اخبار داغ

احتمال شیوع بیماری وبا در اهواز

احتمال شیوع بیماری وبا در اهواز
رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با اعلام هشدار خطر شیوع بیماری وبا گفت: آب‌هایی که در سطح اهواز به فروش می‌رسند، خطر جدی هستند و می‌توانند یکی از عوامل شیوع وبا باشند و لازم است از فروش آب در سطح شهر جلوگیری کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، مهرداد شریفی در همایش پلیس، امنیت و اصناف که امروز (15 مهرماه) برگزار شد، اظهار کرد: مرکز بهداشت در سلامت مردم 25 درصد نقش دارد و 75 درصد دیگر به همکاری بین‌بخشی مربوط می‌شود که از این قبیل بخش‌ها، اصناف و نیروی انتظامی است.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با هشدار نسبت به خطر شیوع وبا در خوزستان گفت: نیروی انتظامی و اصناف باید با بخش سلامت همکاری برقرار کنند. اگر این همکاری ضعیف باشد، سلامت مردم استان با تهدید جدی مواجه می‌شود.

وی افزود: ما در نزدیکی کشور عراق قرار داریم و بیماری وبا در بسیاری استان‌های عراق شیوع یافته است، این بیماری از طریق آب و غذا منتقل می‌شود. با توجه به این که ایام اربعین حسینی در پیش است باید به این مساله توجه جدی داشت.

شریفی ادامه داد: از مشکلات دیگر سلامت در استان خوزستان، عرضه مواد غذایی ته‌لنجی است که فاقد امنیت سلامت هستند و وارد بازار می‌شوند و به فروش می‌رسند که یک خطر و آسیب جدی است. فروش مواد غذایی غیرمجاز در خوزستان، سلامت مردم را تهدید می‌کند که در این راستا لازم است اتحادیه‌ها و اصناف، همکاری موثر و بیشتری با نیروی انتظامی داشته باشند.

سرپرست مرکز بهداشت غرب اهواز با بیان این که آب آشامیدنی که در سطح اهواز به صورت بشکه‌ای و بسته بندی به فروش می‌رسد دارای مشکل اساسی و خطرناک است، اظهار کرد: آب آشامیدنی اهواز دارای مشکل است و همه این را می‌دانند اما مشکل دیگر، آب‌های بسته بندی در حال عرضه است که بر این آب‌ها هیچ گونه نظارتی نسیت و معلوم نیست که این آب‌ها از کجا و چه منبع آبی تامین می‌شود و درخواست ما این است که نیروی انتظامی از عرضه این آب‌ها جلویگری کند.

شریفی با بیان این که دکه‌های مطبوعاتی در اهواز به آب‌فروشی تبدیل شده‌اند، گفت: اکنون تمام شرایط برای شیوع بیماری وبا وجود دارد. اگر یک لحظه غفلت شود این بیماری فراگیر می‌شود و به همین جهت باید از فروش این آب‌ها جلوگیری کرد.

وی با اشاره به مشکلات بهداشتی در پارک‌های اهواز خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات اساسی پارک‌ها، عرضه قلیان است. تنها در پارک دولت اهواز 4000 قلیان جمع آوری شد که بلافاصله همین تعداد قلیان دوباره افزوده شد.

مصرف قلیان از آسیب‌های جدی سلامت است به صورتی که مصرف یک بار قلیان معادل 80 بار سیگار کشیدن است.

 از دیگر معضلات سلامت قلیان کشیدن، انتقال بیماری‌ها از شیلنگ قلیان است که از طریق آن، بیماری‌های بسیاری بین افراد منتقل می‌شود. باید این مسائل به طور جدی پیگیر شود و لازم است تمام بخش‌ها در این خصوص همکاری کنند. باید آموزش و فرهنگ‌سازی کرد تا فرهنگ درست جایگزین فرهنگ غلط شود.

نورالله حسن‌زاده، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان نیز در این مراسم گفت: متاسفانه شرایط تولید در استان خوزستان سخت است.

در شرایط کنونی مشکلات متعدد بسیاری در تولید استان وجود دارد که امیدواریم با تغییر شرایط، در بخش تولید خوزستان تحول ایجاد شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به اینکه با مسایل فرهنگی نمی‌توان قهری برخورد کرد، گفت: خوزستان استانی صنعتی است و جایگاه رفیعی در صنعت کشور دارد اما تفاوت آن با استان‌های دیگر این است که در خوزستان به دلیل پتانسیل‌های موجود، صنایع مادر و بزرگ شکل گرفته ولی بخش خصوصی به دلایلی در آن سرمایه‌گذاری نکرده است. عمده سرمایه‌گذاری در خوزستان در نهادهای دولتی و کلان است و 50 درصد سرمایه‌گذاری استان در بخش پتروشیمی است.

وی، یکی دیگر از مشکلات تولید و صنعت خوزستان را در آموزش عالی استان دانست و افزود: اکنون به دلیل روش‌های آموزشی در دانشگاه‌ها، فارغ‌التحصیلان فاقد کارایی لازم هستند و با وجود داشتن مدرک، کاری بلد نیستند و این یکی از معضلات خوزستان است.

دانشجویان فارغ‌التحصیل در انجام کار مشکل دارند و نمی‌توانند جذب بازار کار شوند، به همین جهت مرکز علمی کاربردی اصناف در استان خوزستان راه‌اندازی شده که امیدواریم با ارتقای مهارت‌ها این وضعیت تغییر یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای خبر/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه