اخبار داغ

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس :

دولت عزمی برای حل مشکل خودروسازی ندارد/ آقای نوبخت، مردم نامحرمند؟!/ مخالفت چند نماینده دلیل بر عدم مشروعیت گزارش برجام نیست

دولت عزمی برای حل مشکل خودروسازی ندارد/ آقای نوبخت، مردم نامحرمند؟!/ مخالفت چند نماینده دلیل بر عدم مشروعیت گزارش برجام نیست
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: 4 وزیر نامه‌ای به روحانی نوشته‌اند، این چه مشکلی دارد که سخنگوی دولت می گوید اگر طبق روال پیش می رفت این نامه هیچ وقت رسانه ای نمی شد. مگر مردم غریبه اند و این حرف یک حرف فوق سری نظامی و امنیتی است؟!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی علیلو در گفت‌وگو با آناج با اشاره به شیوه نادرست سبک مدیریت خودروسازان داخلی، اظهار داشت: ساختاری که در خودروسازی ها حاکم است، اشتباه است و مدیریت سرمایه نیز با مشکل واجه است و تا زمانی که این سه مورد حل نشود این مشکلات ادامه خواهد داشت. ذات تولید و صنعت با این سه مشکل اساسی سازگار نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: من اطمینان می دهم و به آقای وزیر هم صراحتاً همین مطالب را گفتم تا زمانی که این مشکلات حل نشود، محال ممکن است که خودروسازی پویا را در کشور شاهد باشیم.

,

وی خاطرنشان کرد: عزمی برای حل این مشکلات اساسی نه در دولت، نه در وزارت خانه مربوطه و نه در خودروسازها وجود ندارد، لذا پیوسته خودروسازها با این مشکلات دست به گریبان هستند.

,

رئیس هیئت تحقیق و تفحص خودروسازی با بیان اینکه خودروسازی ها برای دولت حیاط خلوت خوبی است، اذعان داشت: برخی نفرات خود را در آنجا مستقر می کنند و به راحتی عزل و نصب می کنند. دولتی ها نمی توانند این حیاط خلوت را از دست بدهند و اصل ماجرا و ریشه تمامی مشکلات هم در همین مورد است.

,

وی تصریح کرد: در تمامی دولت ها این مشکلات وجود داشته اما فقط این دولت مقاومت می کند و به دنبال شایسته سالاری نیست.

,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر مقاومت خودروسازان در برابر کاهش قیمت خودرو، گفت: به شتر گفتند گردنت کج است، گفت کجایم درست است! 

,

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از 4 وزیر دولت یازدهم بابت ارسال نامه به رئیس جمهور، ابراز کرد: الان اگر مجلس می خواست این موضوع را مطرح کند، مجلس را به توپ می بستند و می‌گفتند نمایندگان مردم نمی‌گذارند کار کنیم. متاسفانه از این روش‌ها در داخل دولت استفاده می‌شود.

,

وی اضافه کرد: 4 وزیر نامه‌ای به روحانی نوشته‌اند، این چه مشکلی دارد که سخنگوی دولت می گوید اگر طبق روال پیش می رفت این نامه هیچ وقت رسانه ای نمی شد. مگر مردم غریبه اند و این حرف یک حرف فوق سری نظامی و امنیتی است؟! بحث اقتصادی هست و در همه رسانه ها از این بحث های اقتصادی وجود دارد و دائم رسانه‌ها درباره‌ی آن مطلب می‌نویسند.

,

وی یادآور شد: این 4 تا وزیر به روحانی نوشته‌اند که اگر رکود موجود حل نشود تبدیل به بحران خواهد شد و همه چیز تورم نیست و هر چقدر بر روی تورم تکیه می کنیم، رکود را افزایش می دهیم. فهوای کلام آن نامه این است که وزرا به صورت علمی این نامه را به روحانی فرستاده‌اند و باید از آنها تشکر کرد.

,

علیلو عنوان کرد:  چیزی که باعث تعجب من است در مورد تاکیدی است که سخنگوی دولت مبنی بر محرمانه بودن نامه دارند که درست نیست و باید حواشی ایجاد نکنند. البته رئیس جمهور هم دستور خوبی در مورد این نامه داده‌اند و گفته‌اند بزنگاه در مورد این نامه بررسی شود. 

,

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر حاشیه‌سازی برخی از اعضاء کمیسیون برجام درخصوص گزارش برجام و صدور بیانیه، توضیح داد:  هر گزارشی که از یک کمیسیون صادر می‌شود به رای اعضا می‌رسد. قطعاً همین اتفاق هم رخ داده و اکثر اعضا نیز به آن رای داده‌اند، حالا نظر چند نفر تأمین شده است. این موضوع نیز طبیعی است و در تمام کمیسیون ها اینگونه است، حداقل 25 نفر در کمیسیون حضور دارند. خب ممکن است تعدادی رای دهند، تعدادی مخالفت کنند و تعدادی اصلا رایی هم ندهند. اما این دلیل نمی‌شود که گزارش از مشروعیت برخوردار نباشد. اکثریت اعضا به گزارش ارائه شده رای داده‌اند و باید به نظر اکثریت احترام قائل بود.

,

وی در پایان افزود: گزارش برجام شفاف و خوب بود اما می توانست در بعضی قسمت‌ها شفاف تر هم باشد، ولی در هر صورت غیر شفافی نمی بینم. شاید بهتر بود در برخی قسمت ها واضح تر گفته شود و ملاحظه کاری صورت نگیرد. برای مثال موضوع لغو تحریم‌ها باید در گزارش صریح‌تر می‌آمد.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه