اخبار داغ

حرکت مثبت پیرغلامان اهل‌بیت(ع) در مسیر وحدت/ضرورت مقابله با حرکت خزنده تشیع لندنی در هیئات

حرکت مثبت پیرغلامان اهل‌بیت(ع) در مسیر وحدت/ضرورت مقابله با حرکت خزنده تشیع لندنی در هیئات
به نظر می‌رسد نباید به نقش نمادین برای اجلاسیه پیرغلامان اهل‌بیت(ع) که امسال با شعار «پیرغلامان حسینی منادیان وحدت اسلامی» اکتفا کرد و نسبت به حرکت خزنده جریان تشیع لندنی در هیئات مذهبی هشیار بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سال‌ها پیش خوانده بودم که اهل‌سنت نیز در جهان برای امام حسین(ع) عزاداری می‌کنند؛ «موسی حال» روزنامه‌نگار و محقق مصری تنها چند ماه قبل از آغاز انقلاب‌های عربی گفته بود: از دوران کودکی به یاد می‌آورم که مردم مصر در روز عاشورا دوستی و بیعت خود را با اهل بیت پیغمبر (ع) و امام حسین (ع) نشان می‌دادند اما بازی‌های سیاسی ما را از یادآوری این مناسبت عظمی دور کرده چراکه فکر می‌کنیم این مناسبت از آن برادران شیعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

شاید خیلی‌ها هم در راهپیمایی اربعین حسینی هم آنان را دیده بودند؛ برگزاری یکصد مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی توسط اهل‌سنت ترکمن ایران در محرم گذشته در استان گلستان و بسیاری دیگر از این دست ابراز ارادت‌ها همه و همه دیده نشده است اما گویا ضریبی که به حضور یک مسیحی در این راهپیمایی اربعین داده می‌شود به حضور برادران اهل‌سنت داده نمی‌شود.

, شاید خیلی‌ها هم در راهپیمایی اربعین حسینی هم آنان را دیده بودند؛ برگزاری یکصد مراسم عاشورا و تاسوعای حسینی توسط اهل‌سنت ترکمن ایران در محرم گذشته در استان گلستان و بسیاری دیگر از این دست ابراز ارادت‌ها همه و همه دیده نشده است اما گویا ضریبی که به حضور یک مسیحی در این راهپیمایی اربعین داده می‌شود به حضور برادران اهل‌سنت داده نمی‌شود.,

ضریب اما گویا امسال از کاری نیکو شروع شده است اینکه در جمع پیرغلامان اهل‌بیت(ع) برادران اهل‌سنت نیز ارادت خود را نشان داده‌اند و در افتتاحیه این اجلاسیه که دو روز پیش به پایان رسید؛ مداحی کرده اندش.

,

اجلاسی که این بار به قلب استان فارس و لارستان رفت و هدف خود را این شعار قرار دادند که «پیرغلامان حسینی منادیان وحدت اسلامی».

,

به واقع اما هیئت‌ها و در راس آنها پیرغلامان باید الگوهایی برای وحدت امت اسلامی باشند آن هم در زمانه‌ای که دشمنان وحدت شیعه و سنی و دشمنان اسلام بالاخص تشیع انگلیسی به جد به دنبال نفوذ در هیئات حسینی هستند.

, به واقع اما هیئت‌ها و در راس آنها پیرغلامان باید الگوهایی برای وحدت امت اسلامی باشند آن هم در زمانه‌ای که دشمنان وحدت شیعه و سنی و دشمنان اسلام بالاخص تشیع انگلیسی به جد به دنبال نفوذ در هیئات حسینی هستند.,

تاکید این جریان بر قمه‌زنی و برخی رفتارهایی که در وهن تشیع و اسلام است و همچنین سرودن برخی اشعار و خطابه‌های آتشین در طعن به مقدسات اهل‌سنت آن چیزی است که موجبات خدشه‌دار شدن وحدت جهان اسلام می‌شود.

,

همان چیزی که رهبر انقلاب در جمع مداحان بر دوری از آن تاکید می‌کنند و می‌فرمایند: امام بزرگوار ما پرچم ولایت امیرالمؤمنین را سرِ دست گرفت، لکن این وسیله‌ای شد برای اینکه دنیای اسلام - شیعه و غیرشیعه - احساس افتخار کنند به اسلامیّت؛ حالا کاری بکنیم که این احساس افتخار، این احساس علاقه‌مندی دنیای اسلام نسبت به جامعه‌ی شیعه و افتخار شیعه، تبدیل بشود به دشمنی و بغض و کینه؟ این همان چیزی است که دشمن میخواهد؛ نباید بگذاریم. این یک نکته‌ی بسیار مهم است؛ این را مراقب باشید؛ اینها را شما بیش از دیگران باید مراقب باشید(21/1/93)

, همان چیزی که رهبر انقلاب در جمع مداحان بر دوری از آن تاکید می‌کنند و می‌فرمایند: امام بزرگوار ما پرچم ولایت امیرالمؤمنین را سرِ دست گرفت، لکن این وسیله‌ای شد برای اینکه دنیای اسلام - شیعه و غیرشیعه - احساس افتخار کنند به اسلامیّت؛ حالا کاری بکنیم که این احساس افتخار، این احساس علاقه‌مندی دنیای اسلام نسبت به جامعه‌ی شیعه و افتخار شیعه، تبدیل بشود به دشمنی و بغض و کینه؟ این همان چیزی است که دشمن میخواهد؛ نباید بگذاریم. این یک نکته‌ی بسیار مهم است؛ این را مراقب باشید؛ اینها را شما بیش از دیگران باید مراقب باشید(21/1/93),

حال وظیفه مداحان و سخنوران محرم به‌ویژه در آستانه محرم و عاشورای حسینی به تمسک از پیرغلامان این عرصه که امسال شعار خود را ندای وحدت اسلامی قرار دادند، تلاش کنند.

,

البته در این بین نباید به نقش نمادین برای اجلاسیه پیرغلامان اهل‌بیت(ع) اکتفا کرد و چه بسا باید با همکاری گسترده بین پیرغلامان به عنوان الگوی هیئات مذهبی و برگزار کنندگان این اجلاسیه از جمله گروه تلویزیونی بسیج، صداوسیما و شورای هیئات مذهبی و صد البته مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای محرم پیش‌رو و محرم‌های آتی برنامه‌های آموزشی، تبلیغی و ... تدارک دید.

,

برنامه‌ای که علاوه بر کمک به مداحان و سخنوران نسبت به تولید محتوای وحدوی و دغدغه‌مند نسبت به تحولات جهان اسلام، برای هشدار نسبت به حرکت خزنده جریان تشیع لندنی در هیئات مذهبی و پاسخ به شبهات شکل‌گرفته توسط این جریان فکری کرده باشد.

, برنامه‌ای که علاوه بر کمک به مداحان و سخنوران نسبت به تولید محتوای وحدوی و دغدغه‌مند نسبت به تحولات جهان اسلام، برای هشدار نسبت به حرکت خزنده جریان تشیع لندنی در هیئات مذهبی و پاسخ به شبهات شکل‌گرفته توسط این جریان فکری کرده باشد.,

چه اینکه وحید جلیلی کارشناس فرهنگی با اشاره به ابتکار عمل در عرصه وحدت، می‌گوید: تلاش‌های فعلی برای غنی کردن منبر‌ها کفایت نمی‌کند، در این حوزه تا می‌توانیم باید به تولید محتوا کمک کنیم. یک منبری در دهه محرم در روز چندین بار منبر می‌رود، مگر این طلبه چه قدر می‌تواند تولید محتوا کند؟ من می‌دانم تولید محتوا چه قدر سخت است و لذا هیچ اشکالی ندارد که بعضی از طلبه‌ها از محتواهای تولید شده استفاده کنند؛ ما می‌توانیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و جلوی اختلاف افکنی‌ها را سد کنیم.

,

بنابر این گزارش، به نظر می‌رسد فرصت پیرغلامان اهل‌بیت(ع) جدا از یک کار نمادین باید توسط همه دغدغه‌مندان عرصه وحدت مورد استفاده قرار بگیرد تا سخن رهبری که بارها برآن تاکید کرده‌اند محقق شود آنجا که فرمودند: بارها تکرار کرده‌ایم که در جلسات دینی نباید به کینه ورزی‌های مذهبی دامن زد، زیرا مثل روز روشن است که اختلاف افکنی بین مسلمانان، همچون شمشیری در دست دشمنان اسلام، مقصود آنان را برآورده می کند.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه