اخبار داغ

واکنش های متفاوت به خبر شهادت سردار همدانی

داغی که سردار همدانی بر دل رسانه های فارسی زبان غربی و حامیان فتنه گذاشت+ تصاویر

داغی که سردار همدانی بر دل رسانه های فارسی زبان غربی و حامیان فتنه گذاشت+ تصاویر
خبر شهادت سردار حسین همدانی در پی ماموریت مستشاری در سوریه واکنش های متفاوتی از سوی رسانه های فارسی زبان غربی و حامیان فتنه در پی داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رادیو صدای آمریکا با انتشار پیام های تسلیت مقام های جمهوری اسلامی ایران نوشت: اشاره مکرر بر ماموریت مستشاری(مشاوره‌ای) به منظور تاکید بر اظهارات رسمی مقامات ارشد ایران است که پیش از این بارها هرگونه حضور نظامی در سوریه را تکذیب کرده و همکاری‌های خود را مشورتی می‌داند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

صدای آمریکا در ادامه نوشت: وزیر امور خارجه ایران و جمعی دیگر از مقامات نیز پیام‌های جداگانه تسلیت صادر کرده‌اند. در این بین، مسمعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح دولت آمریکا را "مسئول به شهادت رسیدن سردار همدانی" دانست و گفت: " مقاومت اسلامی انتقام خون شهید همدانی و دیگر شهیدان را خواهد گرفت."

,

, ,

بی بی سی فارسی نیز گوشه هایی از پیام روابط عمومی سپاه را در مورد تایید شهادت سردار حسین همدانی منتشر کرد و در معرفی وی نوشت: حسین همدانی مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و جانشین قرارگاه امام حسین بود و در زمان اعتراضات نسبت به نتیجه انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، فرماندهی سپاه محمد رسول‌الله، ماموریت حفظ امنیت تهران را برعهده داشت. گفته می‌شود که او نقشی مهم در برخورد با معترضان در جریان تظاهرات روز عاشورا و پس از آن در تهران ایفا کرد.

,

بی بی سی در ادامه معرفی سردار همدانی نوشت: حسین همدانی همچنین از امضا کنندگان نامه‌ای است که چند تن از فرماندهان سپاه در جریان تظاهرات دانشجویی تیر ۱۳۷۸ خطاب به محمد خاتمی، رئیس جمهوری وقت نوشتند و گفتند که "کاسه صبر"شان به پایان رسیده است و هشدار دادند که در صورت عدم جلوگیری از ادامه تظاهرات، وارد عمل خواهند شد.

,

, ,

بنگاه خبرپراکنی انگلیس با مانور دادن روی کلمه"ماموریت مستشاری" که در پیام های تسلیتی که از سوی مقامات کشوری و لشگری برای شهادت سردار همدانی به کار برده شده، نوشت: جمهوری اسلامی، همراه با روسیه، متحد اصلی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه است و اگرچه برخی منابع غربی از کمک نظامی جمهوری اسلامی به حکومت سوریه و حضور نظامیان ایرانی در جنگ داخلی آن کشور خبر داده بودند، مقامات جمهوری اسلامی تاکید داشته‌اند که این کمک‌ها جنبه عملیاتی نداشته است.

,

بی بی سی در ادامه با انتشار هدفمند فیلمی که ادعا شده از سوی گروه معارضان سوری از حضور پنهان نظامی ایران در سوریه تهیه شده نوشت: پیش از این هم خبرهایی از کشته شدن چند نظامی جمهوری اسلامی در سوریه منتشر شده بود. منابع رسمی جمهوری اسلامی از این افراد با عنوان مدافعان حرم نام می‌برند ظاهرا به این معنی که انگیزه آنان از حضور در سوریه دفاع از زیارتگاه شیعیان در آن کشور است.

,

سایت دیگربان نیز با تایید خبر شهادت سردار همدانی در سوریه نوشت: از همدانی به عنوان بالا‌ترین مقام نظامی جمهوری اسلامی در سوریه نام برده می‌شد که وظیفه فرماندهی و هماهنگی نیرو‌های تحت نظر ایران در جنگ در این کشور را برعهده داشت.

,

, ,

این سایت به کارنامه درخشان سردار همدانی از زبان سردار فیروزآبادی پرداخت و نوشت: حسن فیروزآبادی٬ رئیس ستادکل نیروهای مسلح آنچه مقابله با «کودتای آمریکایی فتنه ۸۸» نامیده را یکی از نقاط «درخشان» کارنامه حسین همدانی عنوان کرده است.

,

خبرگزاری دوئیچه وله آلمان در خبری با عنوان " یک فرمانده ارشد سپاه در حلب کشته شده است" نوشت: بر اساس اطلاعیه سپاه، همدانی از مستشاران ارشد سپاه پاسداران بوده و در سال‌های اخیر نقش تعیین‌کننده‌ای در جنگ سوریه داشته است.

,

دوئیچه وله به پیام دبیر شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد و نوشت: دریابان علی شمخانی نیز با ارسال پیامی درباره کشته‌شدن حسین همدانی، از او به عنوان "سرداری عالیقدر و استراتژیستی توانا" یاد کرده است.

,

, ,

این خبرگزاری همچون دیگر رسانه های فارسی زبان غربی که از حوادث سال 88 به جنبش اعتراضی مردم در انتخابات یاد می کنند نوشت: سرتیب همدانی نقشی مهم نیز در مقابله با جنبش اعتراضی در سال ۱۳۸۸ داشته است. همدانی در آن سال مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران و معاون قرارگاه امام حسین بود که مسئولیت حفظ امینت تهران را بر عهده داشت.

,

دوئیچه وله در ادامه شهادت سردار همدانی را موید دخالت نظامی ایران در سوریه دانست و نوشت: "هفته گذشته دو منبع اطلاعاتی لبنانی اعلام کردند که ایران صدها سرباز به سوریه اعزام کرده است . این خبر از سوی مقامات رسمی ایران تایید نشد.ایران در کنار روسیه متحد اصلی بشار اسد است و کمک‌های مالی و نظامی به رژیم سوریه می‌کند."

,

رادیو فرانسه نیز با مانور دادن روی مستشار بودن ماموریت سردار همدانی و همچنین نقش وی در خاموش کردن فتنه 88 در تهران نوشت: سرتیپ پاسدار حسین همدانی، از فرماندهان سپاه پاسداران در دوران جنگ ایران و عراق و از مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در سوریه کشته شد. حسین همدانی در جریان جنبش اعتراضی سال ١۳٨٨ نقشی عمده در برخورد با معترضان ایفا نمود.

,

, ,

رادیو فرانسه همانند رسانه های معاند دیگر شهادت سردار همدانی را موید حضور نظامی سپاه قدس در سوریه دانست و نوشت: هفته گذشته منابع اطلاعاتی در لبنان از اعزام صدها سرباز از ایران به سوریه گزارش داده بودند.

,

رادیو فردا که به عنوان رسانه سازمان جاسوسی سیا شناخته شده است در توضیح خبر شهادت سردار همدانی با انتشار فایل صوتی از مراد ویسی تحلیلگر خود نوشت: "نام آقای همدانی به علت مشارکت در سرکوب مردم ایران و نقض حقوق بشر(مهار فتنه آمریکایی، اسرائیلی 88) در لیست تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار داشت و به گفته رسانه رسمی سپاه در حال انجام «ماموریت‌های مستشاری» کشته شد."

,

مراد ویسی در رادیو فردا گفت: در حالیکه منابع رسمی از همدانی به عنوان مستشار ارشد ایران یاد می کنند، منابع غیر رسمی ایران، از همدانی به عنوان فرمانده ارشد این  کشور در درگیری های سوریه یاد کردند.آخرین سمت سردار همدانی مشاور ارشد فرمانده کل سپاه بود.

,

این تحلیلگر رادیو فردا مدعی شد:"برخی منابع رسمی دولت سوریه اعلام کرده بودند با حمایت بمب افکن های روسیه یک عملیات بزرگ زمینی بر علیه داعش و مخالفان بشار اسد در حال طراحی است که نیروهای حزب الله تهران و نیروهای نظامی ایران در این عملیات شرکت دارند.کشته شدن سردار همدانی نشان می دهد ایران در سطح بسیار بالایی در درگیری های سوریه شرکت دارد.و در حال اداره جنگ در سوریه است که چنین فرمانده ارشدی کشته می شود. کشته شدن همدانی نشان می دهد ایران متعهد است که در بالاترین سطوح از حکومت بشار اسد حمایت می کند ولو به کشته شدن فرمانده هان ارشد نظامی خود."

,

, ,

 رادیو فردا با اشاره به سبک اداره جنگ ایران در زمان دفاع مقدس نوشت: "سبک نبرد سپاه در زمان جنگ ایران و عراق هم همینطور بوده که فرمانده ارشد سپاه معمولا در خط مقدم نبرد قرار داشته اند."

,

تحلیگر رسانه سازمان سیا با اشاره به نقش موثر سردار همدانی در خاموش کردن فتنه 88 گفت: بعد از حوادث سال 88 سردار همدانی معتقد بود موسوی و کروبی به عنوان سران فتنه قابل بخشش نیستند و باید اعدام شوند.

,

رادیو فردا در گزارشی دیگر و در تحلیل واکنش های مقامات رسمی ایران در قبال شهادت سردار سلیمانی نوشت: این واکنش های گسترده از بالاترین سطوح حکومت جمهوری اسلامی نشان از اهمیت و جایگاه این فرمانده سپاه دارد.

,

رادیو فردا برخلاف پیام های رسمی منتشره از سوی مقامات رسمی کشور مبنی بر مستشاری بودن ماموریت سردار همدانی مدعی شد: "آقای همدانی فرمانده ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه محسوب می‌شد. مرگ این فرمانده ارشد ایرانی در سوریه در حالی است که ایران و سوریه همواره در چهار سال و نیم گذشته حضور نظامی جمهوری اسلامی در این کشور را تکذیب کرده‌ و گفته‌اند که حضور نظامیان ایران فقط برای مشاوره بوده است."

,

العربیه در تایید شهادت سردار همدانی نوشت: حسین همدانی از فرماندهان عالیرتبه سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در شهر حلب سوریه کشته شد. خبر کشته شدن او را ابتدا شبکه خبری المیادین نزدیک به دولت سوریه منتشر کرد و پس از آن روابط عمومی سپاه پاسداران با صدور اطلاعیه‌ای، آن را تایید کرد.

,

, ,

رسانه سعودی العربیه در ادامه همدانی را مرد شماره 2 سپاه در خارج از مرزهای ایران برشمرد و نوشت: حسین همدانی از آن‌جا که از سوی قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، بازوی خارجی سپاه پاسداران ایران به عنوان هماهنگ کننده» تیپ زینبیون (نیروهای پاکستانی‌)، تیپ فاطمیون (نیروهای افغان)، گروه‌های جهادی عراقی و نیروهای ایرانی در سوریه منصوب شده بود، مرد شماره ۲ سپاه پاسداران در این کشور به شمار می‌آید.

,

این سایت سردار همدانی را بنیانگذار "بسیج سوریه" برشمرد و نوشت: "حسین همدانی همچنین از بنیانگذاران «بسیج سوریه» به شمار می‌آید؛ نیرویی که در حمایت از نظام بشار اسد با پشتیبانی، آموزش و کمک تسلیحاتی مستقیم ایران تشکیل شد. او اظهارات جتجال برانگیزی درباره اوضاع سوریه هم داشته است؛ از جمله این‌که گفته بود «بشار اسد به نمایندگی از ما می‌جنگد.»

,

سایت شبکه منو تو در قلمی به نام آرش عزیزی نوشت: همدانی سابقا از فرماندهان ایران در جنگ با عراق بود از نیروهای ارشد سپاه در سوریه به شمار می‌رفت. سپاه همچنان از او به عنوان مستشاری نام برده که در حفاظت از حرم حضرت زینب، خواهر امام سوم شیعیان، نقش داشته است اما در ضمن تاکید کرده که او در «تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه» مشارکت داشته است.

,

سایت خودنویس که همچون سایت های حامی فتنه همچون سحام نیوز، کلمه و...  هنوز داغ مدیریت شجاعانه سردار همدانی را در خاموش کردن فتنه 88 بر سینه دارند در خبری با عنوان"سرکوبگر «جنبش سبز» در سوریه کشته شد" کینه و حقد خود را بوضوح نشان داد و نوشت: سردار حسین همدانی که در سال ۱۳۸۸ فرماندهی لشکر محمد رسول الله را بر عهده داشت و از عوامل سرکوب "جنبش سبز"! شناخته می‌شد، در حلب سوریه به دست نیروهای «داعش» کشته شد.

,

, ,

اما نکته ای مهمتر در واکنش رسانه های حامی فتنه و فارسی زبان غربی و برخی شبکه های اجتماعی به چشم می خورد که نشان از مظلومیت حامیان و حافظان انقلاب اسلامی است، علاوه بر توهین ها و اهانت ها و جفای فراوان به سردار سرافراز اسلام شهید حسین همدانی که انهم بخاطر حقد و غضبی که از وی در زمان فتنه 88 در دفاع از ولایت و کیان نظام اسلامی بر دل دارند، انتشار شایعات و اخبار کذبی است که از وی منتشر می گردد.تا جائیکه برخی از رسانه های معلوم الحال در خصوص نحوه عروج سردار شهید حسین همدانی مدعی شدند: سردار همدانی به دلیل سانحه تصادف در برخورد با یک تریلی در حومه شهر حلب جان باخته است!

,

گرچه اینگونه اباطیل و اکاذیب از سوی بنگاه های رسانه ایی که منافع خودشان که به منافع نظام سلطه گره خورده را با وجود انقلاب اسلامی و با رهبری مقام معظم ولایت و با پا به رکاب بودن سربازان ولایی چون همدانی ها در خطر دیده اند ره به جایی نبرده و نخواهد برد.

,

انتهای پیام/ع

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه