اخبار داغ

معاون اول رییس جمهور خبر داد:

احتمال سفر وزیر ارشاد به عربستان

احتمال سفر وزیر ارشاد به عربستان
معاون اول رییس جمهور از احتمال سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عربستان خبر داد و تاکید کرد:‌ از همه ظرفیت‌های در اختیار خود استفاده می‌کنیم تا تمام حق و حقوق حجاج ایرانی که در حادثه منا جان خود را از دست داده‌اند را حتما ایفا کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان در نمایشگاه بین المللی تهران در جمع خبرنگاران درباره آخرین پیگیری‌های ستاد بررسی حادثه منا و همچنین وضعیت نامعلوم 69 نفر از هم وطنان‌مان در این حادثه با تاکید بر اینکه دولت از تمام ظرفیت های خود برای شناسایی پیکر پاک تمام جان باختگان حادثه منا و بازگرداندن آن‌ها به کشور استفاده خواهد کرد، اظهار کرد:درحال حاضر از همه کانال‌های ممکن با مقامات سعودی در ارتباط هستیم و سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری نیز در این زمینه فعال هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی با اشاره به صدور ویزا برای وزیر ارشاد جهت سفر به عربستان سعودی خاطرنشان کرد:‌ در مقطعی این نیاز احساس می شد که وزیر بهداشت به عربستان برود که این اتفاق افتاد الان نیز مجوز و ویزای لازم برای آقای جنتی ،وزیر ارشاد، صادر شده است و چنانچه که لازم باشد ایشان به عربستان سفر خواهند کرد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: وزارت امور خارجه با تمام ظرفیت‌های دیپلماسی که در اختیار دارد و با استفاده از نهادهای بین المللی و ظرفیت میان دو کشور و همچنین کشورهای منطقه حتما اقدامات لازم را در این زمینه انجام خواهد داد.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه دولت حتما این موضوع را تا پایان پیگیری خواهد کرد گفت: از همه ظرفیت‌های در اختیار خود استفاده می‌کنیم تا تمام حق و حقوق حجاج ایرانی که در حادثه منا جان خود را از دست داده‌اند را ایفا کنیم.

جهانگیری همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های دولت برای توسعه صنایع کشاورزی و روستایی با بیان اینکه روستاها به عنوان مهم‌ترین پایگاه تولید کشور سهم بسیار زیادی در تولید به ویژه تولید مواد غذایی و کشاورزی دارند اظهار کرد: در حال حاضر حدود 30 درصد جمعیت کشور در روستاها زندگی می‌کنند. به همین جهت باید در مرحله نخست مهم‌ترین برنامه‌مان تقویت و استفاده از برنامه‌هایی باشد که در روستاها وجود دارد.

وی با اشاره به ارائه بخشی‌ از توانمندی‌های روستاییان در نخستین نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان گفت: دولت باید تلاش کند تا هم در مرحله تامین دام‌های مورد نیاز روستاییان و همچنین در مرحله بازاریابی و فروش محصولات روستایی، به روستاییان کمک کند.

معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه طرح خوبی برای اشتغال در داخل روستا برای روستاییان طراحی شده است اظهار کرد: طرحی جهت اشتغال در داخل روستاها طراحی شده و در جریان آن قرار است که وام‌هایی با بهره کم و با مشارکت خود روستاییان پرداخت کنیم. تاکنون نیز اجرای این طرح در برخی از مناطق محروم آغاز شده است.

جهانگیری همچنین با بیان اینکه آبرسانی به روستاها یکی از دغدغه‌های جدی دولت در مقطع فعلی است گفت: اعتبارات خوبی در زمینه آبرسانی به روستاها برای سال جاری از منابع صندوق توسعه ملی پیش‌بینی شده است.

وی آبرسانی می‌شود اظهار کرد: آبرسانی روستاها جزء اولویت‌های اصلی دولت یازدهم قرار گرفته است.

جهانگیری همچنین با تاکید بر لزوم ایجاد شبکه گازرسانی در روستاها گفت: امیدواریم ظرف دو سال آینده بتوانیم برای کلیه روستاهای کشور مانند شهر تهران سیستم گازرسانی فراهم کنیم تا روستاییان مجبور نباشند از چوب جنگل‌ها استفاده نمایند.

معاون اول رییس جمهور خاطرنشان کرد: مجموعه سیاست‌هایی که برای توسعه روستا در پیش گرفته‌ایم در راستای پرداختن به اقتصاد روستا است تا روستایی در روستا ماندگار شود و احساس کند که می‌تواند با درآمدی که دارد زندگی خود را اداره کند.

جهانگیری همچنین در پاسخ به پرسشی در مورد توصیه و تاکید مقام معظم رهبری بر تشکیل ستاد نظارت بر اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه این ستاد تشکیل شده و تاکنون نیز دو جلسه آن طی دو هفته اخیر و با حضور تعداد زیادی از کابینه دولت به عنوان اعضای ستاد برگزار شده است خاطرنشان کرد: پس از ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بهمن سال 92 از سوی مقام معظم رهبری براساس بندهای این سیاست‌ها برنامه‌ای برای دستگاه‌های مختلف پیش‌بینی کردیم و طی آن وظایف هر دستگاه را مشخص نمودیم.

وی گفت: با توجه به دغدغه‌هایی که مجددا مقام معظم رهبری در جلسه با هیات دولت اعلام کردند و انتظار داشتند که برنامه‌ها مقداری حالت عملیاتی تر بگیرد مجددا در حال بازنگری برنامه قبل هستیم و امیدواریم ظرف یکی دو هفته آینده برنامه جدیدی در این راستا تدوین و تقدیم مقام معظم رهبری کنیم و در صورتی که این برنامه مورد تایید ایشان قرار بگیرد همان برنامه را به صورت جدی در دستور کار دستگاه‌ها قرار دهیم.

معاون اول رییس جمهور اظهار کرد: امیدواریم نتیجه این برنامه آن باشد که در بخش‌های اصلی مانند صادرات، تولید داخل ، نفت و پتروشیمی و مشارکت آحاد مردم در فعالیت‌های اقتصادی که در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مطرح شده است، بتوانیم با توجه به دو ویژگی مهم این سیاست‌ها یعنی داشتن اقتصادی درون‌زا و برون‌نگر با تمام دنیا وارد تعامل شویم و محصولات تولیدی خود را در بازارهای بین المللی عرضه کنیم.

جهانگیری با اشاره به شرایط کشور در دوران پساتحریم گفت: در دوران پساتحریم امیدواریم با لغو تحریم‌ها و همچنین با توجه به استقبال فراگیری که شرکت های خارجی به ویژه اروپاییان از خود نشان داده‌اند، بتوانیم سیاست‌هایی را تدوین کنیم که طرف‌های خارجی به عنوان شریک به ایران نگاه کنند و فناوری و منابع مالی و سرمایه خود را به ایران وارد و در ایران به تولید بپردازند و همچنین محصولات تولیدی آن‎ها در ایران علاوه بر بازارهای داخلی، در بازارهای بین المللی نیز قابل عرضه باشد. 

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه