اخبار داغ

حجت الاسلام پناهیان در گفت‌وگو با دانا:

نصیحت امام حسین(ع) به عمر سعد با مذاکرات امروزی قابل قیاس نیست/ مذاکره یعنی بده بستان؛ امام حسین(ع) در روز عاشورا بده بستانی نداشت/هیچ عقل سالمی قبول نمی‌کند که وقتی ما دارای قدرت هستیم برویم و ذلت حاکمیت استکبار را بپذیریم

نصیحت امام حسین(ع) به عمر سعد با مذاکرات امروزی قابل قیاس نیست/ مذاکره یعنی بده بستان؛ امام حسین(ع) در روز عاشورا بده بستانی نداشت/هیچ عقل سالمی قبول نمی‌کند که وقتی ما دارای قدرت هستیم برویم و ذلت حاکمیت استکبار را بپذیریم
پناهیان با بیان اینکه دعوت عمربن سعد به لشگر حق، مذاکره نیست، نصیحت است افزود: امام به عمربن سعد می‌فرمایند که تو چرا در مقابل حق قد علم کردی؟ که عمر خطاب به امام حسین (ع) می‌گوید: یزید وعده‌هایی مثل حکومت ری را به من داده که امام می‌فرمایند: من بیشتر از چیزی که یزید می‌خواهد به تو بدهد را می‌دهم.
[

حجت الاسلام احمد پناهیان در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به صحبت‌های محرم سال گذشته رئیس جمهور در زنجان مبنی بر مذاکره امام حسین (ع) با عمربن سعد اظهار داشت: اگر به مقتل خوارزمی که آقای روحانی با تکیه بر آن بحث مذاکره را مطرح می‌کردند مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که امام حسین (ع) به جهت آشنایی که از دوران کودکی با عمربن سعد داشتند، عمر را به لشگر حق دعوت می‌کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی با بیان اینکه دعوت عمربن سعد به لشگر حق، مذاکره نیست، نصیحت است افزود: امام به عمربن سعد می‌فرمایند که تو چرا در مقابل حق قد علم کردی؟ که عمر خطاب به امام حسین (ع) می‌گوید: یزید وعده‌هایی مثل حکومت ری را به من داده که امام می‌فرمایند: من بیشتر از چیزی که یزید می‌خواهد به تو بدهد را می‌دهم.

,
,


مدیر موسسه راه فخرالائمه گفت: مذاکره قواعدی دارد، اولا مذاکره یعنی بده بستان، اما در اینجا هیچ چیزی داده نمی‌شود و هیچ چیزی هم گرفته نمی‌شود و حتی امام حسین (ع) برای نجنگیدن با عمر صحبت نمی‌کند، تنها مسئله‌ای که مطرح است خیرخواهی امام (ع) برای عمر بن سعد است که او قبول نمی‌کند.

,
,


حجت الاسلام پناهیان افزود: مسئله دومی که در مذاکره مطرح است؛ ادبیات مذاکره است، وقتی عمربن سعد نصیحت امام حسین (ع) را قبول نمی‌کند؛ امام او را نفرین می‌کنند و می‌فرمایند: «از خدا می‌خواهم تو در خانه‌ات و جلو چشم زن و بچه‌ات، سر از تنت جدا شود.»

,
,


وی تصریح کرد: یاران عمر سعد هم انتظار قد علم کردن عمر را در مقابل حق نداشتند چرا که در روز عاشورا، یکی از یاران عمر بن سعد به او می‌گوید واقعا می‌خواهی چنین کاری را انجام دهی؟ عمر در جواب می‌گوید: بله می‌دانم که دارم با این کار جهنم را برای خودم می‌خرم؛ اما کسی چنین انتظاری از آمریکا ندارد.

,
,


مدیر موسسه راه فخرالائمه با اشاره به اینکه مذاکره با آمریکا در مقابل نصایح امام حسین به عمر بن سعد قیاس مع الفارق است؛ افزود: از روز اول تاسیس  دولت مستکبر آمریکا حقوق افراد مختلف در آن نادیده گرفته شده تا امروز که تمام مستضعفان و مظلومان جهان لحظه‌ای از دست زیاده خواهی‌های آمریکا در امان نیستند.

,
,


حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه آمریکا خودش را کدخدای دنیا می‌داند عنوان کرد: آمریکا از هر راهی برای رسیدن به منافع صهیونیستی‌اش استفاده می‌کند و با تیکه به این جمله که هدف، وسیله را توجیه می‌کند، می‌کشد، قتل عام می‌کند، می‌سوزاند و در تمام جنایاتی که در عالم صورت می‌گیرد حضور دارد.

,
,


وی با اشاره به آیه ۳۵ سوره مبارکه محمد (ص) گفت: زمانی که اسلام در قدرت است، خداوند این اجازه را به مسلمانان نمی‌دهد که حتی با استکبار مذاکره کنند و از آن‌ها بخواهند که تسلیم اسلام شوند.

,
,


مدیر موسسه راه فخرالائمه تصریح کرد: وقتی ما خداوند را داریم، دیگر حق نداریم در خصوص مسائل جبهه حق و باطل از خودمان تصمیم بگیریم و بخواهیم مذاکره کنیم.

,
,


حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه تمام انبیا و اولیا خدا در طول تاریخ برای این کشته شدند که نخواستند حاکمیت استکبار را بپذیرند گفت: اگر تمام مسائل اعتقادی را هم کنار بگذاریم هیچ عقل سالمی این را قبول نمی‌کند که وقتی ما دارای قدرت هستیم برویم و ذلت حاکمیت استکبار را بپذیریم.

,
,


وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص عدم مذاکره با آمریکا گفت: نکته‌ای که رهبر معظم انقلاب فرمودند در خصوص اینکه مذاکره راه نقوذ دشمن است بسیار مهم و اساسی است؛ چرا که مذاکره خواسته آمریکایی‌ها از سال ۶۱ تا الان بوده که در این دولت موفق شدند به خواسته خودشان برسند.

,
,



مدیر موسسه راه فخرالائمه گفت: خط ثابت آمریکایی‌ها در تمام دولت‌های بعد از انقلاب، تلاش برای مذاکره با ایران بوده که از زمان نخست وزیری موسوی این را دنبال می‌کردند و خودشان هم بعد از فتنه ۸۸ این موضوع را صرحتا بیان کردند.

,
,
,


وی افزود: در دولت آقای هاشمی و خاتمی هم بحث مذاکره با آمریکا به صورت جدی پیگیری می‌شد و در دولت آقای احمدی‌نژاد زمانی رئیس جمهور بحث مذاکره را مطرح کردند، رهبر معظم انقلاب فرمودند: مذاکره آری، آمریکا نه!

,
,


مدیر موسسه راه فخرالائمه تصریح کرد: این رویکرد در دولت آقای روحانی هم همین بوده و در همین دولت هم رهبر معظم انقلاب فرمودند مذاکره آری آمریکا نه! اما نکته‌ای که وجود دارد در هدف این دولت از مذاکره با آمریکاست که دولت آقای احمدی‌نژاد می‌گفت ما در مذاکره مبارزه می‌کنیم اما دولت فعلی در مذاکره به دنبال رفع خصومت‌ها است.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه