اخبار داغ

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خبر داد:

آماده باش بیمارستان بوعلی زاهدان در رسیدگی به حجاج/ 5 کریدور جهت غربالگری در فرودگاه نصب شده است

آماده باش بیمارستان بوعلی زاهدان در رسیدگی به حجاج/ 5 کریدور جهت غربالگری در فرودگاه نصب شده است
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اعلام این خبر که تاکنون هیچ مورد مشکوکی از ویروس کرونا در بین حجاج بیت الله الحرام مشاهده نشده است، گفت: تمامی امکانات و تجهیزات پزشکی برای تشخیص و مقابله با این بیماری در فرودگاه بین اللملی سیستان وبلوچستان و بیمارستان بوعلی زاهدان فراهم گردیده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا  به نقل از زاهدانه، دکتر مهدی طباطبایی با بیان اینکه خطر انتقال بیماری های عفونی و تنفسی در تجمعات بزرگ مانند حج امکان پذیر است، اظهار داشت: این بیماری اولین بار در سال 2013 درعربستان شناخته شد و ویروس کرونا نیز بعلت بیماری تنفسی شدید در این دسته از بیماری های عفونی و تنفسی جای گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, زاهدانه,


وی گفت: حجاج بیت الله الحرام قبل از مشرف شدن به سرزمین وحی آموزش های لازم برای مقابله با این بیماری را در حین کلاس های آموزشی فرا گرفته اند و فرم های خود مراقبتی و بسته های آموزشی نیز در بین آنان توزیع شده که اگر مورد مشکوکی از علائم بیماری را در خود احساس کردند با هماهنگی پزشک و مدیر کاروان آنرا پُر کرده و تحویل ما بدهند تا اقدامات لازم برای درمان آنها صورت بگیرد.

,
,


دکتر طباطبایی با اشاره به اینکه تمامی تمهیدات لازم برای ورود حجاج به کشور صورت گرفته است، افزود: برای مراقبت هنگام ورود تمهیدات لازم فراهم شده و تمامی نیروها آموزش های استاندارد را بر اساس آخرین آموزه های وزارت بهداشت در این زمینه را فرا گرفته اند و با تجهیزات کامل در گیت های مشخص شده در فرودگاه بین المللی زاهدان مستقر شده اند تا غربالگری های لازم را از حجاج برای تشخیص بیماری ویروس کرونا انجام دهند.

,
,


وی در ادامه این مطلب بیان کرد: تاکنون هیچ مورد مشکوک مثبتی از این بیماری گزارش نشده و اگر زائری مشکوک به این بیماری باشد به محض اعلام توسط کادر پزشکی موجود در فرودگاه بین المللی زاهدان به بیمارستان بوعلی این شهرستان منتقل خواهد شد.

,
,


این مسئول از جمله علائم و نشانه های این بیماری را تب بالا، سرفه، تنگی نفس، بی حالی و ضعف عنوان کرد و گفت: اگر فردی این علائم را در خود احساس کرد در اسرع وقت به مراکز درمانی مراجعه کند تا تحت مراقبت پزشک قرار بگیرد زیرا این بیماری آمار مرگ و میر بالایی را به خود اختصاص داده است.

,
,


وی در ادامه تاکید کرد: این بیماری مانند سرماخوردگی براحتی از راه تنفس کردن انتقال پیدا می کند لذا توصیه می شود هم استانی هایی که برای استقبال و دید و بازدید از حجاج مراجعه می کنند از بوسیدن، بغل کردن و دست دادن به حجاج خود داری کنند و افراد پیر و مسن یا افرادی که دارای سابقه بیماری های قلبی- تنفسی، دیابت و سرطان هستند نیز از دیدار و استقبال حجاج خود داری کنند.

,
,


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در پایان با اشاره به تکمیل بودن خدمات و تجهیزات مستقر در فرودگاه بین اللملی و بیمارستان بوعلی زاهدان برای حجاج گفت: در فرودگاه بین اللملی 5 کریدور نصب شده است که در هر کدام 2 کارشناس بهداشت و 5 پزشک مستقر هستند تا اقدامات و غربالگری های لازم را برای تشخیص این بیماری از حجاج بیت الله الحرام انجام دهند.

انتهای پیام/گ

,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه