زندگی این خانوار را تأمین نمی‌کند و به همین دلیل است که روستائیان همیشه از لحاظ معیشتی در مضیقه هستند.

,

زمان در خصوص ارائه خدمات بهداشتی درمانی در روستاهای محروم شهرستان دماوند گفت: متأسفانه روستاهایی که فاصله زیادی با شهر دارند، از نظر پزشک و امکانات پزشکی بسیار در تنگنا هستند؛ یعنی اگر در فصل زمستان و بارش برف، این افراد نیاز به پزشک و یا اورژانس داشته باشند، امداد رسانی به این افراد بسیار مشکل است.

,

وی افزود: در رابطه با این موضوع کمیته امداد امام خمینی (ره) خودش را مکلف می‌داند که تا حدودی از بعضی اتفاقات پیشگیری کند؛ به عنوان مثال، بعضی از این روستا‌ها روی گسل واقع شده‌اند و خانه‌هایی هم که در این روستا‌ها بنا شده‌اند، مقاوم نبوده و با کوچک‌ترین لرزشی امکان خراب شدن این خانه‌ها جود دارد؛ کمیته امداد امام خمینی (ره) این خانه‌هایی که در اولویت است و نیاز بیشتری به تعمیرات دارند را با استفاده از امکاناتی که در اختیار دارد، مقاوم‌سازی می‌کند.

,

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند در رابطه با این موضوع تاکید کرد: تقاضای من از مسئولان این است که بازدیدی به روستا‌ها داشته باشند تا با وضعیت زندگی این خانواده‌ها آشنا شوند.

, رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند در رابطه با این موضوع تاکید کرد: تقاضای من از مسئولان این است که بازدیدی به روستا‌ها داشته باشند تا با وضعیت زندگی این خانواده‌ها آشنا شوند., رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان دماوند در رابطه با این موضوع تاکید کرد: تقاضای من از مسئولان این است که بازدیدی به روستا‌ها داشته باشند تا با وضعیت زندگی این خانواده‌ها آشنا شوند.,

زمان در خصوص تعداد مددجویان بی‌سوادی شناسایی شده توسط کمیته امداد  امام خمینی (ره) شهرستان دماوند گفت: در این زمینه حدود ۵۷ نفر مددجوی بی‌سواد در روستاهای محروم شهرستان شناسایی شده‌اند که با هماهنگی‌های صورت گرفته با نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش دماوند، از اوایل مهر ماه امسال مربیانی جهت آموزش به این افراد به روستا‌ها اعزام شوند که امیدواریم در سال ۹۵، هیچ مددجوی بی‌سوادی را در سطح شهرستان نداشته باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه