اخبار داغ

چه کسی سیاسی کار است بسیج یا دولت؛

القای ورود سپاه به انتخابات مجلس توسط دولتی ها کلید خورد/ بسیج سیاسی است، اما سیاست‌زده نیست، سیاسی‎کار نیست

القای ورود سپاه به انتخابات مجلس توسط دولتی ها کلید خورد/ بسیج سیاسی است، اما سیاست‌زده نیست، سیاسی‎کار نیست
این روزها با تفسیر به رای صحبت های امام راحل توسط دولتی ها مواجه هستیم که از بصیرت سیاسی نیروهای مسلح به عنوان دخالت در سیاست یاد می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  سرویس سیاسی تهران نیوز؛ شنیده ها حاکی از این است که برخی از فرمانداران شهرستان های استان تهران به دنبال القای ورود نیروهای نظامی از جمله سپاه به عرصه سیاست و انتخابات هستند و بسیج و سپاه را به دخالت در سیاست متهم می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سرویس سیاسی تهران نیوز,

این گفته های بی اساس در حالیست که بارها مسئولان و فرماندهان ارشد سپاه تاکید کرده اند که در عرصه سیاست و انتخابات ورود نخواهد کرد.

,

این در حالی است که این روزها با تفسیر به رای صحبت های امام راحل توسط دولتی ها مواجه هستیم که از بصیرت سیاسی نیروهای مسلح به عنوان دخالت در سیاست یاد می کنند.

,

متن کامل بخش مربوط به منع مداخله نظامیان در سیاست در وصیت نامه امام (ره) به شرح زیر است:

,

«نه تنها وصیت اکید من به قوای مسلح آن است که همان طور که از مقررات نظام ،عدم دخول نظامی در احزاب و گروه‎ها و جبهه ها ست به آن عمل نمایند؛ وقوای مسلح مطلقاً، چه نظامی و انتظامی و پاسدار و بسیج و غیر اینها، در هیچ حزب و گروهی وارد نشده و خود را از بازی‎های سیاسی دور نگه دارند.

,

در این صورت می توانند قدرت نظامی خود را حفظ و از اختلافات درون گروهی مصون باشند. و بر فرماندهان لازم است که افراد تحت فرمان خود را از ورود در احزاب منع نمایند. و چون انقلاب از همه ملت و حفظ آن بر همگان است، دولت و ملت و شورای دفاع و مجلس شورای اسلامی وظیفه شرعی و میهنی آنان است که اگر قوای مسلح، چه فرماندهان و طبقات بالا و چه طبقات بعد، برخلاف مصالح اسلام و کشور بخواهند عملی انجام دهند یا در احزاب وارد شوند که -بی اشکال به تباهی کشیده می شوند- و یا در بازی‎های سیاسی وارد شوند، از قدم اول با آن مخالفت کنند. و بر رهبر و شورای رهبری است که باقاطعیت از این امر جلوگیری نماید تا کشور از آسیب در امان باشد».

,

همچنین رهبر معظم انقلاب در دیدار اقشار نمونه بسیج سراسر کشور بر این مهم تاکید کردند که بسیج سیاسی است، اما سیاست‌زده نیست، سیاسیکار نیست، جناحی نیست؛ بسیج مجاهد است، اما بی انضباط نیست، افراطی نیست؛ بسیج عمیقاً متدین و متعبد است، اما متحجر نیست، خرافی نیست؛ بسیج بابصیرت است، اما ازخودراضی نیست؛ بسیج اهل جذب است – گفته‌ایم جذب حداکثری – اما اهل تسامح در اصول نیست؛ بسیج غیور است، پاسدار خطوط فاصل است؛ بسیج طرفدار علم است، اما علم‌زده نیست؛ بسیج متخلق به اخلاق اسلامی است، اما ریاکار نیست؛ بسیج در کار آبادکردن دنیاست، اما خود اهل دنیا نیست. این شد یک فرهنگ. (ادامه مطلب)

, (ادامه مطلب),

این در حالی است که پیش تر شاهد تخطی برخی از فرمانداران استان تهران برخلاف دستور صریح حسن روحانی رییس جمهور محترم و سید حسین هاشمی استاندار محترم تهران درخصوص عدم شرکت فرمانداران در احزاب و تشکل های سیاسی بوده ایم.

,

پس از تاکید مکرر رییس جمهور روحانی بر عدم حضور فرمانداران در مراسم های انتخاباتی سه تن از فرمانداران استان تهران در سفر انتخاباتی اصلاح طلبان حاضر شدند.

,

بر اساس این گزارش؛ چندی پیش که محمد رضا عارف که یکی از چهره های برجسته جریان اصلاحات است در سفری تبلیغاتی به شهرستان های استان تهران در مراسم هایی شرکت کرد که میزبان این برنامه ها فرمانداران شهرستان ها بودند و از طرف دیگر در تمام مدت حضور وی او را همراهی کردند. (در این خصوص بیشتر بخوانید)

, (در این خصوص بیشتر بخوانید),

از این رو ضروری است که دولتی ها بجای متهم کردن سایر نهادها ابتدا یک سوزن به خود بزنند و مراقب عملکرد خود باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه