اخبار داغ

ولایتی:

تکلیف مفقودین حج باید سریعاً معلوم شود/ عربستان موظف به پاسخگویی آمار مفقودین است

تکلیف مفقودین حج باید سریعاً معلوم شود/ عربستان موظف به پاسخگویی آمار مفقودین است
مشاور مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه تکلیف مفقودین باید سریعاً معلوم شود، گفت: دولت سعودی باید زنده و یا پیکر مطهر مفقودین حادثه منا را به ایران تحویل دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی اکبر ولایتی دقایقی پیش در حاشیه همایش اولین کنگره بین‌المللی طب مکمل و جایگزین در جمع خبرنگاران با اشاره به فاجعه منا اظهار کرد: بدون تردید آنچه در منا اتفاق افتاده یک فاجعه بزرگ است که در تاریخ حج اگر بی‌نظیر نباشد، کم نظیر است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مشاور مقام معظم رهبری فاجعه منا را مصیبت بزرگ جهان اسلام خواند و تأکید کرد: دولت عربستان باید حتماً وظایفی که در این رابطه دارد را انجام دهد که اولویت نخست آن بازگرداندن اجساد مطهر شهدای حج است.

,

ولایتی در رابطه با حجاج ایرانی که از این طریق جان خود را از دست دادند بیان کرد: هنوز تعدادی از اجساد به ایران نیامده و عده‌ای مفقود هستند که تکلیف مفقودین باید سریعاً معلوم شود.

,

وی در ارتباط با آمار مفقودین گفت: در این رابطه باید به رئیس حج و زیارت مراجعه کنیم زیرا اخبار مرتباً تغییر می‌کند و هرچه زمان می‌گذرد اجساد بیشتری شناسایی می‌شوند.

,

مشاور مقام معظم رهبری، عربستان را موظف به پاسخگویی آمار مفقودین دانست و افزود: دولت سعودی باید زنده و یا پیکر مطهر مفقودین را به ایران تحویل دهد.

,

وی بر تشکیل کمیته حقیقت‌یاب تأکید کرد و بیان داشت: علت و یا علل این فاجعه باید از طریق این کمیته مشخص شود تا مقصران حادثه منا شناسایی شوند.

,

ولایتی ادامه داد: یکی از نتایج تحقیق این کمیته این است که مسئولین عربستان به عنوان مسئولین حج مراقب باشند در آینده چنین اتفاقی رخ ندهد.

,

مشاور مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: در سطح جهان اسلام نیز مسئولین باید چاره‌ای بیاندیشند تا فریضه حج که متعلق به تمام جهان اسلام است در کمال آرامش انجام شود.

,

انتهای پیام/ط

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه