اخبار داغ

حاشیه نگاری خبرنگار دانا از مراسم تشییع پیکر شهید همدانی

حاج حسین رفت تا امنیت بماند/ خونی که اشتیاق را برای مبارزه با تکفیر زنده کرد

حاج حسین رفت تا امنیت بماند/ خونی که اشتیاق را برای مبارزه با تکفیر زنده کرد
پیکر شهید روی دست ها به سمت مسیر اصلی حرکت کرد و با نوای خداحافظ حسین خداحافظ حسین هیئت ها دم گرفتند تا وداعی با شهید داشته باشند و سلامی به محرم...
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم تشییع پیکر سردار شهید حسین همدانی صبح امروز با شرکت مسئولان و آحاد مردم در میدان سپاه تهران برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اگرچه ساعت آغاز مراسم 9 اعلام شده بود اما از ساعت 8 جمعیت اطراف حسینه الزهرا را گرفته بود و امکان تردد وجود نداشت.

,

ممانعت از ورود برخی از خبرنگاران و انتخاب گزینشی آنها را می توان اولین حاشیه این مراسم دانست؛ که منجر به تهدید برخی از عکاسان و خبرنگاران به نامه نگاری های سازمانی شد.

,

همه سرداران و مسئولان رد سپاه آمده بودند تا ارادت خود را به حاج حسین اعلام کنند؛ همه آماده بودند تا مسیر او را ادامه داده و تا علم مبارزه با تکفیری ها بر زمین نماند.

,

آقا محسن رضایی سخنرانی می کند و از خاطرات دوران جنگ با سردار همدانی می گوید؛ از مبارزات سردار با تکفیری ها... ا زاینکه سردار شهیدمان در حالی که سالهای خدمتش تمام شده بود در مسیر دفاع از عمه سادات رفته و بیش از 80 عملیات را علیه تروریست های داعشی به سرانجام می رساند.

,

مداح میکروفن را به دست می گیرد و شروع به روضه خواندن می کند روضه ارباب بی کفن حسین را برای حاج حسین می خواند.

,

مداحی شور می گیرد و با سینه زنی ها به اوج می رسد؛ با فریاد یا حسین یا حسین پیکر شهید روی دست ها جا گرفته و میان مردم جاری می شود.

,

اشک ها با پاها جاری می شوند و روی زمین غلط می خورند تا گوشه ای از تابوت را در دست بگیرند فریاد یا حسین نفس ها را آزاد می کرد و مشت ها گره شده عهد می بستند که تا نابودی تکفیری ها دست از مسیر حاج حسین برندارند.

,

مسیر تابوت تغییر می کند و به دنبال آن موج عظیمی از جمعیت نیز به گوشه سمت چپ حسینیه کشیده می شوند که در این گوشه زنان زیادی با چشم گریان راه را برای حرکت تابوت باز می کنند.

,

تابوت روی دست ها به سمت مسیر اصلی حرکت کرد و با نوای خداحافظ حسین خداحافظ حسین هیئت ها دم گرفتند تا وداعی با شهید داشته باشند و سلامی به محرم...

,

در طول مسیر پیکر شهید از زیر بیرق های بزرگ و سرخ یا حسین و لبیک یا حسین عبور کرد؛ این پیکر از حرم حضرت زینب (س) آمده و با بیرق سرخ حسین بدرقه می‌شود.

,

هزاران نفر از مردم آمده بودند و فریاد می زدند تا زنده ایم رزمنده ایم؛ هزاران مردمی که خون شهید همدانی نه تنها آنها را از مسیر مبارزه با باطل دلسرد نکرده ، بلکه شوق عجیب برای مبارزه با تکفیر را در آنها به وجود آورده بود.

,

حضور پر شور جوانان در این مراسم با لباس مشکی محرم خود در حالی که چند روزی تا آغاز محرم وقت مانده است، با گریه هایی که شانه های مردها را می لرزاند؛ حضور مادرانی که فرزندان کوچک خود را در آغوش کشیده بودند تا از قافله عقب نمانند همه یادآور حس و حال پیاده روی اربعین بود.

,

دعای خیر حسین سازور برای سردار اشتری

, دعای خیر حسین سازور برای سردار اشتری,

حسین سازور از مداحان اهل بیت پس از پایان مراسم، در کنار سردار اشتری برای او دعا کرد تا بعد از 140 سال محاسنش به خون شهادت در راه حق خضاب شود؛ اشتری هم با حضر جوابی گفت ما همین الان هم حاضریم شهید شویم تا به امید خدا مانند بعضی از آقایان حاضر در مراسم از راه حق خارج نشویم.

,

پیرزنی خود را به سردار دهقان می رساند و در حالی که با یک دست چادر خود را محکم گرفته با دست دیگرش عکس سردار شهید را بلند کرده و به سردار دهقان می گوید: این‌ها(داعشی ها) بدانند که هرچقدر خون بخواهند ما می دهیم تا نگاه چپی به کشور و انقلاب ما نشود و شهادت باعث افتخار ما است و حرف من رو به گوش بعضی از مسئولان برسانید که انقدر خون به دل مقام معظم رهبری نکنند.

,

نگاه های نگران مردم در پی پیکر شهید و فریادهای بلند یا حسین نشان می داد که پیام سردار شهید حاج حسین همدانی برای مردم روشن بوده و مردم ما هنوز هم به یاری خداوند مسیر مردان انقلابی را می شناسند و قدردان زحمت کشان برای انقلاب اسلامی هستند؛ پیامی که شاید برخی از مسئولین امروز ما فراموش کرده اند.

,

حاج حسین با اقتدا به رهبر خود حسین(ع) مسیر آزادگی را انتخاب کرد و به پیروی از سالار شهیدان، زیر بار معامله با دشمن نرفت حاج حسین رفت تا دشمن نتواند گوشه چشمی هم به کشور داشته باشد تا چه رسد به اینکه امنیت کشور را نشانه برود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه