اخبار داغ

در مصاحبه با مدیر مجموعه حلال آمریکایی مطرح شد؛

دلایل سانسور خبری حادثه منا در آمریکا از زبان "سوزان لابادی"

دلایل سانسور خبری حادثه منا در آمریکا از زبان "سوزان لابادی"
مدیر "مجموعه حلال آمریکایی" ایالات متحده آمریکا را به عدم پوشش مناسب خبری فاجعه منا متهم کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "سوزان لابادی" مدیر مجموعه "حلال آمریکایی"، مشاور فعال در زمینه شغلی و  یافتن مشاغل با درآمد حلال در آمریکا در مصاحبه خود با خبرنگار تیتریک در مورد تراژدی رخ داده در منا و علت عدم پوشش مناسب این خبر در ایالات متحده آمریکا مطالب خواندنی دارد که میخوانید:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
شش
 
, شش,
,

سلام علیکم . ممنونم که بنده رو به عنوان یک منبع اطلاعاتی برای مصاحبه خودتون در نظر گرفتین.

,

در مورد فاجعه منا از من سوال کردین. خیلی کوتاه خدمتتون میگم که اطلاعات کافی و کاملی رو در این باره در دست ندارم. در همین حد که میدونم چنین حادثه ای اتفاق افتاده و حدود 700 نفر کشته داده.

,

حالا دلیلش رو خدمتتون خواهم گفت. فکر میکنید چند درصد از مردم دنیا به طور آنلاین و مستقیم اخبار رو خودشون دنبال می کنند؟ خیلی کم. تعداد کمی هستن که به اینترنت دسترسی دارن. چند درصد از مردم از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی از واقعیت اخبار روز رو دنبال می کنند؟

,

تعداد این افراد متاسفانه بسیار کم است. خب حالا اون تعداد بالا چه می شوند؟

,

تعدادی از افراد که اکثریت جامعه رو تشکیل میدن. افرادی که نه با اینترنت سروکار دارند نه آشنایی به زبانهای دیگر که بتوانند اخبار را حتی از شبکه های دیگر تلوزیونی ماهواره ای دنبال کنند.

,

نتیجه چه می شود؟ این تعداد بالا که در تمامی کشورهای دنیا نیز وجود دارند اخبار را چگونه دریافت می کنند؟ از طریق شبکه های تلوزیونی دولتی. شبکه های تلوزیونی دولتی نیز مسلما تحت نظارت و کنترل شدید دولت و سیاست های دولتی قرار دارند. آمریکا نیز یکی از این کشورهاست. اما با یک تفاوت.

,

جهت گیری های خبری در شبکه های تلوزیونی آمریکا به دو منبع بزرگ وابسته هستند: دولت و شرکت های بزرگ آمریکایی که با احزاب و جناح های مختلفی از جمله جمهوری خواهان و دموکرات ها پشتیبانی می شوند.

,

حالا با توجه به این توضیحات به شما گفتم که بنده و خیلی از آمریکاییها اطلاعی از این فاجعه نداریم. من خودم به واسطه اینکه مسلمان هستم و این اتفاق برای مسلمانان در مکه افتاده است، کمی پیگیر این خبر بودم. تلوزیون ها و شبکه های آمریکایی تنها در روزهای اول این فاجعه خبر کشته های منا را پوشش دادند . خبر اینگونه مطرح شد که تعداد 800 نفر از زائرین در طول انجام مراسم مذهبی زیر دست و پا له و کشته شدند.

,

از سوی دیگر همیشه موج اسلام ستیزی در کشورهای مختلف و مهمتر از همه آمریکا وجود داشته است. موجی که همچنان در رسانه های مختلف اینجا کاملا محسوس و آزاردهنده است.

,

حالا با توضیحاتی که دادم مطمئنا به درک کاملی از گفته های بنده رسیدین.

,

اما برگردیم به موضوع منا و علت وقوع این حادثه. فاجعه بزرگ و غم انگیزی بوده است. تا جایی که اطلاع دارم هنوز علت اصلی وقوع حادثه مشخص نشده است اما اکثر کارشناسان و مقامات بر بی کفایتی و عدم مدیریت عربستانی ها تاکید کرده اند.

,

در آخر بایستی به این مساله اشاره کنم که دلیل هرچه که بوده و هست متاسفانه اتفاق افتاده است اما کشور عربستان و مقامات مربوطه بایستی سازوکاری را بیاندیشند که دیگر شاهد چنین حوادث دلخراشی نباشیم.

,

تحویل گرفتن جنازه به جای خوش آمد گویی از زائرین توسط خانواده ها بسیار سخت است.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه