اخبار داغ

شرط تحقق‌سرمایه‌گذاری‌خارجی در بورس

شرط تحقق‌سرمایه‌گذاری‌خارجی در بورس
رییس کمیسیون پول و بازار سرمایه گفت: یکی از شروط اقبال سرمایه گذاران اعم از داخلی و خارجی به حضور و فعالیت شفاف فضای کسب و کار در بستری است که قصد سرمایه گذاری در آن را دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایرنا، علی سنگینیان گفت: تمام نهادها و ارگان ها و سازمان های دولتی مرتبط با سرمایه گذاری خارجی باید برنامه و راهبردی مشخصی برای هدایت این سرمایه ها به حوزه های مولد صنعتی داشته باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


او افزود: بنابراین ما برای استفاده بهتر از فرصت های پیش رو باید برنامه داشته باشیم در غیر این صورت حضور سرمایه گذاران خارجی بیش از اینکه یک فرصت باشد، تبدیل به تهدید خواهد شد.

رییس کمیسیون پول و بازار سرمایه اظهار داشت: فضای مطلوب کسب و کار نیز مؤلفه هایی دارد که یکی از اصلی ترین آنها، مشخص بودن راهبردها و برنامه های کلان اقتصادی و راهبردهای صنعتی و توسعه ای در مقصد سرمایه پذیر است، از این رو اکنون که در آستانه لغو عملی تحریم ها هستیم، یکی از اولویت های اصلی در کشور باید بازبینی و شفاف سازی این راهبردها باشد.

او تصریح کرد: ما قوانین خوبی در این زمینه داریم اما اینکه چقدر این قوانین قابل اجراست و رعایت می شوند، بحث دیگری است که باید در عمل بخش های مرتبط با تامین امنیت سرمایه ارزیابی شود نه صرف وجود قوانین، تدابیر لازم در این زمینه در قانون ما دیده شده و مقرراتی داریم که حقوق سرمایه گذار را در نظر می گیرد.

به گفته او؛ درحال حاضر هیات های خارجی وضعیت سرمایه گذاری در ایران را رصد می کنند و تا زمانی که فضای کسب و کار و شرایط اقتصادی ما بهبود پیدا نکند، نمی توانیم انتظار داشته باشیم که سرمایه گذاران خارجی، سرمایه شان را به ایران بیاورند.

این فعال بازار سرمایه ادامه داد: آنچه اکنون در مواجهه با سرمایه گذاران خارجی شاهد هستیم این است که برخورد نظام مندی با آن ها انجام نمی گیرد؛ هیات های مختلف به دعوت بخش های مختلف به ایران می آیند و بخش خصوصی شرکای سابق و بالقوه خود را دعوت می کند.

سنگینیان افزود: بخش دولتی، تیم اقتصادی دولت ها را که همراه با بخش خصوصی هستند دعوت می کنند و کسب و کارهای کوچک هم مشغول ارتباط گیری مستقیم با طرف های خودشان هستند و ما در این حوزه با برنامه عمل نمی کنیم.

او اضافه کرد: این باعث شده اطلاعات نادرست، ناهماهنگ و گاها متناقض به هیات های خارجی در این رفت و آمد ها مخابره کنیم، متاسفانه برنامه درستی برای معرفی خودمان، فرصت هاو تهدیدهای موجود نداریم.

 گفتنی است؛ نخستین کنفرانس بین المللی سیاست‌های صنعتی و تجاری برای توسعه صادرات غیرنفتی و ایجاد اشتغال با هدف تبادل نظر در مورد سیاست های صنعتی و تجاری مکمل سیاست های اقتصاد کلان اتخاذ شده توسط دولت و به منظور اطمینان از رشد بلندمدت اقتصاد صادرات محور و اشتغالزایی روزهای ١٨ و ١٩مهرماه در تهران برگزار می شود.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه