اخبار داغ

با حضور وزیر نیرو؛

آغاز رسمی حفاری تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه/ غول زمین خوار در نقده غرش کرد

آغاز رسمی حفاری تونل انتقال آب به دریاچه ارومیه/ غول زمین خوار در نقده غرش کرد
وزیر نیرو با سفر دو روزه خود به آذربایجان غربی، کلید آغاز حفاری تونل برای انتقال آب به دریاچه ارومیه را فشرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سولدوز خبر، صبح دیروز با حضور چیت چیان فاز اول حفاری تونل کانی سیب جهت انتقال آب رودخانه زاب به دریاچه ارومیه با راه اندازی دستگاه غول پیکر T.B.Mرسما آغاز شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سولدوز خبر,

چیت چیان با تأکید بر وضعیت ناگوار دریاچه ارومیه، تلاش دولت برای احیاء دریاچه را جدی خواند و گفت: دولت با تمام ظرفیت های داخلی و خارجی اش روی این موضع کار کرده و راهکارهای 27 گانه حاصل همین تلاش هاست.

,

پروژه حفر تونل برای احیاء دریاچه ارومیه به اعتباری بالغ بر 1600 میلیارد تومان نیاز دارد که تاکنون 400 میلیارد آن تأمین شده است. با تکمیل این پروژه سالانه 650 میلیون مترمکعب آب از طریق "گادارچایی" وارد دریاچه ارومیه می شود.

,

وزیر نیرو، آذربایجان غربی را کانون اصلی فعالیت های وزارت نیرو عنوان کرد و افزود: علاوه بر احداث تونل کانی سیب، تکمیل سد سیلوه در پیرانشهر نیز ضمن پوشش آبرسانی 12 هکتار از زمین های کشاورزی پیرانشهر باعث سرازیر شدن سالانه 95 میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه می شود.

,

سردار آبنوش معاون هماهنگ کننده قرارگاه خاتم الانبیاء که این پروژه طراحی و اجرا کرده است، نگاه سپاه به سازندگی را رسالت محور خواند و از وزیر نیرو خواست تا توجه بیشتری به نیروها و ظرفیت های داخلی داشه باشد.

,

استاندار آذربایجان غربی هم با تقدیر از توانمندی های سپاه، احیاء دریاچه ارومیه را باعث مثبت شدن مهاجرت مردم از آذربایجان غربی و شهر نقده دانست.

,

از مشخصات حوضه کانی‌سیب می‌توان به 3هزار و 500 کیلومتر مربع مساحت، 112 کیلومتر طول حوضه، 17 تا 54 کیلومتر عرض، 2 هزار و 400 میلیون متر مکعب کل آبدهی سالانه و 120 کیلومتر طول رودخانه اشاره کرد.

,

این طرح با دو دستگاه حفاری T.B.Mدر بازه زمانی 4 ساله آماده بهره برداری می شود.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه