اخبار داغ

عضو کمیسیون عمران مجلس:

طرح سبد کالا روشی برای حذف یارانه هاست / توزیع سبد کالا در فواصل سه تا شش ماه

طرح سبد کالا روشی برای حذف یارانه هاست / توزیع سبد کالا در فواصل سه تا شش ماه
عضو کمیسیون عمران مجلس طرح توزیع سبد کالای خانوار را نوعی اجبار در انتخاب خانواده ها دانست و گفت:دولت با روش توزیع سبد کالا می خواهد پرداخت یارانه ها را کم و یا حذف کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،کمال علیپور در گفتگو با خبرنگار بلاغ درباره طرح هدفمندی یارانه ها در دولت یازدهم اظهار داشت: یکی از مشکلات بودجه امسال مطرح نشدن بحث یارانه ها در بودجه 95 هزار میلیاردی دولت بود که دولت برای حل این مشکل اعلام کرد لایحه هدفمندی یارانه ها را جداگانه به مجلس می فرستد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, بلاغ,

دولت دو برنامه بودجه به مجلس ارائه داد

,

نماینده مردم قائمشهر،سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی از این طرح دولت ایراد گرفت و افزود: از اینکه در کشور دو برنامه بودجه مطرح شود،دارای اشکال بوده چرا که نمی توان بحث پولی و هزینه کشور را در دولایحه تقدیم مجلس کرد.

,

علیپور ادامه داد: دولت با این روش می خواهد هدفمندی و درآمدهایی که در این راستا وجود دارد را دقیقا مشخص و منبعی برای پرداخت یارانه ها به افراد نیازمند پیدا کند، با توجه به شرایط و علی رقم ایراداتی که در این طرح مطرح است مجلس  در قالب دیگری با دولت در زمینه هدفمندی یارانه همکاری می کند.

,

تلاش دولت برای عدم ارائه لایحه هدفمندی به مجلس

,

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه،با بیان اینکه به نظر می رسد دولت قصد دارد به روش های مختلف لایحۀ هدفمندی یارانه ها را هم به مجلس نیاورد، تصریح کرد: البته هنوز جمع بندی نهایی انجام نشده ولی امیدوارم در جلسۀ دولت با نمایندگان و کمیسیون اختصاصی  بودجه که قرار است در هفته آتی برگزار شود به یک جمع بندی نهائی برسند.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه بر اساس اصل هدفمندی یارانه ها دولت باید به تناسب درآمد ها، یارانه ها را پرداخت کند خاطر شان کرد: مجلس هیچ وقت به دولت نمی گوید که چه مقدار یارانه پرداخت کند بلکه بر اساس قانون این از اختیارات دولت است و دولت باید 50% از درآمدهایی را که ازمحل اجرای طرح هدفمندی یارانه ها، یارانۀ سوخت و واقعی کردن قیمت ها به دست می آورد به تناسب درآمدهای حاصله به مردم پرداخت کند.

,

پرداخت یارانه 45 هزار تومانی ایراد دارد

,

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن انتقاد از نحوه اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در دولت احمدی نژاد گفت: دولت احمدی نژاد به همه افراد جامعه نفری 45 هزار تومان یارانه پرداخت می کرد و این هم یک ایراد است.

,

رئیس کمیته راه و ترابری مجلس اضافه کرد: کسی که در شهر استفاده بیشتری از سوخت می کند با کشاورزی که در روستا زندگی می کند فرق دارد، به کسانی که در دهک های بالای درآمدی قرار دارند نباید یارانه پرداخت می شد.

,

وی ادامه داد: آقای احمدی نژاد احساس کرد نمی تواند همۀ دهک ها را شناسایی کند و این یک ایراد بزرگ دولت احمدی نژاد بود که دولت جدید باید اصلاح می کرد اما تا کنون برای اصلاح آن اقدامی نکرد.

,

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار تاکید کرد: اگر دولت طرح هدفمندی را به مجلس ارائه دهد و مشخص کند که چه مبلغی را و چگونه می خواهد پرداخت کند، مجلس هم به فوریت این طرح را پیگیری می کند.

,

دولت به شناسایی دهک ها بپردازد

,

علیپور با بیان این مطلب که نمی توان به هر نفر 45 هزار تومان پرداخت کرد، افزود: پول کلانی در کشور بدون سند و مستند  به افراد پرداخت می شود، الآن دست دولت باز است و دولت باید افراد را شناسایی کند و فقط به افراد نیازمند یارانه دهد و مابقی را در جهت افزایش تولیدات داخلی هزینه کند.

,

عضو کمیسیون عمران مجلس در بخش دیگری از سخنانش درمورد طرح توزیع سبد کالای خانوار اشاره کرد و  این طرح را نوعی اجبار در انتخاب خانواده ها دانست و اذعان داشت: تعیین یک سبد کالا برای خانوار سخت است شاید یک خانواده در یک زمان به چیزی غیر از این سبد نیاز داشته باشد، ولی اگر به جای این سبد هزینۀ آن به حساب خانوار پرداخت می شد آنها می توانستند این پول را در هر جایی که نیاز دارند هزینه کنند.

,

رئیس کمیته راه و ترابری مجلس اجرای این طرح را نیز سخت دانست و گفت: دولت می تواند  کارکنان، کارمندان، افراد تحت پوشش بهزیستی، سازمان ها و ادارات را به راحتی شناسایی ودر قالب تجمیع به آنها سبد کالا بدهد ولی کارگران فصلی، کشاورزان و کسانی که حقوق بگیر نیستند را کسی معرفی نمی کند که دولت بتواند آنها را شناسایی کند.

,

وی با اشاره به عیدانه ای که دولت گذشته به همه یارانه بگیر ها و اقشار کم درآمد جامعه پرداخت می کرد، اظهار داشت:  در گذشته این کمک ها را به حساب یارانۀ اشخاص واریز میکردند ولی الآن سبد کالا برای بعضی از این اقشار در نظر گرفته نشده است.

,

توزیع سبد کالا در فواصل سه تا شش ماه

,

نماینده مردم قائم شهر، سوادکوه، جویبار با بیان اینکه نمی دانم اقلام این سبد چیست، ادامه داد: با صحبتی که با آقای نوبخت داشتیم تصمیم بر این شد که سبد کالا در فواصل سه یا شش ماهه در بین مردم توزیع شود.

,

وی همچنین اضافه کرد:طرح سبد کالا برای هر خانوار هم می تواند کمک خوبی برای خانواده ها باشد، این تصمیم دولت است و ما به آن احترام می گذاریم .

,

طرح سبد کالا روشی برای حذف یارانه هاست

,

علیپور با اعلام این مطلب که  نگاه دولت حذف یارانه ها برای همۀ اقشار جامعه نیست، ابراز داشت: احساس من این است که دولت با روش توزیع سبد کالا می خواهد پرداخت یارانه ها را کم و یا حذف کند.

,

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تأکید بر اینکه در قانون مشخص نشده که  تا چه سالی یارانه ها پرداخت شود، عنوان کرد: در قانون یارانه نقدی برای همیشه نیست و به تناسب آمادگی مردم برای مصرف بهینه و فرهنگ سازی های لازم به مرور باید دهک های بالای جامعه حذف شوند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه