اخبار داغ

پناهیان در مراسم بوی پیراهن یوسف:

اتفاقی‌بودن سقوط جرثقیل در مقام حضرت ابراهیم ساده‌اندیشی است/ابرهه‌های زمان بجای تخریب کعبه مدیریت آن را بدست گرفته‌اند

اتفاقی‌بودن سقوط جرثقیل در مقام حضرت ابراهیم ساده‌اندیشی است/ابرهه‌های زمان بجای تخریب کعبه مدیریت آن را بدست گرفته‌اند
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: مقام حضرت ابراهیم در کنار خانه خدا مکان و مقامی امن است و اگر ساده‌اندیش باشیم باور نمی‌کنیم که دشمنان اسلام عمدا جرثقیل را با فتنه‌ها و ترورهای خودشان در مقام ابراهیم ساقط کردند تا جایی که خداوند گفت مقام امن است امنیت نداشته باشد و کشته دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از -خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته با حضور در مراسم بوی پیراهن یوسف که برای جانباختگان حادثه منا برگزار شده بود، گفت: خانه خدا در ایام حج از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که آمال حج از زمان حضرت ابراهیم تاکنون اجرا شده است و امر ساده‌ای نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: ممکن است برای ما حج یک مناسک عبادی ساده یا واجد شرعی جلوه کند اما دشمنان ما به اهمیت بالای آن و تاثیرگذاری آن واقف هستند و سال‌ها به طور مستقیم تلاش کردند تا حج تضعیف شود.

,

وی با بیان اینکه میلیاردها هزینه می‌شود تا خبر حج سانسور شود تصریح کرد: اعتقاد دارم که سالیان طولانی است در جهان ارتباطات میلیاردها هزینه شده است تا حج سانسور شود و خبر و شکوه حج به جایی درز نکند چراکه حج بهترین راه ارتباطی همه مردم جهان و ادیان الهی است.

,

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: تمام مسیحیان و یهودیان عالم باید حج را بشناسند چرا که حج فراتر از دین ما است و حج ابراهیمی است، ما قدم به قدم جای حضرت ابراهیم را طواف می‌کنیم و باید بدانیم همه ادیان الهی به حضرت ابراهیم ارادت دارند.

,

وی با بیان اینکه حج یک عمل صرفا مربوط به مسلمانان نیست، تصریح کرد: حج بیش از اینکه محمدی باشد ابراهیمی است و اکنون که ادیان ابراهیمی در جهان حاکمیت دارند ما باید بر وجوه مشترک ادیان الهی تاکید کنیم.

,

حجت‌الاسلام پناهیان تصریح کرد: دشمنان اجازه نمی‌دهند شکوه حج به عالم انتقال داده شود و باور کنید رعایت حرمت خانه کعبه در مکه مکرمه کمتر از رعایت حرمت یک امامزاده در روستاهای کشور ما است چرا که در شهر و روستاهای ما اجازه نمی‌دهند که در کنار یک گنبد و بارگاه یک امامزاده ساختمان‌های بلندی ساخته شود اما مظاهر مهندسی مدرن و غربی بیشتر از مظاهر اسلامی در مکه به چشم می‌خورد.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه دشمنان تلاش کردند تا به حج ضربه بزنند و آن را محدود کنند تا صرفا یک عملیات عبادی جلوه کند، خاطرنشان کرد: خدا ان‌شاءالله خانه خودش را از دست ابرهه‌های زمان خلاص و آزاد کند چراکه دیگر ابرهه‌ها نیامدند تا خانه خدا را ویران کنند بلکه مدیریت آن را به عهده گرفتند.

,

وی با بیان اینکه آنان کنترل‌های بسیاری را انجام دادند تا جمعیت حج افزایش پیدا نکند تصریح کرد: از زمانی که راه کربلا باز شد در طی این 7-8 سال جمعیت زوار کربلا از 2 میلیون نفر به 20 میلیون رسید با وجود اینکه دولت عراق برای آن هزینه نمی‌کند و مردم هزینه آن را پرداخت می‌کنند که ما این را در مکه شاهد نیستیم.

,

حجت‌الاسلام پناهیان با بیان اینکه خانه خدا مهم‌ترین بقعه مقدس و قبله‌گاه مسلمین است تصریح کرد: مقام حضرت ابراهیم در کنار خانه خدا مکان و مقامی امن است و اگر ساده‌اندیش باشیم باور نمی‌کنیم که دشمنان اسلام عمدا جرثقیل را با فتنه‌ها و ترورهای خودشان در مقام ابراهیم ساقط کردند تا جایی که خداوند گفت مقام امن است امنیت نداشته باشد و کشته دهد. بنابراین اگر ساده‌اندیش باشیم این را امری اتفاقی می‌دانیم.

,

وی ادامه داد: هرچند مشکوک بودن حادثه سقوط جرثقیل در مقام حضرت ابراهیم برای همه واضح اعلام شده است و برخی به دلایلی که به آن یقین دارند معتقدند که این کاری تروریستی بوده است و این گونه می‌فهمیم که چرا تخریب مراسم عظیم حج در اولویت دشمنان است.

,

حجت‌الاسلام پناهیان خاطرنشان کرد: در حادثه منا نیز نمی‌توان باور کرد که این اتفاق بدون طراحی صورت گرفته باشد چرا که خیلی از درها و نرده‌هایی که می‌توانست راه فرار باشد را بسته بودند و ساده‌اندیشی است که فکر کنیم این اتفاق‌ها در اثر ازدحام صورت گرفته باشد.

,

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ما هنوز به عظمت ارزش‌های دین خود پی نبرده‌ایم تصریح کرد: دشمن نقاط حساس و استراتژیک دین ما را شناخته است و رسانه‌ها در این زمینه وظیفه خطیری به عهده دارند چرا که حج وجه مشترک ادیان الهی است و همه به ابراهیم ارادت دارند و حضرت ابراهیم پدر همه انبیاء است.

,

این استاد حوزه و دانشگاه حج را قرارگاه بین‌المللی جهان اسلام و نمایشگاه بین‌الادیانی جهان اسلام خواند و تصریح کرد: حج می‌تواند محور اتحاد و وحدت ادیان الهی باشد و طبیعی است که این امر برای دشمنان اهمیت دارد و اکنون مکه را به ناامن‌ترین شهر جهان شد که نباید با ساده‌اندیشی با این امر برخورد کنیم.

,

حجت‌الاسلام پناهیان در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم با این شهدا و قربانیان حادثه منا، حج بتواند خودش را نشان دهد، ظهور کند و مکه و منا تجلی پیدا کرده و دل‌های خوبان عالم را به سوی خدا ببرد.

,

انتهای پیام/بخ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه